• 0

BTW-verlegd vanuit Zwitserland + BTW correctie omzetbelastingaangifte

Hallo,

 

Ik heb in april via joker.com een aantal domeinnamen besteld en hiervan een factuur ontvangen en betaald.

Nu kom ik erachter dat ik deze kosten niet in de administratie heb gezet, dus nu wil dit corrigeren door het alsnog in de administratie te zetten. In de factuur staat dat de BTW naar mij is verlegd, hoewel deze bedrijf geregistreerd staat in Zwitserland (niet-EU).

 

Zelf denk ik de kosten van € 28,11 (bedrag in factuur) + € 5,90 (21% NL BTW) in de administratie te zetten. Is dit een correcte aanpak?

 

Wat betreft correctie doorgeven van omzetbelastingaangifte. Hoe dien ik dit het beste aan te pakken?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo, Welkom op HL,

 

Zie

 

Handleiding

 

4 Prestaties vanuit het buitenland aan u geleverd

4a Leveringen/diensten uit landen buiten de EU Vul deze vraag in de volgende situaties in: U hebt diensten afgenomen van een ondernemer van buiten de EU, die de btw naar u heeft verlegd.

U moet dan in Nederland btw aangeven. Vul in de linkerkolom de waarde in van de goederen en diensten die van buiten de EU aan u zijn geleverd. In de rechterkolom vult u de btw in. U hoeft deze bedragen niet te splitsen naar de verschillende btw-tarieven.

 

De btw kunt u onder bepaalde voorwaarden (zie de toelichting bij vraag 5b) als voorbelasting aftrekken bij vraag 5b. Per saldo betaalt u dan geen btw. Toch moet u vraag 4a en 5b volledig invullen.

 

Correctie BTW Aangifte

Bedragen kleiner dan € 1.000 mogen in een opvolgende periode worden meegenomen.

 

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.