• 0

Kosten BV en holding voor adviseur invullen jaarstukken en aangiften

Ik vroeg mij af of je ergens kan zien/vergelijken/sturin kan krijgen wat de jaarlijkse kosten van een BV kunnen zijn. Ik wil namelijk nagaan of mijn adviseur markconform is.

 

Ik begrijp dat dit afhangt van allerlei variabelen, maar ga uit van een MICRO BV grootte, ongeveer 250 mutaties op jaarbasis, 1 werknemer (DGA) loonadministratie = werkmaatschappij.

 

Daarnaast een holding, zelfde vraag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil namelijk nagaan of mijn adviseur markconform is.

 

Dat kun je niet nagaan, want er is geen marktconformiteit.

 

Elk kantoor heeft zijn eigen ervaring en gedachten over tarieven. Dat kan afhankelijk zijn van de werkzaamheden (hetzij uren * tarief, hetzij mutaties * tarief) maar ook afhankelijk van de hoeveelheid klanten die het kantoor reeds heeft en wat voor prijzen die betalen.

 

Als voorbeeld, een simpele stamrecht BV waarbij er een minimum aan mutaties zijn kan bij de ene kantoor € 250,- excl BTW kosten en bij een ander € 2.000,-.

Wees nu eerlijk, als je een flink aantal klanten € 2.000,- laat betalen dan ga je niet in prijs zakken.

 

Wat je moet doen is je afvragen of het werk goed is gedaan, worden je vragen snel en vakkundig beantwoord. En wat is je dat waard?

Ik denk dat er heel veel (oude) kantoren zijn die met tarieven werken die niet meer kunnen. Maar er zijn ook veel (nieuwe) kantoren met ervaring waarvan je je moet afvragen of dat wel afdoende is.

 

Nagaan of je teveel betaald is heel eenvoudig.

Ga naar je huidige consulent en confronteer hem dat je offertes hebt gekregen van tussen de 500 en 1000 euro en dat je daar serieus over nadenkt.

Je hebt kans dat hij terugkomt met een offerte van hetzelfde nivo of hij doet daar niets op uit.

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Reactie 1:

Klopt, de vraag gaat over de totale kosten, ik lever alleen een excel file aan met inkomende en uitgaande mutaties en de facturen.

 

Reactie 2:

Klopt, ik ben tevreden, maar voordat ik mij kritisch opstel over hoeveel deze tevredenheid mij mag kosten vind ik het belangrijk een inschatting te krijgen wat redelijke kosten zijn. Dus met name de tijdsbesteding speelt hierbij een belangrijke rol schat ik in.

 

Link naar reactie
  • 0

Kan best zijn, dus jij bied hem wellicht 5000 voor 250 mutaties+++++ ;D

 

Allemaal leuk dit gefilosofeer, maar wat ik me afvraag: wat betaalt vraagsteller nu eigenlijk?

Als dat 5.000 is voor 250 mutaties, dan snap ik zijn "twijfels" over de prijs. Betaalt hij daarentegen nu 750 Euro, dan is de vraag "wat is een marktconform tarief" meer een uiting van twijfel over de kwaliteit

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Grappige reacties inderdaad, ik voed mijn kinderen goed op en adviseer ze boekhouder te laten worden ;D

 

Ik verwachtte de nieuwsgierigheid al, het leek me echter handiger deze open vraag te stellen.

 

jaarkosten zijn ongeveer 3000EUR (holding & werkmaatschappij) voor financiele administratie/jaarrekening/publicatiestukken/aangifte vennootschapsbelasting/salarisadministratie.

 

Zoals vermeld ben ik erg tevreden over de samenwerking.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik betaal een maandelijkse fee a 171 per maand, dus 2052 per jaar en daarvoor boekt hij alles in, doet hij alle aangiftes, ib, jaarcijfers, reiskosten, een keer per kwartaal overleg en onbeperkt vragen stellen. Loonstroken zitten er niet bij.

 

Misschien heb je er wat aan ter vergelijking

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.