• 0

Opstellen van aansprakelijkheidscontract

Beste Lezers,

 

Ik ben momenteel een groot project aan het afronden, maar we hebben helaas het papierwerk nog niet helemaal goed geregeld. We willen een contract op gaan stellen die ons vrijwaard van enige aansprakelijkheid voor het verlies van gegevens ed van ons ontworpen applicatie. Zijn hier standaardcontracten voor of moet ik langs een jurist om deze op te laten stellen?

 

Alvast bedankt,

 

Sander.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Laat een jurist met je meedenken en je wensen goed omschrijven in het contract/acte.

 

Maar als je geïnteresseerd bent in "standaard" dan kun je naar de "voorbeeld site van standaardcontracten" van Zibb.nl.

Ter info:

Met casus.com kunt u zelf juridische documenten samenstellen. Het levert u een besparing op van 25 tot 90%. U kunt ook zelf notariële documenten voorbereiden. De kosten daarvoor, inclusief het passeren van de akte bij een bij casus.com aangesloten notaris, zijn vaak aanzienlijk lager. De partijen achter casus.com staan garant voor de veiligheid en kwaliteit van de dienstverlening via deze site.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Er zijn notarissen die het doen voor €178,-. Maar die zitten ver weg. Normaal kost het tussen de € 400,- en € 500,- op nacalculatie basis. Ik heb een redelijke notaris in Utrecht gevonden die de acte opsteld en passerd voor € 228,- ex btw (met persoonlijk intakegesprek). Komt nog de kosten voor een inschrijving bij de KvK bij.

 

Je moet dus rekenen op een bedrag tussen de € 250,- en € 300,-. Meer is niet nodig. Rondbellen helpt. De meeste notarissen kunnen je niet vertellen wat ze rekenen en de gene die er wel een tarief voor hebben willen best onderhandelen als je je huiswerk netjes gemaakt hebt. (personalia bestuurders/oprichter, naam, doelstelling (erg belangrijk bij een stichting) en bestemming overtollige middelen).

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Sander,

 

Vanwege mijn juridische ervaring met grote (nationale en internationale) projecten zoals Euro disney, bouw Ajax stadion, IT projecten van de rijksoverheid etc) weet ik dat meerwerk en andere onvoorziene zaken vaak leiden tot discussies achteraf.

 

Deze discussies leiden hetzij tot een overeenkomst van dading/vaststelling of tot een (arbitrage of gerechtelijke) procedure. Genoemde overeenkomst bevat een passage over de verdeling of uitsluiting van aansprakelijkheid en vrijwaring.

 

Omdat in elk project de feiten en omstandigheden verschillen, is voor dit soort zaken geen standaard contract te krijgen doch kan een in (IT/projecten) geschillenbeslechting getrainde jurist aan de hand van zijn knowhow jou efficient van dienst zijn. Dit is overigens niet een zaak waarvoor je een notaris raadpleegt of waar een uurtarief van meer dan eur 225,- betaald zou moeten worden.

 

Echter: je vraagt om een vrijwaring van aansprakelijkheid voor het verlies van gegevens ed door een ontworpen applicatie. Dit klinkt als een (IT) zaak die partijen altijd vooraf in een (IT services) contract regelen zoals (zeer gebruikelijk) de uitsluiting van aansprakelijkheid voor verlies van gegevens. Een contract kan simpelweg bestaan uit de offertecondities en de bevestiging van de klant danwel uit inkoopcondities van de klant.

 

Indien er derhalve voorwaarden voor het werk zijn afgesproken vooraf dan acht ik het heel wel denkbaar dat de klant zich nu op het standpunt zal stellen dat alles al geregeld is.

 

Indien partijen vooraf niets hebben geregeld over de aansprakelijkheid dan ben je nu onbeperkt aansprakelijk voor de uit jouw applicatie voortvloeiende schade!

 

Voor de een en andere reden kan ik aanbevelen om een goede jurist te raadplegen. Desgewenst kan je bij mijn advocatenkantoor terecht of kan ik je doorverwijzen naar een jurist die verstand heeft van dit soort zaken.

 

Lawman

Lawman

Ondernemingsrechtadviseur

Link naar reactie
  • 0

 

Je moet dus rekenen op een bedrag tussen de € 250,- en € 300,-. Meer is niet nodig. Rondbellen helpt. De meeste notarissen kunnen je niet vertellen wat ze rekenen en de gene die er wel een tarief voor hebben willen best onderhandelen als je je huiswerk netjes gemaakt hebt. (personalia bestuurders/oprichter, naam, doelstelling (erg belangrijk bij een stichting) en bestemming overtollige middelen).

 

 

Dank je Nils, hiernaar was ik op zoek. geeft me een beter inzicht.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.