• 0

Heidesessie

Onlangs was ik met mijn vrouw naar de sauna. Wij zijn allebei ondernemer. We hebben daar ongestoord door gezin, telefoon, internet en papier, de afgelopen jaren ondernemerschap geëvalueerd en zitten brainstormen over de toekomst. Wij hebben daar een aantal leuke ideeën zien ontstaan en wat knopen doorgehakt. Ik heb in een verslag een en ander genoteerd.

 

Mag je de kosten van die dag opvoeren als bedrijfskosten en aftrekken van de BTW? Eigenlijk was het een soort heidesessie.

 

Kan ik deze vraag ook rechtstreeks voorleggen aan de belasting?

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie input. Alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Jamr,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Onlangs was ik met mijn vrouw naar de sauna.

(...)

Mag je de kosten van die dag opvoeren als bedrijfskosten en aftrekken van de BTW?

Zakelijke mening: In theorie mag je de locatiekosten van zakelijk overleg als bedrijfskosten zien, maar ik vermoed dat hier de privécomponent wel eens te groot kan worden gevonden. Of het "mag" is een groot grijs gebied waardoor het soms lastig is te beoordelen. Hier is het samen met je vrouw in een locatie die meer dan ondersteunend is dus kan ik me voorstellen dat de inspecteur neigt dit te bestempelen als een privé-uitgave.

 

Persoonlijke mening: klooi niet met die paar tientjes voor een dagje uit en boek dat gewoon privé. Kun je ook beter ontspannen omdat je niet hoeft te vrezen voor controle, naheffing en boete.

 

Kan ik deze vraag ook rechtstreeks voorleggen aan de belasting?

Zeker. Je kunt de inspecteur een briefje sturen met deze vraag. Gewoon even doen. Plaats je het antwoord hier?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.