• 0

Spam van Companeo

Hebben jullie ook last van die irritante spam van Companeo? Afmelden van nieuwsbrieven werkt blijkbaar niet.

 

Heb de proef op de som genomen op zo'n spammail om te kijken wie er achter zit, Companeo dus >:( Je wordt gelijk teruggebeld door dame van Companeo die gebrekkig Nederlands spreekt en krijgt 3 bedrijven voorgeschoteld die een offerte sturen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is alweer een tijdje geleden dat er op dit topic werd gereageerd, maar hopelijk kan ik jullie uitleggen waar ik mee zit.

 

Met ons bedrijf ontvangen we al ruim 2 jaar e-mails waarin staat dat men leads voor je kan genereren voor bv. frankeermachines, voip telefonie, koffiemachines, waterkoelers, inbraakbeveiliging.

 

Telkens gebruiken wij de uitschrijfknop en hebben we tevens verzocht om ons niet meer te benaderen, maar telkens weer blijven de e-mails binnengekomen.

 

Ik heb vervolgens een andere tactiek toegepast en een aantal keer het contactformulier ingevuld. Ik krijg dan de melding van een bedrijf genaamd Companeo dat blijkbaar het bedrijf is achter deze grootschalige spam. Je wordt dan gebeld door bedrijven die zijn aangesloten bij het leadgeneratie platform en die willen je graag een aanbieding doen.

 

De bedrijven zelf neem ik niets kwalijk, ik stuur ze de mails door die ik krijg (vaak in slecht Nederlands) , ze geven ook aan dat ze vaker klachten krijgen van bedrijven die vaak dergelijke mails krijgen en er niet van afkomen en ik hoop dat ze uiteindelijk hun contracten opzeggen.

 

Wat mij frustreert is dat ik inmiddels al diverse malen contact heb gehad met Companeo, ook de klachten heb doorgegeven aan spamklacht, OPTA, maar waarschijnlijk zijn zij een van de vele bedrijven die dagelijks spam versturen. Companeo heeft mij al een paar keer verzekerd dat ik geen mails zal ontvangen, maar na inmiddels twee jaar heb ik daar weinig vertrouwen meer in.

 

Wat mij daarnaast frustreert is dat ik het idee heb dat ik er niets aan kan doen en zulke bedrijven gewoon ongestoord hun gang kunnen gaan. Ze lachen waarschijnlijk om die paar telefoontjes die ze krijgen in relatie tot al het geld dat ze ermee verdienen.

 

Ik ben benieuwd of jullie advies hebben over hoe zulke e-mail praktijken kunnen worden gestopt en hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen.

 

Gr. Hans

Link naar reactie
  • 0

Wat mij daarnaast frustreert is dat ik het idee heb dat ik er niets aan kan doen...

Yoga?

 

Waarom zou je je laten frustreren door iets waar je niets aan kan doen? Het mag niet (die spam) maar niemand doet er wat aan. Gewoon doorklikken naar je spambox dan. Meer dan een incidenteel berichtje in je mailbox is het toch niet?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je er echt actief iets aan wilt doen, dan moet je de spam niet wegfilteren, maar al die offertes aanvragen en die bedrijven vervolgens in je reactie op de offerte laten weten dat ze gebruik maken van een waardeloze lead-generator. Die bedrijven betalen wellicht flink voor de leads, dus wanneer ze op iedere offerte talloze reacties krijgen die allemaal aangeven dat ze hun geld weggooien houdt het vast snel op. Veel plezeier ermee!

 

Link naar reactie
  • 1

Blijven melden. Zoek op 'klacht Companeo' o.i.d. en je vindt deze en deze bijvoorbeeld.

 

Ik meen dat we een systeem hebben waar steeds strengere regels gelden en waar opgelegde boetes verhoogd worden bij herhaling.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij doet ACM (en voorganger OPTA) al jaren niets tegen spam. De links van Highio gaan over oudere zaken (2011 en 2012) die nu in hoger beroep zijn uitgevochten. Daarnaast blijft Companeo bezig, dus blijkbaar is dit een winstgevende business.

 

Strikt genomen - maar dan zit ik nu een beetje te dagdromen, praktische toepassing nul - is er sprake van een overeenkomst met een aanbod ("zullen wij ophouden spam te sturen?") en een aanvaarding ("ja, houdt op met spammen"), dus daar zou je Companeo met het wetboek in hand aan moeten kunnen houden. Vraag een rechter om een boete op te leggen (5.000 euro per herhaalde overtreding lijkt mij meer dan redelijk). Maar ja, dat is dagdromerij. :-)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Dat heeft geen zin: zie Handelsregister. Companeo of Companeo SA staat niet langer in Nederland geregistreerd.

 

Of zijn er toch mogelijkheden op basis van bijvoorbeeld het gebruik van een .nl-domeinnaam en Amsterdams netnummer?

 

Wie kent de Belgische spamwetgeving en een eventueel meldpunt voor Nederlandse ondernemers?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle tips.

 

Deze week weer een aantal e-mails binnengekregen. 1 bedrijf gewaarschuwd voor de praktijken van Companeo, die hadden al meer boze mensen aan de lijn gehad en gingen zich uitschrijven bij het bedrijf.

 

Daarnaast ook iemand van Companeo zelf gesproken die dacht dat ik interesse had in Voip Telefonie en mij wilde koppelen aan bedrijven. Hem het hele verhaal uitgelegd, alle mogelijke e-mail adressen doorgegeven waarmee we zouden kunnen zijn ingeschreven bij ze en hij ging proberen mij uit te schrijven.

 

Dat heb ik meer gehoord, dus ben er sceptisch op qua resultaat..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.