• 0

Het v(r)agevuur [slot]

Beste Hans,

 

Samenvattend:

1) zelfredzaamheid en duidelijke inkleding van vragen door vraagstellers

2) vriendelijkheid, geduld en begrip van reageerders.

3) kijken hoe we de informatievoorziening aan nieuwe leden nog verder kunnen verbeteren

4) pek en veren voor iedereen die reageert zonder de vorige reacties te hebben gelezen.

 

Mis ik nog iets? Wil je nog ergens een nuance aanbrengen?

 

Groet,

 

Norbert

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Maar misschien dat niet iedereen dat in de gaten heeft of had.

Had jij dit al wel in de gaten toen je de eerste reactie op het betreffende topic plaatste? En zo ja, was het dan misschien handig geweest om het topic op dat moment al - met mijn eerder gegeven "dweilen met de kraan open" suggestie - vriendelijk af te sluiten?

 

Link naar reactie
  • 0

Had jij dit al wel in de gaten toen je de eerste reactie op het betreffende topic plaatste?

Ja.

 

En zo ja, was het dan misschien handig geweest om het topic op dat moment al - met mijn eerder gegeven "dweilen met de kraan open" suggestie - vriendelijk af te sluiten?

Zeker. Het is het zoveelste gevalletje "zijn we er toch weer ingetuind". Ik hoopte - tegen beter weten in - dat we ditmaal wel een volledige informatie zouden krijgen zodat het topic niet alleen voor deze vraagsteller maar ook voor toekomstige lezers interessant zou kunnen zijn of worden.

 

Wijze les is om dit type gemakzuchtige vraagstellers strak te modereren, opdat deze minderheid niet zorgt voor een zure sfeer die ook nieuwe vraagstellers treft, om nog maar te zwijgen van de verdere off topic reacties in die topics.

 

Edit: ik heb beide recente vragen van deze topicstarter inmiddels afgesloten. Ben benieuwd of er nu dáár weer kritiek op volgt ::) :P, want ik vond dat topic over die Wei-private label-handel best interessant, maar moet nu wel consequent blijven.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat topic staat straks hoog in Google op de combinatie 'webshop' en 'verzenden' dus het is voor veel nieuwe voorbijgangers een eerste kennismaking met HL.

 

 

En is dat het doel? Dat HL hoog in Google komt? Dat Jan en alleman zonder drempel een onvoorbereide vraag kan afvoeren?

 

Er is in dit hele verhaal al vaak gezegd dat negatieve reacties meer negative reacties uitlokken. Ongetwijfeld waar. Maar constructieve antwoorden op domme vragen lokken ook meer domme vragen uit.

 

Een kwalitatief goed forum is het doel. Waar dat in Google staat, who cares.

 

Je zou je eens moeten afvragen wat het bereik van HL is. Als ik mijn eigen netwerk als maatstaf gebruik dan verwacht ik dat het bereik niet bijster hoog is. Er is deling van kennis onderling gebruikmakend van het feit dat iemand het wel een keer tegen gekomen is en/of nu of in het verleden een accountant heeft of heeft gehad Daarnaast zijn er tegenwoordig zoveel bijeenkomsten en workshops ed, waar adviseurs en accountants je geduldig te woord staan, dat je met bepaalde vragen goed terecht kunt.

 

Zelf zou ik bepaalde gewichtige vragen beslist niet stellen via een forum als dit. En als meer mensen zijn die hetzelfde denken dan houd je dus een bepaalde slag, wellicht weinig interessante, vragen over die steeds maar weer gesteld worden.

 

Link naar reactie
  • 0
Wijze les is om dit type gemakzuchtige vraagstellers strak te modereren, opdat deze minderheid niet zorgt voor een zure sfeer die ook nieuwe vraagstellers treft, om nog maar te zwijgen van de verdere off topic reacties in die topics.
Nu nog een glazen bol zien te bemachtigen waarmee wij gemakzucht van totale onwetendheid kunnen onderscheiden.

 

Misschien moeten wij de wijze woorden van TwaBla ontuitwisbaar op het computerscherm etsen.

 

"HL zal voortdurend nieuwe vragenstellers aantrekken en dan wordt het aandeel deja-vues voor oudgedienden steeds groter. Gelukkig komen er ook frisse beantwoorders bij die het niet erg vinden om mensen op weg te helpen."

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Er is deling van kennis onderling gebruikmakend van het feit dat iemand het wel een keer tegen gekomen is en/of nu of in het verleden een accountant heeft of heeft gehad

Vergeet niet dat daarbij het risico bestaat dat die in het verleden opgedane informatie inmiddels achterhaald kan zijn. Ik reageer heel af en toe enthousiast op een financiele of fiscale vraag omdat ik denk te weten hoe het in elkaar zit, en dan blijkt regelmatig dat dat allang niet meer opgaat.

 

Het voordeel van Higherlevel is dat er mensen aanwezig zijn die wel alle actuele informatie hebben, en dat het een laagdrempelige manier is om die informatie aan te kunnen tappen - even hier vragen is toch een stuk makkelijker dan een afspraak maken met je boekhouder en alles daar te bespreken.

 

En dat laagdrempelige zorgt er ook voor dat degenen die de allermakkelijkste weg zoeken, namelijk die waarbij ze zelf helemaal geen enkele moeite doen, hun weg hier ook vinden.

 

Voorheen konden die en masse terecht op het KvK forum Hallo! waar een klein groepje goed geinformeerden hielpen met vragen beantwoord, maar waar ook door ongetwijfeld goedbedoelende anderen de grootste onzin werd uitgekraamd. Aangezien op Hallo! een heel aparte kijk op het concept 'moderatie' werd gehanteerd liep dat soms behoorlijk uit de klauwen.

 

Dat nivo willen we hier koste wat kost vermijden, en dat blijkt sinds de sluiting van Hallo! niet altijd even makkelijk te zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moeten wij de wijze woorden van TwaBla ontuitwisbaar op het computerscherm etsen.

 

"HL zal voortdurend nieuwe vragenstellers aantrekken en dan wordt het aandeel deja-vues voor oudgedienden steeds groter. Gelukkig komen er ook frisse beantwoorders bij die het niet erg vinden om mensen op weg te helpen."

Neuh...het deja vu effect is niet het probleem - de vraagstellers die een eigen onderneming willen starten maar voor wie een half uurtje Googlen teveel moeite is zijn het probleem.

Link naar reactie
  • 0

Er is deling van kennis onderling gebruikmakend van het feit dat iemand het wel een keer tegen gekomen is en/of nu of in het verleden een accountant heeft of heeft gehad

Vergeet niet dat daarbij het risico bestaat dat die in het verleden opgedane informatie inmiddels achterhaald kan zijn. Ik reageer heel af en toe enthousiast op een financiele of fiscale vraag omdat ik denk te weten hoe het in elkaar zit, en dan blijkt regelmatig dat dat allang niet meer opgaat.

Dat is zeker waar, maar de ene vraag is de andere vraag niet.

 

Het voordeel van Higherlevel is dat er mensen aanwezig zijn die wel alle actuele informatie hebben, en dat het een laagdrempelige manier is om die informatie aan te kunnen tappen - even hier vragen is toch een stuk makkelijker dan een afspraak maken met je boekhouder en alles daar te bespreken.

Voor die ene prangende vraag per jaar? Mensen steken zoveel tijd in hun onderneming dat ze echt wel even wat moeite doen hoor. Wat je over houdt zijn de mensen die niet zoveel moeite doen of niet met een prangende vraag zitten.

 

Ik blijf van mening dat bepaalde vragen hier niet op het forum thuis horen. Mezelf als voorbeeld stellend, ik ben redelijk actief hier op het forum maar ik zou bij voorbaat al bepaalde vragen niet gesteld hebben via dit forum, en zeker niet na recente ervaringen.

 

Link naar reactie
  • 0

...de vraagstellers die een eigen onderneming willen starten maar voor wie een half uurtje Googlen teveel moeite is zijn het probleem.

Waarom moet dat een probleem zijn? Het vormt m.i. vooral voor reaguurders een probleem.

 

Reaguurder: iemand die voortdurend negatief en niet-opbouwend reageert op weblogs of in forumdiscussies en daarmee de interactie verstoort.

 

Op de man af ... Bent U een reaguurder?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nu nog een glazen bol zien te bemachtigen waarmee wij gemakzucht van totale onwetendheid kunnen onderscheiden.

Vandaar ook mijn vraag: wat is genoeg? Waar leggen we de grens? Verse leden krijgen wat mij betreft lang alle voordeel van de twijfel maar - zoals bij het ter discussie staande lid in kwestie - hoe lang gaan we daar mee door? In ieder geval niet 12 vragen, 50 posts en tweeënhalf jaar hoop ik.

 

Misschien moeten wij de wijze woorden van TwaBla onuitwisbaar op het computerscherm etsen.

Wellicht. Als Twa daar dan zelf een post it onderplakt "eerst postcount checken, dan pas welkom heten" ;)

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom moet dat een probleem zijn?

Omdat het andere luiaards aantrekt. Je bent zelf een van degenen die op Hallo! goed bezig was, dus je moet het verschil tussen Hallo! en HL kennen.

Des te meer (langer) ik HL bezoek, des te minder zie ik enig verschil.

Daarbij moet ik aantekenen dat ik tijdens het bestaan van het Hallo!-forum niet op HL actief was. Wat mij wel opvalt is het ontbreken van vragen zoals "wat vindt u van mijn website" en in minder mate de reacties van beter wetende reageerders die graag hun (vermeende) kennis willen ventileren in de hoop op een schouderklopje.

 

Op de man af ... Bent U een reaguurder?

Je mag me wel tutoyeren, hoor. En nee.

Altijd mooi zo'n direct antwoord en goed om te onthouden. ;)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Je zou je eens moeten afvragen wat het bereik van HL is. Als ik mijn eigen netwerk als maatstaf gebruik dan verwacht ik dat het bereik niet bijster hoog is

Interessante vraag, wellicht zelfs voor een eigen draad (als die er al niet is, zal eens kijken)

 

Als je spontane naamsbekendheid bedoelt: die is niet bijster hoog inderdaad. Een ondernemer die nooit zoekt op internet maar zijn/haar vragen kwijt kan bij eigen netwerk en/of specialisten kent Higherlevel wellicht totaal niet.

 

Maar veel (would be) ondernemers zoeken wel op internet, en dan is de kans er groot dat ze vroeg of laat (maar meestal vroeg) Higherlevel wel tegenkomen.

 

Vergis je niet in de omvang van de grote groep min of meer frequente meelezers en zoekers die zelf nooit een vraag stellen of zelfs - na jaren - nog steeds niet als lid geregistreerd zijn. Zie ook een paar recente nieuwe leden die stuk voor stuk aangaven al jaren te hebben meegelezen, maar pas nu zelf een vraag (durven) stellen, zoals o.a. deze . Higherlevel is wat dat betreft een ijsberg: 9/10 drijft onzichtbaar onder de waterlijn

 

Dat levert soms grappige confrontaties op: zoals iemand die mij op de verjaardag van mijn broer vraagt of ik "Dé Norbert Bakker van Higherlevel" ben :P ;D.

..of een van de leidende figuren van een Nederlandse en Europese startup incubator die mij tijdens kennismaking vertelt dat hij al jaren HL meeleest en al zijn ondernemers aanraadt zich hier in te lezen (wat ook gebeurt).

 

Zelf zou ik bepaalde gewichtige vragen beslist niet stellen via een forum als dit.

Idem. Maar dat komt voor mij en diverse overige actieve leden ook omdat er een soort "Deep-HL" onder HL hangt van actieve leden die vragen gewoon direct aan elkaar stellen in plaats van via het forum. Kwestie van vertrouwen in elkaars kennis en kunde, en antwoorden op basis van gunning. Dat soort specifieke vragen gaan dus buiten HL om.

 

En als meer mensen zijn die hetzelfde denken dan houd je dus een bepaalde slag, wellicht weinig interessante, vragen over die steeds maar weer gesteld worden.

Dat is ook mijn perceptie. Maar gelukkig blijft er dan nog steeds genoeg verse nieuwe aanwas over die vragen stelt die wél interessant zijn...en vragen die ik persoonlijk niet interessant vind, daar reageer ik dan gewoon niet op.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat mij wel opvalt is het ontbreken van vragen zoals "wat vindt u van mijn website"

Ze ontbreken niet, maar sinds ze in een apart board staan met eigen spelregels, is het aantal posts wel afgenomen

 

Maar deze recente vraag bijvoorbeeld zal me lang bijblijven. Heel lang geleden dat ik iemand zo sportief heb zien reageren op snoeiharde kritiek. Sommige mensen kunnen wel tegen de rauwe waarheid, en doen daar vervolgens wat nuttigs mee.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het bereik van HL is bij indicatie 169.000 geindexeerde pagina's en steevast een vermelding op de eerste pagina voor leden die zich onder eigen voornaam en familienaam registeren.

 

Kwa merk is HL altijd een onderafdeling van...

 

...hoe groot is het bereik van 'nlgroeit' wat tamelijk recent veel hoger ingestoken en breder gedragen lijkt?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Nu nog een glazen bol zien te bemachtigen waarmee wij gemakzucht van totale onwetendheid kunnen onderscheiden.

Vandaar ook mijn vraag: wat is genoeg?
... en hoe de "directieve" toonhoogte te vinden en leren gebruiken. Opvoeding komt van twee kanten.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig ontbreken hier de beter wetende tekstschrijvers die op hét andere forum alles en iedereen zo nodig moesten corrigeren.

 

Overigens mag de titel van deze discussie - Her v®agevuur [slot] - wel eens gecorrigeerd worden. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Als afstandelijk lezer heb ik deze columns en de reacties gevolgd. Vanuit mijn optiek stel ik vast dat de leiding van HL hiermee toont dat het worstelt met de werkwijze en voortgang van HL, ofwel ter discussie stelt dat er een bepaalde "verzadiging" is bereikt. De nadruk wordt daarbij dan met name op de kwaliteit van de vragen gelegd, waarbij meteen al een indicatie kan worden gegeven over de ondernemers-referenties van de vragenstellers. De een reageert daar natuurlijk anders op dan de ander. Het is zinloos om daarover te kissebissen. Iedereen is immers anders. Sommige vragenstellers zullen ook nooit veranderen en mogelijk HL gebruiken als "second opinion", om te controleren of hun eigen "oplossing" wel de juiste is. Anderen komen met een heel complexe zaak etc. etc.

 

Ik denk dat er naar een technische oplossing gezocht zal moeten worden, als je HL wilt moderniseren en HL zelf ook op een HL wil brengen.

 

Je zou kunnen overwegen de vragenstellers te verplichten om bij elke vraag het onderwerp in een onderwerp-veld te laten invullen, waarna de vraag kan worden geplaatst. Het systeem kan dan snel een filtering maken uit het HL-archief en dat al als eerste antwoord automatisch posten met "Link 1", Link 2", "Link 3" etc. Mogelijk dat op die manier al 80% van de eenvoudige vragen worden behandeld. Dit kan voor lezers ook interessant zijn, omdat het archief veel directer en actiever benut wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Soms lees ik wat standpunten terug in de discussie, die mij enigszins verbazen.

 

Ook in het off-line leven worden mij weleens vragen gesteld, waarvan ik denk: "Wat moet ik hier nu mee?" Laat ik een voorbeeld noemen: Soms belt een gast mij met allerlei vragen over het aanstaande verblijf in mijn accommodatie, ik geef daar geduldig antwoord op en verwijs tevens, indien van toepassing, naar de informatie die is toegestuurd.

 

Dit verwijzen doe ik bij een enkeling zeer indringend, als uit diens vragen blijkt dat de informatie totaal niét gelezen is/wordt! Als er dan nog vragen zijn, kan er vanzelfsprekend weer contact worden opgenomen. Dat doe ik niet om betweterig te willen zijn, maar omdat bepaalde informatie nu eenmaal echt vooraf geconsumeerd moet worden, bijvoorbeeld: zo is het van groot belang dat ik voor aanvang van het verblijf over een register beschik van overnachtende personen vanwege wettelijke brandveiligheidseisen. In de informatie wordt dit zeer duidelijk aangegeven (met de wetsartikelen en -teksten erbij), als je mij dan toch vraagt waarom dat moet en dat het zoveel werk is, tja, dan moet ik die mensen toch echt erop wijzen dat de groep niet mag overnachten als ik die gegevens niet in mijn bezit heb en dat ik het niet in de informatie heb vermeld om het geheim te houden. ;)

 

Eenzelfde principe is volgens mij op HL van toepassing, er gelden bepaalde regels en indien men zich daar niet aan houdt, kan men daarop gewezen worden. Wat mij dan enorm verbaast, is dat er ook ervaren HL-ers zijn, die deze regels dondersgoed kennen, maar dan toch reacties van andere HL-ers op bepaalde vraagstellers afserveren.

 

Om de glazen bol van Nedzhibe er even bij te pakken, die is niet nodig, als een vraagsteller even de regels leest en daar ook iets ziet staan als:

 

'Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden. Heb je een concrete vraag? De kans is groot dat deze al eens voorbijgekomen en beantwoord is. Gebruik daarom de zoekfunctie. Vind je een topic, maar beantwoordt het net niet helemaal de vraag? Plaats dan in dat topic je (weder)vraag als het direct gerelateerd is. Wijkt het naar jouw idee af van je eigen vraag, start dan een nieuw topic.'

 

De vraagsteller die zich daaraan houdt, zal toch kunnen aangeven wat hij/zij zoal heeft gedaan om antwoorden te vinden, dat maakt het verder helpen ook gemakkelijker. De vraagsteller die dit niet heeft geconsumeerd, mag daar toch hulpvaardig op gewezen worden en zo de kans krijgen zich te verbeteren? De hardleerse vraagsteller die dit al 2 1/2 jaar structureel doet en daar in toenemende mate op gewezen wordt, mag dan toch op een gegeven moment ook wel een beetje worden af geserveerd?

 

Vergeet niet dat deze vraagsteller ook een aantal malen met weerstand heeft gereageerd om die verbetering te laten zien.

 

Sorry, als de Nedzhibe's en Twabla's op dit forum dit desondanks lijken te willen negeren, 'be my guest', maar dan krijg ik de indruk dat jullie willen genieten van de rimpels door de 'stenen die jullie zelf in de vijver flikkeren.' Ik houd wel van een beetje anarchie, daar ben ik soms ook niet vies van, maar sommige stellingen vind ik echt gezocht...

 

Opvoeding komt niet van twee, maar van tientallen kanten: van ouders, onderwijzers, politieagenten, andere familie, buren, etc.

 

En dan de manier waarop?! Over 'directieve toonhoogte' gesproken ... ???

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2

Mijn oprechte mening in deze:

 

Wanneer vragen zoals "Yo, ik ga ondernemen. Hoe zit het nou met belastingen en zo?" niet worden verwijderd, maar beantwoord worden met epistels met uitleg over fiscale zaken, dan haalt dat het niveau van een/het forum omlaag.

 

Ik heb ooit (uit betrouwbare bron!) vernomen dat het uitgangspunt is om elke ondernemer te helpen. Maar dat heeft natuurlijk niets met een "ondernemer helpen" te maken. Althans in mijn ogen.

 

Idem voor allerlei wilde plannen van quasi-ondernemers/dromers. Nu heb ik het niet over serieuze, inventieve ideeën, maar over dingen waarbij een 'snotneus' ineens bedenkt dat hij/zij de eredivisierechten gaat kopen en vervolgens binnenkort rijk gaat worden of zoiets.

 

En uiteraard ook voor mensen die totaal ongeschikt zijn als ondernemer (want daar komt toch het nodige bij kijken! - creativiteit en probleemoplossingsvermogen bijvoorbeeld), maar toch graag wel willen gaan ondernemen omdat het hen zo leuk lijkt.

 

Dus persoonlijk voel ik mij niet zo geroepen om daarop te reageren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
Dus persoonlijk voel ik mij niet zo geroepen om daarop te reageren.
... en daarmee is de vinger op de zere plek gelegd ... wat echter niet wil zeggen dat daarmee de kwaal genezen kan worden.

 

Het is wellicht beter om op luie vragen hét standaard zinnetje te plaatsen in plaats van alle denkbare variaties op het thema Yo Bro, wat denk je van Google ?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Deze discussie verloopt naar mijn inzicht zo 'dubbel', omdat vragensteller dus aanvankelijk wél aanvullende informatie heeft verstrekt, maar hij heeft deze op een zeker moment ook weer verwijderd zonder dat veel deelnemers in deze discussie dat feitelijk kunnen plaatsen.

 

Stel nu dat je als ondernemer met zegge een vijftal jaren 'ervaring' of anders nog enige werkervaring in loondienst in reallife zo'n jonge maar tegelijkertijd ook sympathieke, enthousiaste buurjongen hebt. Hoe kun je die dan gepast helpen?

 

Ik zou willen zeggen door te adviseren om een simpel handeltje of dienstverlening zonder al te veel risico of investering te starten. En als jouw inschatting dan bij voorbaat zou zijn, dat iemand zijn goederen of diensten waarschijnlijk niet verkocht weet te krijgen of dat een aangifte omzetbelasting te veel gevraagd is, dan is een eerlijk advies om niet aan een ondernemersavontuur te moeten willen beginnen.

 

Zo'n insteek scheelt een hoop onderlinge irritatie tussen ondernemers en adviseurs die wel in business of praktijk zijn. Enig inzicht of iets een bijberoep is of hoofdinkomen zou moet genereren is daarbij natuurlijk ook altijd gewenst.

 

Laten we ieders capaciteiten, motivatie en ondernemersdoelstellingen proberen te respecteren, maar natuurlijk wringt dat wel eens.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.