• 0

aandachtspunten/risico's starten vanuit bestaande lege BV?

Goedendag,

Ik loop al heel lang met het plan om een bedrijf te starten maar had hiertoe tot op heden niet echt de mogelijkheid (o.a. mijn eigen persoonlijke situatie en de benodigde financiële ruimte).

Nu ben ik een tijdje terug in gesprek geraakt met iemand die ik al langer ken hierover en willen we dit samen verder gaan oppakken en starten. Hij kan en wil financieren.

Hij heeft al aantal bedrijven en heeft voorgesteld het bedrijf onder te brengen in een lege BV van hem.

Wat zijn de risico's van het onderbrengen van zo een nieuw gezamenlijk bedrijf in een bestaande (lege) bv?

Waar moet ik op letten en wat komt hier allemaal bij kijken?

 

Punt 2: eigenlijk ben ik gezien mijn persoonlijke situatie nog niet in de positie om nu als zelfstandig ondernemer danwel aandeelhouder geregistreerd te worden. dat zou naar verwachting ergens tussen 1 januari 2017 en 1 april 2017 geen probleem meer zijn (heeft met juridische afwikkeling van aantal zaken te maken maar ook inkomen).

Wat zouden de mogelijkheden zijn om wel in die tussentijd het bedrijf op te starten en de eerste klanten binnen te halen maar pas daarna dus aandeelhouder/ondernemer te worden?

 

Het betreft een bedrijf waarbij eerst een website ontwikkeld moet worden (verwachte duur 2 a 3 maanden) en dan zullen er dus (b2b) klanten geworven moeten worden. duurt dus wel paar maanden voor er inkomsten in zullen binnenkomen.

 

Is het optie om het belang in BV op naam van familie te zetten (die ook een bedrijf hebben)?

Ik hoor het graag hoe jullie hierover denken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje aparte gedachte misschien, maar zou het niet een idee zijn om eerst een baan ergens te nemen, en als dan alles weer op de rails staat weer eens aan het starten van een bedrijf te gaan denken?

 

De constructie die je hier beschrijft kan in een ideale situatie misschien een mooie kans zijn, maar we weten allemaal dat die ideale situatie zich maar zelden voordoet. Wat nou als het niet gaat lopen, of als die ander jou gewoon buiten sluit en het lekker in zijn eentje gaat doen?

 

Je zit nu in een kwetsbare situatie en prio 1 lijkt me om daar op een risicoloze manier uit te komen.

mijn situatie is gecompliceerd. Heb uiteraard naar een baan gezocht maar niks kunnen vinden dat bij mij/mijn situatie past en waar ik aangenomen wordt.

en geen zin om eeuwig in de wwb te blijven dus dan toch weer ondernemen (doe ik ook het liefst).

Moet verder alles maar weer heel goed overdenken en zien of ik ergens geld vandaan kan halen om anders toch helemaal alleen op te zetten en ontbrekende kennis/ervaring in te huren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.