Nieuw topic beginnen of aansluiten bij bestaand topic?

Aanbevolen berichten

Het was me al eens opgevallen, er zit wat tegenstrijdigheid in de omgang met vragen over onderwerpen die al eerder behandeld zijn op dit forum.

 

De regels (richtlijnen, suggesties) zijn redelijk duidelijk.

 

Heb je een concrete vraag? De kans is groot dat deze al eens voorbijgekomen en beantwoord is. Gebruik daarom de zoekfunctie. Vind je een topic, maar beantwoordt het net niet helemaal de vraag? Plaats dan in dat topic je (weder)vraag als het direct gerelateerd is.
Dat is ook een logisch advies.

 

Stel je zoekt op een thema als webslijterij. Je wil weten of je daar vergunningen voor nodig hebt. Op HL is dat topic al eens behandeld. Je volgt de regel en sluit jouw vraag aan op dat topic.

 

Zou je een nieuw topic openen, dan krijgt een volgende vragensteller twee zoekresultaten. Zou die een nieuw topic openen, dan zijn er al drie. Dat leidt tot verwarring en dubbel werk bij degenen die vragen beantwoorden.

 

Nou kan het zijn dat een topic oud is en de antwoorden wellicht vergrijsd zijn. Dan nog heeft voortzetting onder dezelfde naam de voorkeur, want als er straks twee zoekresultaten zijn is niet meteen duidelijk welke up-to-date info verschaft. Het is dus niet logisch om een topic te sluiten, als daar later nieuw leven in geblazen wordt. Uitzonderingen daargelaten, uiteraard.

 

Dit is een kalme en koele observatie, geen kritiek. 8)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Nee, webshop beginnen is de paraplu boven een veelheid aan vragen. Maar wat dacht je van t-shirt bedrukken? Dat zou met een verzameltopic een boel gedoe schelen.

 

Daar doel ik uiteraard niet op. Volgens mij spreekt voor zich dat een follow-up vraag over regeling voor webslijters prima past in een ouder topic dat die vraag behandelt.

 

Creatieve oplossingen voor andere terugkerende onderwerpen zijn uiteraard altijd goed.

 

Hoe begin ik mijn eigen kledingmerk? ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.