• 0

Nettowinst.

Beste Forumleden,

 

Ik heb al aardig wat research gedaan, maar heb op de volgende cases nog geen antwoord gekregen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. De vragen die ik nog heb open staan zijn dik gedrukt.

 

Ik verkoop aan persoon A voor 1.000 euro aan producten, dit zijn voor hem gemaakte kosten. Hoeveel kan hij aan het eind van het jaar terug krijgen van deze 1.000 euro?

 

Deze 1.000 euro is voor mij omzet. Boven op deze 1.000 euro lever ik nog producten aan hem ( dat zijn dus kosten voor mij ) ik investeer in deze kosten 100 euro. Hoeveel kan ik hier van terugkrijgen?

 

Wat zal mijn uiteindelijke nettowinst zijn per 1.000 euro? Daarbij dus gebruik makend van de investering van 100 euro in producten + inkomstenbelasting + aftrekposten.

 

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

 

Alvast bedankt!

 

 

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Huh, Handboek Ondernemen al gelezen en begrepen? Het is net als jouw vraag over vennootschap of werkgeverschap werkelijk een onduidelijk openingsbericht.

 

Snap je de verschillende systemen voor omzetbelasting en inkomstenbelasting in basis? Of wat voor research heb je dan eigenlijk gedaan?

 

Vraag eens aan degene die jouw aangiften omzetbelasting verzorgt...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je vragen zijn zo basaal, dat ik me afvraag of je überhaupt hebt gekeken in het Handboek Ondernemen.

 

Je hebt het over "hoeveel kan persoon A terugkrijgen". Terugkrijgen van wat? Van wie? Waarvoor? Is dit een privépersoon of een ondernemer? En nog iets: waarom zou jij je drukmaken om wat die ander terug kan krijgen? Dat heeft namelijk niets met jouw onderneming te maken (als daar al sprake van is).

 

De tweede vraag heeft dezelfde onduidelijkheid. Terugkrijgen van wat? Van wie? Waarvoor? Inkomstenbelasting? Omzetbelasting? En 100 euro uitgeven is geen investering, dan zijn simpelweg kosten.

 

De derde vraag: nettowinst. Wat dacht je van 1000 min 100 = 900 euro? Inkomstenbelasting is geen kostenpost. En aftrekposten...welke dan?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

 

Jij verkoopt brownies. Je maakt kosten om die dingen te maken en vermarketen: ingrediënten, huur, G/W/E, website. Die houd je bij aan de kostenkant van je boekhouding. De omzet die je maakt met verkochte brownies komt aan de inkomstenkant. Je winst is het verschil tussen omzet en kosten.

 

Misschien lever jij je klanten ook bv brownie-zakjes. Jij koopt die in (kosten) en levert ze door tegen kostprijs (omzet). Daar verdien jij uiteindelijk niks aan, want omzet en kosten zijn hetzelfde.

 

Als je het basis-rekenen snapt, komt de rest later wel.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel kan hij aan het eind van het jaar terug krijgen van deze 1.000 euro?

Niets. Hooguit betaalt hij aan het eind van het jaar minder inkomstenbelasting, omdat hij die 1.000 euro van zijn inkomsten mag aftrekken (als het kwalificeert als zakelijk aftrekbare kosten).

 

(Uitzondering: als er een Bijzondere Brownie Subsidie zou worden verstrekt door de overheid kan hij misschien iets terugkrijgen.)

 

Boven op deze 1.000 euro lever ik nog producten aan hem ( dat zijn dus kosten voor mij ) ik investeer in deze kosten 100 euro. Hoeveel kan ik hier van terugkrijgen?

Niets. Hooguit betaal je aan het eind van het jaar minder inkomstenbelasting, omdat je die 100 euro van je inkomsten mag aftrekken (als het kwalificeert als zakelijk aftrekbare kosten).

 

Wat zal mijn uiteindelijke nettowinst zijn per 1.000 euro? Daarbij dus gebruik makend van de investering van 100 euro in producten + inkomstenbelasting + aftrekposten.

De winst na inkomstenbelasting bedoel je? Daarvoor zou je je persoonlijke situatie voor de inkomnestenbelasting moeten doorrekenen, en daarvoor heb je je inkomen nodig, je levenssituatie, hypotheek, alle informatie met betrekking tot aftrekposten enzovoort. Je kunt dat doen door een belastingaangifte 2015 volledig in te vullen en die dan een tweede keer in te vullen met 1.000 extra inkomsten. Je kunt dan het verschil zien.

 

Maar eerst het Handboek Ondernemen lezen, dan begrijp je hopelijk wat je aan het uitrekenen bent.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Tja, we zouden hier ongetwijfeld als lid een nieuw topic over moeten starten of modmelding moeten doen, maar wat is dan het verschil tussen kritisch naar en negatief over medeleden zijn?

 

Dit lijkt in voorbereiding nergens naar en hoe zou je dan ooit als ondernemer aan je administratieve verplichtingen kunnen voldoen? TS heeft het over een drukke baan, maar dat ontslaat je hier natuurlijk niet van. Risico's lijken te groeien.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.