• 0

Belasting-aanslag en boete: wat te doen na alsnog indienen te late aangifte?

beste iedereen,

 

ik ben een tijdje terug een eenmans onderneming begonnen.

zelf had ik er door wat problemen en school geen tijd voor om er echt aan te werken.

een paar dagen terug kreeg ik dus een boete met daarin een bedrag van 5210 + 65 euro.

dit was doordat ik geen belastingaangifte heb gedaan, maar voor belastingaangifte heb ik eerst inloggegevens nodig.

die had ik dus nooit binnen gekregen, hier heb ik voor gebeld en mij werd verteld dat ik alleen de 65 euro moest betalen en ik nieuwe gegevens binnen zou krijgen om aan te melden en aangiften te doen.

ik heb de boete betaald en heb aangifte gedaan.

vervolgens heb ik weer een brief binnen met daarin dat ik 5210 euro moet betalen?

hoe zit dit precies, want als ik er naar vraag bij de belastingdienst praten ze een hele verhaal eromheen en krijg geen antwoord op me vraag doordat ze weten dat het hun fout is...

 

 

[mod edit:titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is hun fout dat jij geen aangifte hebt gedaan?

 

Ik vermoed dat het om de aangifte omzetbelasting gaat en aangezien jij geen aangifte hebt gedaan, doet de belastingdienst een schatting + boete.

 

Dus je zult ieder geval nog aangifte omzetbelasting moeten doen.

 

En als je inlog codes niet ontvangen hebt, kan je die opvragen. En ze komen niet meteen met een schatting, pas als je nergens op reageert en geen aangifte doet.

Link naar reactie
  • 0

Beste davidendr,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Hun fout? Jij bent verantwoordelijk voor de aangifte. 65 euro is waarschijnlijk de boete, 5210 op basis van een schatting. Die schatting kan vervallen als je alsnog tijdig aangifte doet met de werkelijke cijfers.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

maar waarom moet ik nog de 5210 betalen als ik er wel meteen op heb gereageerd?

Vermoedelijk moet je late aangifte nog verwerkt worden. Zodra dat het geval is, wordt de aanslag gecorrigeerd.

 

Wat is de postdatum van de laatste brief over de aanslag die je heb gekregen en op welke datum heb je alsnog aangifte gedaan?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.