• 0

Afwijzing bank voor Betaalrekening nieuwe BV

Hoi,

 

Ik heb onlangs een nieuwe BV opgericht, en heb daar nu een bankrekening voor nodig. Alleen een betaalrekening met internetbankieren en een pinpas. Ik heb hiervoor bij KNAB een rekening aangevraagd. Net op het moment dat alles geregeld leek te zijn (zelfs de kaartlezer lag op de mat), ontving ik een mail:Helaas kunnen wij je aanvraag niet accepteren, omdat je niet aan de acceptatievoorwaarden van Knab voldoet. Je rekeningaanvraag is daarom geannuleerd. Groot vraagteken, dus maar even gebeld. Schijnbaar hebben ze bij Experian een creditscore opgevraagd, en die was naar hun mening te laag. Ik heb ondertussen bij Experian om inzage gevraagd, maar dat kan nog wel even duren. Ik heb wel een financieel slechtere historie, maar bijvoorbeeld geen negatieve BKR registratie. Wat wel is, is dat mijn ex (die hier nu niet meer woont) ondertussen in de WSNP zit. Desalniettemin, bij KNAB kan ik dus geen rekening openen voor mijn BV.

 

Op naar de ING. Op kantoor de aanvraag gedaan, ik dacht dat het zo geregeld zou zijn, ik ben immers al enige tijd prive ING klant. Krijg ik de dag erna een mega vragenlijst in mijn mail (12 pagina's), er wordt me de hemd van het lijf gevraagd. Begrijp er niks van. Ik wil alleen een betaalrekening, ik wil helemaal geen (zakelijk) krediet of creditcard aanvragen. Hoop werk om dit allemaal in te vullen, met het risico dat het werk voor niets is als ik 2 weken daarna een afwijzing krijg.

 

Ik heb aan het einde van de maand (ik ben al aan het werk via deze BV) wil ik wel graag mijn klant een factuur sturen, en ik heb daar echt wel een rekeningnummer voor nodig. Iemand suggesties?

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mja DSB had nooit een vergunning mogen krijgen, DNB heeft daar aardige steken laten vallen. Ik heb voor de gein wel eens het faillissements verslag doorgelezen van DSB man man wat een cowboys waren dat haha en vooral Scheringa, nu gaat die lekker verder met zijn factoringen meuk :)

 

Anyhow mooi dat je een bank gevonden hebt!

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels wat helderheid gekregen. Ik heb vandaag het dossier van Experian ontvangen. Daar stond in dat ik in 2011 en in 2015 in aanraking ben geweest met een incassobureau. Dat kan kloppen met de periodes dat het me even tegen heeft gezeten, en wat ik verder netjes heb betaald. Verder stond er niets raars in, ook niet over de WSNP van mijn ex. Heb KNAB aangeschreven met de vraag om toelichting/opheldering.

 

En met een bank die op basis van dit soort niets zeggende informatie een oordeel velt en daarop beslissingen neemt wil je nog zaken doen?

 

De bank kent de reden van het contact met het incasso bureau niet, maar behoort wel te weten dat een incasso bureau niets meer dan een woef-teckel is die al dan niet te recht geld probeert te incasseren.

 

In aanraking geweest zijn met een incassobureau kun je dan ook opvatten als goed ondernemerschap!

Een ondernemer die zich niet laat intimideren en zomaar rekeningen betaald die onterecht zijn.

 

 

Ben het met je eens hoor! Ik heb nog even contact gezocht met KNAB, als ik antwoord wil dan moet ik naar Hoofddorp, maar de afwijzing blijft een feit. Het ultieme "WTF" gevoel waar je niks mee kan...apart ;-)

 

Quote:

 

Beste ******,

 

Bij de identificatie ben je getoetst op de betrouwbaarheid van de opgegeven identificatiekenmerken. Er zijn aanvullende documenten opgevraagd omdat de score van deze toetsing laag is. Helaas kunnen wij geen extra informatie verstrekken omtrent de reden van afwijzing via de e-mail.

 

De score van de betrouwbaarheid van de identificatiekenmerken is, ondanks het aanleveren van de aanvullende documenten, niet voldoende om aan de acceptatievoorwaarden te voldoen.

 

Indien je vragen hebt over de verwerking of registratie van je persoonsgegevens bij Experian, kun je contact met 0900-EXPERIAN (0900 - 397 374 26 45 cp/m).

 

Indien je vragen hebt waarom je niet aan de acceptatievoorwaarden van Knab voldoet, kun je een afspraak maken voor een persoonlijke toelichting bij ons op kantoor in Hoofddorp. Dit houdt echter niet in dat je rekening aanvraag wordt geaccepteerd, deze blijft afgewezen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Fijne dag!

 

Link naar reactie
  • 0

Zie hun afwijzing maar als een geschenk.

Om het kort door de bocht antwoord kun je nu nog om lachen ;)

Maar als je er eenmaal zaken mee doet kan door deze houding het lachen je aardig vergaan.

 

Het meest lachwekkende is dat ze hun informatie uit een onbetrouwbare bron halen die zelfs nog aan je wil verdienen om te weten waarom zij vinden dat je een incassobureau serieus moet nemen.

 

Succes,

Paul

 

Link naar reactie
  • 0

Had ook zoiets bij Knab.

 

Ik was niet 'zichtbaar' want geen website en niet aangesloten bij de branchevereniging. Tsja ik snap dat dat verdacht kan zijn, maar wat ze dan in hun mail schrijven is dat 'door de lage zichtbaarheid van de onderneming, de services die Knab wil bieden niet passen bij de doelstellingen van de onderneming'. Bizarre opmerking.

 

Nou, het zal wel en toedeledokie!

Link naar reactie
  • 0

Had ook zoiets bij Knab.

 

Ik was niet 'zichtbaar' want geen website en niet aangesloten bij de branchevereniging. Tsja ik snap dat dat verdacht kan zijn, maar wat ze dan in hun mail schrijven is dat 'door de lage zichtbaarheid van de onderneming, de services die Knab wil bieden niet passen bij de doelstellingen van de onderneming'. Bizarre opmerking.

 

Nou, het zal wel en toedeledokie!

 

Zo krijg je de indruk dat ze maar wat verzinnen op het moment dat ze het niet meer zo goed begrijpen...

Link naar reactie
  • 0

Haha wie weet, ik heb ook had ook Knab rekening geopend kwam er naderhand achter dat het toch wat te beperkt was allemaal, waaronder bijvoorbeeld geen automatische incasso's uit kunnen voeren. Toen heb ik alsnog een ABN rekening moeten openen lol

 

Maargoed was me eigen schuld had ik maar beter moeten lezen ;)

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.