• 0

Advies gezocht over startkapitaal eigen onderneming

Beste,

 

Graag ontvang ik wat advies over mijn situatie. Ik run al sinds 2008 hobbymatig mijn eigen internet marketing bedrijf en ben er elke dag wel even mee bezig. Ook houd ik mezelf graag helemaal op de hoogte van de branche, trends en ontwikkelingen. Dit heb ik al die tijd gedaan naast mijn andere werkzaamheden, of school of ander werk.

Nu wil ik graag overstappen op full time met mijn bedrijf aan de slag te gaan. Ik heb een bedrijfsplan gemaakt en een financieel plan en in totaal heb ik € 15.000 nodig om mijn droom te realiseren. Graag wil ik op zeer korte termijn aan de slag, omdat ik straks geen inkomen meer heb.

Ik zat te denken om 1 of meerdere personen te zoeken die me hierbij kan helpen. In ruil daarvoor ben ik bereid 10% rente te betalen en ook nog eens 5% van de winst elke maand (tot max. € 500).

Ik vind het erg belangrijk dat ik alleen verantwoordelijk ben voor het bedrijf en de boel ga runnen hoe ik dat in mijn hoofd heb. Uiteraard sta ik altijd open voor adviezen.

 

Nu heb ik me er al aardig in verdiept, maar ik heb geen ervaring hiermee. Ik kan nu volgens mij meerdere dingen doen om de financiering rond te krijgen:

- naar een investeringsbedrijf of bank stappen

- crowdfunding

- het bedrag in een x aantal stukken delen en mensen uit de omgeving benaderen

 

Ik weet eigenlijk niet wat het beste is voor mij. Ik heb de ambitie om van mijn internet marketing bedrijf een groot succes te maken. Inmiddels heb ik het meeste al goed voorbereid en staat de nieuwe website klaar om de lucht in te gaan. Daarnaast heb ik nog een 'broertje' van het bedrijf opgericht. Deze website gaat websites en webwinkels aanbieden vanaf € 99,-. De bezoeker kan dan zelf zijn of haar ideale website samenstellen en precies aangeven wat ze wel en niet willen. Nadat ze de vragenlijst ingevuld hebben krijgen ze direct een prijs te zien via een calculator. Aan elke vraag is een bedrag gekoppeld. Ook deze website staat klaar om te gaan knallen.

Uiteraard wil ik verder actief gaan bloggen en adverteren in de zoekmachines en op social media. Via processchema's zal ik te werk gaan en bij grote drukte kunnen freelancers zo meewerken d.m.v. de schema's.

 

Ik hoop via deze weg wat meer duidelijkheid te krijgen over hoe ik het moet gaan aanpakken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groeten,

Harry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Harry, goed dat je het grootser wilt gaan aanpakken.

 

Qua benodigd bedrag ben je te klein voor een investeringsmaatschappij en ook banken lopen niet warm voor kleine financieringen. De kosten van beoordeling zijn hoger dan het rendement dat een bank er op kan maken. Maar je kunt eens binnen lopen bij je bank om te vragen welke mogelijkheden er zijn. E.e.a. hangt af van de zekerheden die je kunt bieden.

 

Ik zou het vooral zoeken bij bekenden die je willen helpen. Wellicht kunnen zij je wat lenen of garant staan naar een bank toe.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie StefanO!

 

Ik ben er inmiddels helemaal uit en heb aan de hand van wat experts, het financiële plan aangepast. Het plan dat ik zelf gemaakt heb, was iets te enthousiast hehe. Ik ga op zoek naar 5k die ik binnen 12 maanden ga terugbetalen (in termijnen) met een rente van 15%. Nogmaals bedankt en ook bedankt aan de PMers :)

Link naar reactie
  • 0

Zomaar wat aandachtspunten:

 

15% rente klinkt als een hoog risico. Als investeerder zou ik dan ook willen weten waar je dat geld aan gaat uitgeven en hoe je het vervolgens in die 12 maanden gaat terugverdienen. Ook zou ik willen weten welke risico's jij ziet en wat je terugbetalingsplan is wanneer het allemaal niet volgens je verwachtingen gaat.

 

(Straks geen inkomen? Als dat je belangrijkste motivatie is dan wil een investeerde vast weten wat je tot dusver als ondernemer hebt gepresteerd).

Link naar reactie
  • 0

5k doorstartkapitaal vergaren of kapitaalbehoefte stillen is 'in de hobbysfeer' 100 uur extra werken als internet marketeer. Ik zou dringend aan acquisitie gaan doen. Eitje... Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waar je eerst 15k nodig hebt, heb je nu 5k nodig? Waar heb je dan die 5k dan nog voor nodig? Ik zou even een tante (Agaath) aankijken. Als je het een bekende vraagt, 5k is geen wereldbedrag, dan kun je dat geld best eenvoudig krijgen denk ik. En zeker niet tegen 15%.

 

Kun je beter rood staan aanvragen bij een bank tot 5k. Is een rekening courant niks bij een bank? Als je de afgelopen tijd al inkomen hebt ontvangen uit jouw werkzaamheden, dan is de bank misschien nog wel geneigd om je gewoon wat te laten rood staan / een rekening courant te geven?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.