• 0

Gepatenteerde machine vermarkten

Jullie hebben al een hele poos niks van mij gehoord omdat ik met allerlei zaken aan de slag ben. Nu kan ik wel een foto plaatsen van mijn machine, gebaseerd op gepatenteerde techniek. De machine dient om allerlei mogelijke hoekverbindingen te kunnen maken. En dan natuurlijk in hoogwaardige kwaliteit. Het is daarmee heel eenvoudig om zelf b.v. tafels en kozijnen en natuurlijk ook lijsten te maken. Zie de tweede foto voor een paar voorbeelden van "andere" lijsten. Ik heb een tandwielkasten ontworpen om dus het duo frezen aan te drijven. Er kunnen 5, 6 of 8 mm frezen worden gebruikt en om een toerental van 4500 rpm te realiseren, heb ik een Skill handboormachine geplaatst. Een vaste motor kan dat niet leveren. De ~Skill handboormachine heeft een hele fijne en degelijke spankop, die zowel bij linksom als bij rechtsom draaien betrouwbaar is en simple werkt. De boormachine kan er in een handomdraai af worden genomen om er ook "gewoon" mee te werken. Ik ben nu bezig met nog wat verbeteringen in de tandwielkast en het opbouwen van de pneumatiek. De machine kan straks met een mini-compressor worden gebruikt (ik doe het ook wel zonder) omdat ik de freesbeweging pneumatisch/vloeiend wil laten lopen. En uiteraard wil ik de werkstukken pneumatisch in klemmen. Onderstaande ramen (8-hoek en 6-hoek) zijn in ca 5 minuten gemaakt. De machine heeft enkel een besturing om de frezen automatisch te starten and je het werkstuk hebt gepositioneerd en om het vast te klemmen en om daarna de freesbeweging te maken. Je kunt de machine dus "op lokatie", maar ook vast in een werkplaats gebruiken.

 

Ik vraag jullie om het objectief te bekijken en mij tips te geven over de marketing e.d.

IMG_0348_1.jpg

IMG_0349.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik vraag jullie om het objectief te bekijken en mij tips te geven over de marketing e.d.

Heb je een beoogd gebruik en een beoogde doelgroep in gedachten of is dat onderdeel van je vraag?

 

Het technische gedeelte volg ik niet helemaal. Als ik het resultaat zie, lijkt het vooral onder een bepaalde hoek gezaagd. Wat je dan met een boormachine, een frees en pneumatiek doet snap ik niet. (Er zit vast de wereld aan praktische problemen achter die opgelost zijn met slimme gepatendeerde oplossingen, maar ik zie nu de meerwaarde niet waardoor ik geen idee heb hoe, waarvoor of aan wie dit te vermarkten)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 2
Het is daarmee heel eenvoudig om zelf b.v. tafels en kozijnen en natuurlijk ook lijsten te maken.
Bij marketing gaat het om de overbrugging van aanbod naar vraag. Je noemt zelf al enkele mogelijke toepassingen. Elke toepassing is relevant voor verschillende toekomstige gebruikersgroepen, variërend van professioneel naar amateur.

 

Omdat je niet alles voor iedereen kan zijn, lijkt het logisch de belangrijkste professionele gebruikersegmenten elk apart te bekijken. Waar is de nood het hoogst, de concurrentie het laagst, de bereidwilligheid tot betalen het sterkst en de bereikbaarheid het simpelst? Bijvoorbeeld via vakbeurzen, blogs of persoonlijke benadering.

 

Wat en wie is concurrentie? Wat doen ze en wat laten ze na?

 

Hoe zie je de internationale vraag? Is het logisch/gemakkelijker om in NL te beginnen en dan (al dan niet via distributors) internationaal te expanderen?

 

Wat kun je zelf en wat moet je uitbesteden? Bijvoorbeeld kleine serie-bouw, wellicht 'aankleden als machine die voldoet aan veiligheidseisen en ook qua look past in een werkplaats', opslag, uitlevering en service. Maar ook marketing (naam, logo, verpakking, promotie, etc).

 

Wat kun je komende week al doen - terwijl de plannen voor werelddominantie langzaam vorm krijgen?

 

En in je achterhoofd: hoe denk je over verkoop van deze opzet (of samenwerking), wie zouden daar interesse in hebben?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

 

Nu ik toch aan het doceren ben (vergeef die neiging). ;)

 

Marketing heeft een prachtige abstracte filosofische en theroretische dimensie. Over de beste kleur van een verpakking kun je eindeloos debatteren, en ook over namen en de precieze werking van markten.

 

Maar marketing heeft ook een simpele uitvoerende dimensie. Hoe verdeel je een groter probleem in kleine partjes, hoe vergelijk je die en met welk onderdeeltje kun je (simpele kansinschatting, educated guess) het beste beginnen?

 

Bij leerboeken (Kottler) en cursussen (Nima) kun je vraagtekens plaatsen op allerlei abstracte invalshoeken, maar op praktisch niveau zijn ze best behulpzaam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Voor industriële marketing is het genoemde boek goed, maar zou ik eerder een paar technische colleges B2B marketing volgen of een partij als STEM benaderen. 8)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

ik ben bang dat je nog een stap, en dat is geen kleine, moet tussenvoegen voordat je er mee de markt op kunt. Wat ik hier zie is een werkend prototype maar niet een machine die klaar is om te vermarkten :(

 

- maakbaarheid en daarmee samenhangend kostprijs van onderdelen

- levensduur van onderdelen (oa tandwielenkast, geleidingen)

- veiligheid mechanisch/electrisch, gebruikersvriendelijkheid

- looks van de machine

 

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 1

Mijn opmerkingen komen misschien een beetje te hard binnen besefte ik na plaatsing maar zijn zo zeker niet bedoeld.

Ik begrijp dat je je machine wilt laten zien maar ik vraag af of dat in deze fase al verstandig is. Een technisch iemand haalt hier toch wel enkele ideeën uit voor het maken van die verbindingen en ondanks dat je een patent hebt zijn er in de wereld partijen die daar zich niet zoveel van aantrekken.

 

Dat soort partijen beschikken vaak ook nog eens over het lef om een machine in korte tijd na te bouwen en veel te snel in de markt te zetten. Maken ze een machine die het goed doet loop je achter de feiten aan, maken ze een machine die het slecht doet is je markt verpest. In beide gevallen heb jij niets.

 

Ik zou de foto verwijderen en pas tot commercie overgaan als je een uitgewerkt iets kunt laten zien in de uiteindelijke vorm en met een te realiseren leverdatum.

 

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal proberen op elke vraag en opmerking een antwoord te geven. Ik begin maar met de laatste. @Tiny B.

 

Waarop baseer je je mening dat deze machine niet geschikt zou zijn om geheel werkend bij een klant te zetten? Alle onderdelen zijn van hoogwaardig materiaal gemaakt en geheel zelf CAD-getekend e.d. Deze machine is voor een deel niet gelakt, maar dat is natuurlijk peanuts en komt echt wel gelijk met de opbouw van pneumatiek, aan de orde.

 

Ik haal de foto niet weg, want dan kunnen we net zo goed over gebakken lucht gaan posten. Aangaande het idee dat er wel eens bedrijven/mensen zijn die het e.e.a. zouden nabouwen, zou ik zeggen dat ik hoop dat men vooral creatief gaat denken en ook slimme oplossingen gaat bedenken, waar gebruikers/producenten blij van worden. Als ik een machine bij een klant uitlever, krijgt hij/zij in principe levenslange garantie op goed functioneren en bijbehorende service. Op die manier bind ik mijn klanten (in de lijstenindustrie) al 28 jaar aan mijn technieken en producten.

 

Ik heb er voor gekozen om het raamwerk incl. onderdelen etc. zichtbaar te laten. Ik had er ook voor kunnen kiezen om de zaak af beschermen met plaatwerk. Dat is geheel niet functioneel en maakt het alleen maar zwaarder.

 

Mijn vraag over marketing is dus niet nodig over de lijsten industrie. Ik ben daarin alom bekend en dat geldt ook voor mijn service en reputatie. Als je goed kijkt op de foto, zie je dat ik in beide oplegplateau's mijn logo heb laten frezen. Ik durf te stellen dat ik in de lijstenindustrie (technisch) geen concurrentie heb,

 

Jullie zullen wel begrijpen dat ik deze machine niet als een grote massaproducent wil/en kan vermarkten.

 

Tabla stelde een belangrijke vraag over de doelgroep die ik zou willen bereiken en welke andere partij(en) daarin mijn concurrenten zijn.

 

Doelgroep 1:

 

Restaurateurs, die maatwerk in lichte houtconstructies e.d. moeten leveren, van goede kwaliteit en direct in eigen beheer, meestal ook direct op lokatie, willen werken.

 

Hoe werkt het nu in deze doelgroep?

 

Deze restaurateurs/ vaklieden, moeten nu eerst een tekening/schets maken, die ze vervolgens naar een grote werkplaats brengen om de constructie te laten maken. Hier gaan veel uren in zitten en er gaan vaak dingen fout, door verkeerde communicatie. Bovendien zijn er levertijden.

 

Doelgroep 2.

 

Meubelmakers e.d. die geheel eigen ontwerpen op de markt willen zetten en zich daarmee t.o.v. de massa willen onderscheiden. Die moeten nu ook met hun tekeningen naar een grote werkplaats, of moeten zich behelpen met een handgereedschap, hetgeen te wensen overlaat.

 

Ik heb natuurlijk zelf ook al wel aan oplossingen gedacht. Ik lees straks verder. Voel je niet geremd om te discuteren!

Link naar reactie
  • 0

 

Waarop baseer je je mening dat deze machine niet geschikt zou zijn om geheel werkend bij een klant te zetten? Alle onderdelen zijn van hoogwaardig materiaal gemaakt en geheel zelf CAD-getekend e.d. Deze machine is voor een deel niet gelakt, maar dat is natuurlijk peanuts en komt echt wel gelijk met de opbouw van pneumatiek, aan de orde.

 

Ik heb er voor gekozen om het raamwerk incl. onderdelen etc. zichtbaar te laten. Ik had er ook voor kunnen kiezen om de zaak af beschermen met plaatwerk. Dat is geheel niet functioneel en maakt het alleen maar zwaarder.

 

 

Mijn mening dat de machine niet geschikt is om je machine werkend bij een klant neer te zitten is in ieder geval gebaseerd op het feit dat de machine, zoals hier op de foto gepresenteerd wordt, niet veilig te gebruiken is. Lakwerk, logotjes kijk ik wel dwars doorheen dat is marketing ;D

 

Dat je zaken zichtbaar laat is prima en wellicht ook beter ivm reiniging etc. Draaiende delen die niet zijn afgeschermd is wat minder. Je onderkent het gevaar wat een draaiende machine met zich meebrengt en plaatst bv een noodstop. Heb je er over nagedacht dat na het bedienen van de de noodstop de machine nog steeds onafgeschermd uitdraaid bv. Ook de plaats van de noodstop is vreemd. De operator ziet dat er iets mis gaat en reikt met zijn arm over de machine naar de noodstop. Helaas, de mouw van de operator wordt gegrepen nog voordat de noodstop bediend kon worden >:(.

 

Op het moment dat je pneumatische klemmen gaat plaatsen krijg je maken met dat je moet controleren dat er daadwerkelijk druk op de cilinders stat voordat je de machine gaat gebruiken maar ook dat in geval van een noodstop het pneumatische gebeuren op een veilige manier wordt afgehandeld (en dat is niet noodzakelijkerwijs dat de druk weg direct mag wegvallen).

 

Dat is basis van een foto. Je mag me mailen om een keertje live mee te kijken. Waalwijk is niet zover van Tilburg :) en wil best een keer een middag meekijken om je verder te helpen.

 

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een machine bij een klant uitlever, krijgt hij/zij in principe levenslange garantie op goed functioneren en bijbehorende service. Op die manier bind ik mijn klanten (in de lijstenindustrie) al 28 jaar aan mijn technieken en producten.

Dit is schoenmakersmarketing.

 

Een garantie 'in principe' geeft geen enkele zekerheid. Dat levenslang kan de maker betreffen, de koper of de machine. Het is allemaal goed bedoeld (en ik wens PJ een lang leven toe) maar het blijft commercieel knutselwerk. Als PJ morgen door z'n vinger boort, kan ik fluiten naar m'n service. OJ! En wat gebeurt er dan met die partij die ik als lokale distributor in de VS wil gaan verkopen aan kleinere meubelmakers?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik adviseer je om eens op mijn website te kijken wat voor machines ik bouw. odemssystems.com bekijk vooral de filmpjes.

 

Even over deze machine. Er draait niets. Pas als een product is ingelegd wordt de "motor" ingeschakeld en komen andere bewegingen op gang. Binnen 2 seconden is het werk gedaan en slaat de "motor" ook weer automatisch af en pas daarna kun je het product uitnemen. Ik kan vlak boven de freesjes nog een klein doorzichtig kapje maken, waardoor het lijkt of het veiliger is geworden. De machine is uiteraard niet bedoeld voor consumenten of kinderen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een machine bij een klant uitlever, krijgt hij/zij in principe levenslange garantie op goed functioneren en bijbehorende service. Op die manier bind ik mijn klanten (in de lijstenindustrie) al 28 jaar aan mijn technieken en producten.

Dit is schoenmakersmarketing.

 

Een garantie 'in principe' geeft geen enkele zekerheid. Dat levenslang kan de maker betreffen, de koper of de machine. Het is allemaal goed bedoeld (en ik wens PJ een lang leven toe) maar het blijft commercieel knutselwerk. Als PJ morgen door z'n vinger boort, kan ik fluiten naar m'n service. OJ! En wat gebeurt er dan met die partij die ik als lokale distributor in de VS wil gaan verkopen aan kleinere meubelmakers?

 

 

Dat is ook een dilemma. En je hebt gelijk dat ik dat in zo'n geval helemaal los moet laten. Maar ik moet wel voor een goed, bijbehorend service-systeem zorgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb daarstraks al twee doelgroepen gepost. Die hoef ik niet allebei tegelijk aan te pakken, maar ik moet in elk geval die branches onderzoeken en in kaart brengen. Daarna kan ik brochures toesturen en b.v. naar een filmpje op de website verwijzen. Zijn er alternatieven/verbeteringen?

Link naar reactie
  • 0

Maar ik moet wel voor een goed, bijbehorend service-systeem zorgen.

Of een productie-service organisatie opzetten (vinden in uitbesteding) die op afzienbare termijn ook los van de uitvinder kan draaien.

 

Er was hier een tijdje terug een ondernemer uit de machinebouw op het forum die vooral aan de zuivel- en soepindustrie levert. Met een huis vol gespecialiseerde metaalbewerkers.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Mijn WC-eend suggestie: video :p

 

Ik zie vooral een technisch verhaal en dat moet ook kloppen natuurlijk, maar:

Wat belangrijk is voor gebruikers:

- resultaat (& nauwkeurigheid)

- gebruiksgemaak (& tijdwinst)

 

Voor de verschillende doelgroepen zit het verschil dus eigenlijk in het 'eindresultaat': een kozijn of meubel ipv een lijst. Dan is het inderdaad handig om dat voor verschillende doelgroepen duidelijk te maken.

Aan de andere kant: in een video kun je best wel laten zien dat het voor 3 verschillende eindproducten gebruikt kan worden. (Daarnaast kun je dan ook gelijk een videohandleiding maken. Dat mes snijdt aan 2 kanten: duidelijkheid over hoe het werkt en men kan betere aankoopafwegingen maken.)

Als je al echte gebruikers hebt, kun je er allicht één of twee interviewen over het gebruik: veren die je zelf niet steekt zijn immers geloofwaardiger. Elke gebruiker zou ik om een geschreven referentie vragen, btw.

 

Een bepaald medium inzetten is natuurlijk 1, maar het is wel handig om eerst te kijken waar je de doelgroep kunt bereiken.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn WC-eend suggestie: video :p

 

Ik zie vooral een technisch verhaal en dat moet ook kloppen natuurlijk, maar:

Wat belangrijk is voor gebruikers:

- resultaat (& nauwkeurigheid)

- gebruiksgemaak (& tijdwinst)

 

Voor de verschillende doelgroepen zit het verschil dus eigenlijk in het 'eindresultaat': een kozijn of meubel ipv een lijst. Dan is het inderdaad handig om dat voor verschillende doelgroepen duidelijk te maken.

Aan de andere kant: in een video kun je best wel laten zien dat het voor 3 verschillende eindproducten gebruikt kan worden. (Daarnaast kun je dan ook gelijk een videohandleiding maken. Dat mes snijdt aan 2 kanten: duidelijkheid over hoe het werkt en men kan betere aankoopafwegingen maken.)

Als je al echte gebruikers hebt, kun je er allicht één of twee interviewen over het gebruik: veren die je zelf niet steekt zijn immers geloofwaardiger. Elke gebruiker zou ik om een geschreven referentie vragen, btw.

 

Een bepaald medium inzetten is natuurlijk 1, maar het is wel handig om eerst te kijken waar je de doelgroep kunt bereiken.

 

 

Duidelijke tips!

 

De concurrence machines zijn voor 99% gericht op grote werkplaatsen en zijn allemaal CNC machines. Ten eerste ben ik al klaar met het product, terwijl zij op zo'n machine nog een programma staan te schrijven. Ten tweede vind ik dat de huidige werk-constructie niet ten goede komt aan de creativiteit van de eindgebruiker. En die creativiteit zit met name binnen de twee gestelde doelgroepen. Zij het niet in elke groep even veel.

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn dat ook aantallen die je bij reeds bestaande machines hanteert? Is de wereldwijde vraag in de markt waar je reeds een goede reputatie hebt op de vingers van twee handen te tellen?

 

Waarschijnlijk niet. Als het systeem in de lijsten-industrie populair zou worden, praat je al snel over honderden machines. De ander-hoekige worden nu ook wel eens op speciaal verzoek gemaakt (en na ik begrepen heb ook meer in de VS) maar vergen allemaal uren werk. (Ook driehoek-lijsten b.v.) Dat kan nu met mijn machine naar minuten worden teruggebracht.

 

Even over kwaliteit.

 

De nauwkeurigheid van het positioneren van de werkstukken, bepaalt de kwaliteit van de verbinding. Met deze machine zal op 0,02 mm nauwkeurig worden gepositioneerd, dus de maximale afwijking kan 0,04 mm zijn. Dat is veel nauwkeuriger dan lijstenmakers met de gangbare machines kunnen produceren en optisch altijd perfect. Er zitten ook nog allerlei uitbreidende gebruiksmogelijkheden in de machine, waarin een creatief persoon heel goed zijn ei kwijt kan.

 

In de lijstenwereld worden ook veel staven afgekeurd omdat ze gaan torsen en onbruikbaar worden. Deze machine heft dat probleem gewoon op en het hout kan niet torsen of wordt geforceerd op z'n plaats gehouden. Lijstenmakers zijn (vooral met brede ornamentele lijsten) bang dat ze die dicht bij b.v. een haardvuur ophangen, waardoor er veel temperatuurschommelingen ontstaan. Daar heb je dan helemaal geen last meer van.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik adviseer je om eens op mijn website te kijken wat voor machines ik bouw. odemssystems.com bekijk vooral de filmpjes.

 

Even over deze machine. Er draait niets. Pas als een product is ingelegd wordt de "motor" ingeschakeld en komen andere bewegingen op gang. Binnen 2 seconden is het werk gedaan en slaat de "motor" ook weer automatisch af en pas daarna kun je het product uitnemen. Ik kan vlak boven de freesjes nog een klein doorzichtig kapje maken, waardoor het lijkt of het veiliger is geworden. De machine is uiteraard niet bedoeld voor consumenten of kinderen.

 

Die filmpjes geven wellicht een vertekend beeld maar ik word er nog niet veiligheidstechnisch gezien niet enthousiast van ??? Producent is zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen van de CE markering maar dat ontheft de fabrikant niet om een veilige machine te leveren die aan wet en regelgeving voldoet. Daarnaast is je klant verantwoordelijk voor het in gebruik hebben van veilige machines.

 

Een kapje om het veiliger te laten lijken kun je je besparen: dan wordt het nog niet veiliger. JE ziet in ieder geval nu wel in dat er een gevaar is. Al staat je machine 24/7 stil, je hebt een machine gemaakt met een motor met de bedoeling om te draaien. Enig idee aan welke eisen je dan moet voldoen ?

 

En dat de machine niet voor consumenten of kinderen is was me wel duidelijk. Heb je dan wel een idee, en niet alleen een idee maar ook vastgelegd in je gebruikers/onderhouds/installatie handleiding wat het nivo van een gebruiker is ? Het zou zomaar kunnen dat er bepaalde eisen voor prof gebruik hoger liggen ....

 

: schoolmeestermode aan:

Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden: dat doe je uiteindelijk bij de desbetreffende instanties (uiteindelijk wordt je in Den Haag door 2 agenten de zaal in geleid als je lang genoeg blijft procederen). Ik wil je behoeden voor best wel dure zaken die voortvloeien uit niet deugdelijke machines. Ik verzin de regeltjes niet, vind sommige ook zwaar overdreven, maar de basis moet een veilige machine zijn. En of er nu al 28 jaar Odemssystems op staat maakt geen ene moer uit. Niet voor deze machine en ook zeker niet voor je reeds uitgeleverde machines.

: schoolmeestermode uit:

 

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Is de wereldwijde vraag in de markt waar je reeds een goede reputatie hebt op de vingers van twee handen te tellen?

 

op de vingers van 2 handen tellen in de houtindustrie leidt in veel gevallen dat de 10 niet gehaald wordt........

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of jij wel een handboormachine durft te gebruiken........

 

jahoor, zonder problemen. Dat is een typisch consumenten artikel waarop een aantal basis vereisten zijn uitgesloten omdat anders de machine niet gebruikt kan worden. Nadrukkelijk uitgesloten in de regelgeving. Een handcirkelzaag wordt ook anders behandeld dan een CNC gestuurde zaagmachine terwijl de gevaarzetting, afzagen van ledematen, gelijk zo niet erger is voor een handcirkel.

 

Zo zijn in de drukwereld ook machines in gebruik die levensgevaarlijk zijn maar vanwege economische redenen, na een aanpassing elders, wel gebruikt mogen worden. Machines van 60-70 jaar oud die door heel Europa nog overal gebruikt worden. Specifieke gevaar nadrukkelijk uitgezonderd in de regelgeving.

 

Maar je mag gewoon verder gaan hoor met het in de handel brengen van een onveilige machine. Ieder zijn meug he ;D

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Ik verschil met je van mening of mijn machine niet veilig zou zijn voor werkplaatsgebruik en gewoon personeel. Waarschijnlijk zou ook een consument er gewoon veilig mee kunnen werken. Hoe kun je nu zo'n diagnose stellen als je hem niet eens hebt zien werken?

Link naar reactie
  • 0

Het is ook wel weer leuk hoor, zo'n ontzettend eigenwijze geitenlijstenbreier. Wedden dat je je eigen website gemaakt hebt, zelf de video's opneemt en monteert, zelf de verpakkingen en displays hebt ontworpen (en je beeldmerk), zelf de teksten geschreven hebt en vertaald voor de Amerikaanse markt.

 

Suggestie is om voor de benadering van een nieuwe markt (meubelmakers) samenwerking te zoeken met een bedrijf dat al machines maakt en levert aan dat segment, als het even kan wereldwijd. En dan alle activiteiten in dat segment professioneel uitbesteden.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.