• 0

willen jullie feedback geven op mijn site?

Omschrijving van je concept:

Ik zou het erg waarderen als jullie kijken naar mijn site. De bezoekers zijn er wel maar de bestellingen niet. https://www.tamziedoe.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Veel gelezen over bouwen webshop. Veel SEO.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Horen hoe een ander er tegenaan kijkt

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De diversiteit van de producten . De mogelijkheid tot personaliseren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Eerlijke, waar ik mee aan de gang kan.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is het nodige, maar een paar heel basic dingen:

 

- ik kan nergens zien wat de verzendkosten zullen zijn (wellicht wel als ik iets bestel, maar de meeste mensen haken dan al af)

 

- personaliseren is leuk, maar ook hier geen prijzen en slechts een suggestie om te mailen.

 

- kader met rode letters op de voorpagina. het ziet eruit als een of andere foutmelding, ongeacht de inhoud.

 

- geen (vindbare) NAW gegevens op de website, geen kvk nummer vermeld (verplicht...), maakt al met al een weinig professionele of betrouwbare indruk.

 

 

Het is niet mijn bedoeling je site af te kraken, maar dit zijn gewoon een aantal punten die op mij als alarmbellen overkomen, en waarschijnlijk niet zo moeilijk te verbeteren zijn.

Link naar reactie
  • 0

Goedenacht,

 

1. Eerste punt wat me opvalt is dat de template niet overeenkomt met de huisstijl van je logo.

2. Product overzicht is wat slordig, bij een list view veel lege ruimte en bij een gridview is de uitlijning niet netjes.

3. Je algemene voorwaarden zijn door elkaar gehusseld :) dat is vast niet de bedoeling.

4. Er staat geen bedrijfsinformatie onderin de website of op een plaats die makkelijk toegankelijk is.

5. Er staat bij de winkelwagen dat er 0 euro btw op de producten zit.

6. Winkelwagen neemt veel ruimte in aan de bovenkant als er artikelen in zitten. Hoe meer artikelen hoe meer ruimte en hoe verder de site naar beneden gaat.

7. Laad snelheid is beetje ondermaats aan de inhoud (hiermee bedoel ik dat de pagina's langzaam laden terwijl er weinig inhoud in staat zou dus sneller moeten zijn).

8. Google chrome geeft aan dat je website onveilige scripts bevat.

9. En ik vindt de footer slordig.

 

En ik bedoel het net als ben niet om af te kraken maar als adviespunten :)

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al blijkt is er nog heel veel te doen... Veel van deze zaken zou je echt zelf wel moeten zien als je 10 minuten rondklikt op je site...

 

Ik zou voorstellen om eerst zelf eens kritisch te kijken en je dan nog een keer te melden met een flink aangepaste versie, de problemen nu zijn zo basaal.

 

Huur ook aub even een fotograaf in, die onscherpe foto's kunnen echt niet (in elk geval bij de oorbellen)

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen je algemene voorwaarden zijn "door elkaar gehusseld", ook je formulier voor retournering ziet er niet fraai uit. En ik moet dit formulier "kopiëren en invullen" (waarschijnlijk bedoel je dat je de tekst moet kopiëren naar een mail), veel mensen zullen niet snappen wat je daarmee bedoelt. Waarom niet een eenvoudig invulformulier op de site? Je noemt het overigens een formulier voor "herroepingsplicht", terwijl het geen plicht maar een recht is.

 

Mensen die de algemene voorwaarden ondanks het "husselen" toch gaan lezen, zien dat ze een bedenktijd hebben van "minimaal 14 dagen". Het lijkt erop dat je ergens standaard algemene voorwaarden vandaan hebt gehaald die nog aangepast dienen te worden naar jouw specifieke situatie.

 

Als ik de armband "keep on moving" bestel, kom ik op de pagina met het winkelmandje met een plaatje van een heel ander product erboven. Dat is verwarrend. Op die pagina zou ik niet met een plaatje beginnen.

 

Voordat ik die armband in mijn winkelwagen doe kost die 11,57 maar in de winkelwagen wordt dat 14 euro. Het lijkt erop dat je de prijzen in eerste instantie exclusief btw presenteert, maar bij verkoop aan consumenten is dat niet toegestaan. Daarnaast kan het ook zorgen voor veel afhakers, die de oorspronkelijke prijs wel interessant vonden, maar de duurdere (incl. btw) niet.

 

Verder zeg je dat ik tijdens het bestelproces kan aangeven welke tekst ik in de armband wil hebben, maar die mogelijkheid kom ik vervolgens nergens tegen.

 

Eens met de vorige reageerders, hier is nog veel te doen ...

 

Link naar reactie
  • 0

- Vind het allemaal een beetje rommelig overkomen (thema van de webwinkel).

-- Verschillende lettertypes en kleuren

-- Winkelmandje bungelt een beetje onderaan (deze zou ik bovenin zetten)

-- Lijken tabjes te ontbreken (zie screenshot)

-- Checkout buttons passen niet naast elkaar en 'kortingscode' valt wat weg.

- Onderin staat 'Reacties staat uit', zou ik weg halen.

- Bij inloggen staat Social connect: maar geen opties om in te loggen met social media kanalen

- De title tag staat er 2x op de homepage

- Engelse tekst 'back to top'

 

Ik zie dat je Woocommerce gebruikt, misschien eens kijken naar een ander thema?

 

Wel goed dat je een beveiligde verbinding gebruikt.

tabjes.thumb.png.aa797b2715866f77c8bd3e6414e72109.png

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo goed als alle punten aangepakt.

Het btw-verhaal gaat nog steeds niet goed. De Wikkelarmband Heart kost in eerste instantie nu € 8,06 en je hebt er "incl. btw" achter gezet. In de winkelmand wordt dit "€ 8,06 (incl. 0,00 btw)" en als ik mijn gegevens ingevuld heb wordt dit € 9,75.

 

Verder staan er drie opties bij die armband die ik moet invullen. De onderste twee blijken maten te zijn, het zou wel handig zijn als ik dat meteen kon zien. En als ik die invul dan staat in mijn winkelmand vervolgens "maat dames: L / maat kinderen: Tieners". Welke maat krijg ik nu toegestuurd?

 

In je bestelformulier staat het vakje voor "Een account aanmaken?" op een onlogische plek midden boven de tekst.

 

Je hebt nu andere algemene voorwaarden, maar die staan nog steeds allemaal achter elkaar zonder enige vorm van indeling.

 

Heb je niemand in je omgeving die je kunt vragen de website te testen?

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb zo goed als alle punten aangepakt. Ik zou het fijn vinden als jullie nog een keer kijken naar mijn site. Alvast bedankt.

Dat ziet er al een stuk beter uit, snel gehandeld :)

 

-Zet de verzendkosten nog wat prominenter neer en maak er €4,95 van, staat leuker dan €5,00

-pas inderdaad de BTW nog even aan. In Woocommerce (denk ik dat je gebruikt?) kun je bij instellingen -> belastingen aangeven dat de prijzen in de webshop incl btw zijn

-de tekst bij het retour formulier is 1 grote lap, ik zou even alinea's toevoegen

-ik mis de levertijden, zijn de producten op voorraad? zo ja, wanneer heb ik ze dan in huis?

-de tabjes op de productpagina's zijn nog niet goed.

-je winkelmandje staat rechtsonderin uit het zicht, je kunt hem beter wat hoger neerzetten

 

Link naar reactie
  • 0

Als het voor je hobby is...

 

In alle andere gevallen zou ik het als oplichterssite beschouwen.

 

Vergeet niet de eerste indruk is alles.

 

Het lijkt nu op een site van een vlogger, eerste beste wordpress template gepakt en niet de moeite genomen om daar tijd in te steken.

 

Dat zegt erg veel over wat je verkoopt, want dat zal je dan ook niet interesseren.

 

Verder staat er een mobiel nummer op, dat wil je om verschillende reden niet.

 

1) Mensen kunnen je dag en nacht bereiken

2) Overduidelijk een eenmanszaak (of hobby)

3) Staat amateuristisch.

 

Voor een paar tientjes per jaar kan je een VOIP nummer nemen die je op je telefoon laat uitkomen.

 

Kijk naar de sites van de marktleiders in jouw markt en kijk dan voornamelijk in grotere markten als die van Nederland zodat je een idee hebt hoe (en vooral waarom) het eruit moet zien.

 

Verder denk ik niet dat jij een integratie tussen je site en backoffice processen.

Dit lijkt misschien niet belangrijk, maar voor je schaalbaarheid is dat onmisbaar, immers je streeft naar succes. Dus alles wat je kunt automatiseren wil je automatiseren.

 

Qua prijzen zit je erg hoog. Je kunt voor de helft waar jij het voor aanbied inclusief verzendkosten bestellen op vele andere sites.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is inmiddels al het één en ander aangegeven...

 

Toch wil ik nog even benadrukken dat het belangrijk is voor bezoekers van webshops, dat de website eenvoudig te navigeren is. Dat alle informatie en producten makkelijk vindbaar is. Eigenlijk tot op het voorspelbare (en misschien zelfs saaie) toe.

 

Onderscheid jezelf van andere webwinkels door je assortiment, kwaliteit, persoonlijke aanpak, etc. Maar zorg voor een standaard lay out.

 

Ga bijvoorbeeld voor een homepage met een menu dat bestaat uit je productgroepen, een overzicht van de nieuwste aanbiedingen en een footer met informatie (waarvoor je niet te ver naar beneden hoeft te scrollen).

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Verder staat er een mobiel nummer op, dat wil je om verschillende reden niet.

 

1) Mensen kunnen je dag en nacht bereiken

Dat snap ik niet. Want een aparte mobiele telefoon voor de webshop kun je buiten "kantoortijden" toch gewoon naar voicemail doorzetten en uitschakelen?

 

Voor een paar tientjes per jaar kan je een VOIP nummer nemen die je op je telefoon laat uitkomen.

En dan moet je toch ook iets doen zodat dat niet dag en nacht gebeurt?

Link naar reactie
  • 0

Veel (alle?) VOIP services hebben een doorschakelfunctie (voicemailbox/alternatieve nummers) met tijdklok. Dat kun je (vaak met enige moeite) instellen zoals je dat wilt.

 

Inhoudelijk op de huidige site:

1. Ik waag te betwijfelen of de SEO-module functioneert of juist ingericht is. Als title zie ik nu een https:...

2. Categorisering in het menu lijkt te ontbreken. Die zou m.i. in de oranje of zalmroze bovenbalk moeten. Een maatwijzer (welke x heb ik nodig?) is meer een informatie item wat op veel sites als item in de linkerkolom of footer vermeld wordt.

3. Adresgegevens ontbreken (harde eis voor een webshop).

4. Ik vermoed dat deze webshop (tenminste) armbanden en kettingen verkoopt, maar uitsluitsel hierover vind ik online niet terug.

5. Over Tamara ontbreekt als je claimt dat je creatief bent.

6. Het contactformulier is op z'n minst 'alternatief'.

7. Betaal- en verzendmogelijkheden zijn volstrekt onduidelijk. Info ontbreekt, dat is killing voor enige conversie zonder telefonisch contact.

 

Je hebt bij indicatie 1710 geindexeerde pagina's. Dat is best veel voor een webshop als deze. Aan jou of hulp om dit goed te ontsluiten en laten converteren.

 

Wat is je huidige bounce rate? Ongetwijfeld boven de 50%!?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik vind je foto's op zich wel prettig formaat, alleen jammer dat de foto's verschillende formaten hebben.. verder valt het me op dat ik 3 maal moest doorklikken om iets van prijzen te zien, naar mijn weten willen bezoekers gelijk prijzen zien. bij het assortiment aangekomen moet ik gelijk scrollen om verder dan 1 item te kijken, is er een mogelijkheid om wat foto's naast elkaar te zetten en de tekst er onder?

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0

Veel (alle?) VOIP services hebben een doorschakelfunctie (voicemailbox/alternatieve nummers) met tijdklok. Dat kun je (vaak met enige moeite) instellen zoals je dat wilt.

Dat snap ik, maar ik reageerde op de opmerking van uitverkoop dat je geen mobiele telefoon als contactmiddel moet willen omdat je dan dag en nacht bereikbaar bent en dus beter een VOIP nummer kunt nemen. Het verschil tussen een mobiele telefoon en een VOIP nummer zie ik dan niet, want bij beide kun je die dag-en-nacht-bereikbaarheid met een min of meer simpele handeling voorkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

VOIP heeft qua beheermogelijkheden en bereikbaarheid toch wel voordelen. Nadeel zijn de kosten, hoe beperkt die ook kunnen zijn. Zie ook 2) en 3). :)

 

Voor mij zijn het ontbreken van adresgegevens en (plus!) een vast nummer 'bezwarend', al bespreken we hier natuur geen (groot)zakelijke webshop.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

VOIP heeft qua beheermogelijkheden en bereikbaarheid toch wel voordelen. Nadeel zijn de kosten, hoe beperkt die ook kunnen zijn. Zie ook 2) en 3). :)

 

Voor mij zijn het ontbreken van adresgegevens en (plus!) een vast nummer 'bezwarend', al bespreken we hier natuur geen (groot)zakelijke webshop.

 

Groet,

 

Highio

 

adresgegevens zijn zelfs verplicht bij een webshop.. groot of klein

Link naar reactie
  • 0

Als eerder opgemerkt. Deze staan wel op de pagina met het retourformulier, maar dat moet natuurlijk anders vermeld worden.

 

De Algemene Voorwaarden komen sympathiek over. Met een beetje aandacht voor opmaak worden ze ook prettig leesbaar.

 

Regels voor webshops kun je stap voor stap afwerken m.b.v. de checklist.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dag Tamara,

 

Als ik lees over Tamziedoe, dan breng je het heel persoonlijk. Als dat je insteek is, dan hoort daar ook een foto (of meer bij) van Jezelf, maar wellicht ook van jou dat je aan het knutselen bent. Gebruik overal dezelfde insteek.

 

Ik hoop dat je niet al te veel tijd hebt gegeven aan SEO, want daar valt nog flink wat aan te knutselen. Gebruik bijvoorbeeld meer tekst.

 

Groet,

 

Jeroen

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Leuke site! Alleen heb ik wel een paar verbeterpunten voor je.

 

Lettertype vind ik rommelig.

Betaalmethodes in footer, is niet direct duidelijk

Pagina over levering (leveringstijden, verzendkosten)

Footer in rijen verdelen met logo ernaast, zal iets mooier eruit zien

Openingstijden van winkel/klantenservice

categorie uit url halen zoals bij /categorie/schilderijen/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.