• 0

Wat vinden jullie van onze site? [verkoop zelfgemaakte (hobby)producten]

Omschrijving van je concept:

Waarvoor je bij ons terecht kunt

 

 

Wij verkopen de mooiste creaties gemaakt door onze creatieve verkopers, Iedereen die zelfgemaakte producten wil verkopen kan bij ons platform terecht. Verder bieden wij u inspiratie en kunt u bij ons terecht voor hobby materialen van een uitstekende kwaliteit. Al deze diensten worden zowel in Nederland als België geleverd.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

-reclame

-seo ingevuld

- 12000 producten met hand ingevuld

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij zijn in principe nog maar drie maanden open en ik weet dat een bedrijf de kans moet hebben om te groeien. We hebben al een aantal verkopen gehad via onze hobby materialen en deze begint steeds mee te lopen. Alleen de verkoop van handgemaakte creatie's blijft uit. We hebben het gevoel dat we dingen over het hoofd zien en iets missen. Moet het een andere vorm worden? Wel of geen forum, en of misschien een chat groep voor deze doelgroep?

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We zijn nog niet anders dan twee bekende sites die dit ook hebben,maar wel willen we er iets extra's bij toevoegen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat mensen eerlijk zijn,en eerlijk hun antwoordt geven,zodat wij dit kunnen veranderen.

 

www.diy-creations.nl

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let op dat je op dit moment sommige content meerdere keren laat indexeren door Google. Dit zorgt voor 'duplicate content' en dat wil je absoluut vermijden als je serieus inzet op SEO.

 

https://diy-creations.nl en diy-creations.nl zonder https:// worden nu allebei geïndexeerd. Bovendien heb je nu twee verschillende url's voor dezelfde pagina:

https://diy-creations.nl/verkoper/56/Ramos_Collectie/1?p=467&a=56

https://diy-creations.nl/creatie_shop/1?p=467

 

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst zou ik op de homepagina meteen boven de fold wat duidelijker willen zien wat je biedt. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde bezoeker niet bekend is met de afkorting DIY.

 

Veel van dit soort creaties zie je ook regelmatig op plaatselijke markten voor goede doelen en dan kun je zo'n creatie van alle kanten bekijken, het materiaal voelen en de afwerking beoordelen. Op een website kan dat niet, dus dan zul je op de een of andere manier dat vertrouwen moeten winnen en dat lijkt mij lastig. Wat dat betreft mis ik informatie over de maker(s).

 

Ik vind het niet handig dat ik tig pagina's met creaties moet doorbladeren. Ik zou in elk geval een indeling in rubrieken aanbrengen.

 

Als ik twee producten in de winkelwagen heb gedaan, zie ik rechtsboven inderdaad de producten in mijn winkelwagen. Maar als ik dan op "Mijn winkelwagen" klik, krijg ik een pagina met de tekst "Mijn winkelwagen" die verder helemaal leeg is.

 

Alleen door terug te gaan naar de homepagina en op "Direct afrekenen" te klikken kom ik in het bestelproces. Maar als ik dan mijn gegevens heb ingevuld, krijg ik die in stap 2 te zien met de tekst "Kijk hier uw winkelwagen na of alles klopt." Dat is geen linkje en er staat ook geen button waar ik op kan klikken, dus ik heb geen idee hoe ik verder moet. Boven in het kruimelpad klikken op "stap 3" helpt ook niet, ook dan kom ik op een lege pagina terecht.

 

Na enig puzzelen lijkt het erop dat ik alleen verder kom als ik ook iets bestel van de hobby materialen. Dat zou dus de reden kunnen zijn dat je die wel verkoopt en de creaties niet.

 

Verder valt me op dat je vergeet de verzendkosten mee te nemen in je btw-berekening en dat je je bezoeker afwisselend met "u" en "jij" aanspreekt. En ik kan me voorstellen dat het een afhaker is als ik bij het bestellen van drie artikelen allereerst drie keer verzendkosten moet betalen en dan ook nog geconfronteerd wordt met € 1,99 "servicekosten" (die je vervolgens ook vergeet mee te nemen in je btw-berekening).

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een heel informele website. Dat straal je in alles uit: de dienst die je levert maar ook bijvoorbeeld kleurgebruik en lettertype. 'U' zou ik dan niet snel voor kiezen, dat past meer bij een zakelijke/traditionele houding. 'Je' is directer, persoonlijker en aansprekender.

 

Dan wat taaldingetjes. Als ik iets toevoeg aan mijn winkelwagen staat er 'licht puntje!' Het lijkt me dat je daar een lichtpuntje bedoelt, iets positiefs. Een 'licht puntje' is een lichte, dus niet donkere, punt. Op de homepagina staan 3 korte teksten: de eerste twee beginnen met een hoofdletter, de derde niet. En bij 'nieuws' zag ik 'DIY Creations ontwikkeld zich." Dat moet ontwikkelt zijn. Let op dat soort fouten, het staat toch een beetje slordig.

 

Wat ik zelf het grootste probleem vind is dat de winkelwagen lastig te vinden is. Meestal staat een winkelwagen rechtsbovenaan, daar zocht ik dus. Maar bij jullie staat hij rechtsmidden/onder op de pagina, vaak onder de fold, en op de homepagina verdwijnt hij helemaal. Er is ook geen button naar de bestelpagina. Dat kan best een reden zijn dat mensen afhaken. Heb je daar zicht op, hoeveel mensen wel iets in hun winkelwagen leggen maar niet verder bestellen?

 

Het viel me trouwens ook op dat jullie aan verkopers eerst zeggen binnen 2 weken uit te betalen, maar bij servicevoorwaarden staat binnen één maand. Daar zou ik even een keuze in maken.

 

Ik vind het wel een leuke site hoor, hij is met veel aandacht ontworpen en de uitstraling past goed bij wat jullie doen. :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Besteed meer aandacht aan de fotografie van de producten. Er staan op veel foto's hele harde schaduwen, waardoor het product niet mooi uitkomt. Daarnaast verkopen dingen zoals sieraden beter wanneer ze op een model gefotografeerd zijn. Denk dus aan licht, uit welke hoek je fotografeert, en hoe je het product het best tot zijn recht laat komen. Als je fotografie consistent is, wordt het algehele beeld van je website rustiger en overzichtelijker voor je bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat het uiterlijk van de site erg leuk is en goed past bij hetgeen je verkoopt. Ook ik heb echter een aantal punten:

 

- Het logo is erg groot en zoals hierboven al vermeld is de term DIY lang niet bij iedereen bekend. Dit is echter vrij eenvoudig op te lossen: zet een slogan onder het logo met iets als "leuke handgemaakte artikelen kopen en verkopen". Dan weet iedereen ook meteen wat ze op de site kunnen doen.

 

- Ik zou de foto's bij die paarse bloemen op de homepage weghalen. Dat is zo'n beetje de meest waardevolle ruimte op je site en dit voegt wat mij betreft vrijwel niets toe.

 

- Eigenlijk zou ik sowieso de hele homepage anders inrichten, namelijk met 3 grote buttons direct onder het menu. De eerste button "handgemaakte producten kopen", de tweede button "hobby artikelen kopen" en de derde button iets als "mijn producten verkopen". Natuurlijk mogen die teksten best wat creatiever zijn, als ze maar direct duidelijk, concreet en kort zijn.

 

- Termen als "creatie shop" zijn niet duidelijk. Maak daar gewoon "webshop" van, al zorgt dat ook weer voor verwarring omdat er ook een aparte hobby artikelen webshop is...

 

- De tekst in de wolkjes is vrijwel onleesbaar. Zorg voor meer contrast of nog beter, haal ze weg en benut die ruimte beter.

 

- De winkelwagen toevoegen buttons op de homepage werken niet. Als ik dan het product open en daar mijn product toevoeg aan de winkelwagen werkt dat wel, maar vervolgens kan ik op geen enkele manier naar de winkelwagen of afrekenpagina... na lang zoeken blijkt dat ik eerst op "creatie shop" moet klikken.

 

- Als ik dan op de winkelwagen pagina ben zie ik dat ik nog een hoop verzendkosten moet betalen, ook nog eens per artikel. Die verzendkosten zijn soms net zo duur of zelfs duurder dan het artikel, en bij elkaar opgeteld is het gewoon belachelijk duur. Nu snap ik wel dat elke verkoper zelf zijn/haar artikelen verzendt maar ik denk dat dit de belangrijkste reden is dat je zo weinig van dit soort artikelen verkoopt.

 

En zo zijn er nog wel een aantal verbeterpunten die je eerst moet oplossen voordat je een hoop geld gaat investeren in adwords.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het even probeer met een artikel van 7.26 krijg ik redelijke verzendkosten van 2.92, maar ook nog transactiekosten van 1.99.

 

Vervolgens krijg ik dit:

 

BTW (21%): 1,26

Sub totaal: 6,00

Verzendkosten: 2,92

Transactiekosten: 1,99

 

Zijn die verzend- en transactiekosten vrijgesteld van BTW of iets dergelijks?

 

En over BTW gesproken: hoe zit dat eigenlijk? Als ik het een beetje begrijp gaat het om producten die direct door de hobbymatige maker verzonden worden aan de klant. Kijk hier even goed naar, mensen die iets als hobby maken kunnen geen facturen met btw maken. Wellicht is er iets mogelijk als een marge-regeling, de fiscalisten hier zullen het ongetwijfeld weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.