• 0

consumentenproduct bij hotels krijgen

Voor bedrijf welke ik wil opzetten heb ik nog een doelgroep in gedachte waarmee ik nog geen ervaring heb.

Dat betreft Hotels.

Ik zou mijn product graag aan Hotels aanbieden die dit vervolgens weer aan hun gasten kunnen verkopen via roomservice.

Dat kan zijn dat de gast in de klapper op zijn kamer informatie vind over product en vervolgens een box met producten vraagt waarna deze box op zijn kamer bezorgd wordt en hij daar iets uit kan uitzoeken. De rest van de box gaat weer terug en hij betaald enkel wat hij uitgezocht heeft (via hotel rekening net als uit b.v. de minibar).

Of er is op de tv een informatie kanaal waar hij de betreffende producten kan vinden waarna hij direct een specifiek product besteld dat op zijn kamer afgeleverd wordt.

 

Mijn vraag is hoe ik nu het beste bij hotels binnen kom, moet ik dan specifiek naar bepaald persoon sturen die over roomservice producten gaat of hoe werkt dat?

Zomaar een ongeadresseerde folder sturen (dus zonder specifiek geadresseerd persoon binnen het Hotel) lijkt me kans groot dat direct bij oud papier gaat.

En die centrale tv systemen voor hotels, gebeurd dat per keten zelf of zijn daar speciale bedrijven voor die dat organiseren?

 

Kortom hoe vind ik de juiste ingang om een product bij hotels als roomservice artikel te krijgen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou mijn product graag aan Hotels aanbieden die dit vervolgens weer aan hun gasten kunnen verkopen via roomservice.

Dat zou lekker makkelijk zijn, als zij het voor je gaan verkopen. Het is niet belangrijk dat jij dat graag wilt, het draait erom of die hotels dat graag zouden willen. Waarom zouden die hotels jouw product willen verkopen? Als je product interessant is, nemen ze met jou contact op.

 

Om even mee te denken... Is er al grote consumentenvraag naar je product? Gaan ze van jouw product grote hoeveelheden verkopen? Kunnen ze op jouw product een fijne marge krijgen? Kunnen ze exclusiviteit krijgen? Kun je nog goedkoper leveren dan de leveranciers van vergelijkbare producten? Kunnen ze je product krijgen via hun bestaande groothandels, zodat ze niet een extra leverancier krijgen? Is jouw product anders interessant dan geld, bijvoorbeeld door nieuwswaarde of imagoverbetering? Merk op dat het meedenklijstje geen enkel productkenmerk bevat, daar gaat het namelijk niet om.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Als je de ingang bij een hotel niet kan vinden is het wel een heel slecht hotel ;)

Dus kan je niet gewoon wat hotels in de buurt afgaan en het daar vragen?

 

natuurlijk is gewoon binnenstappen een optie, maar degene aan de receptie is niet perse de juiste persoon en de juiste persoon hoeft ook niet perse aanwezig te zijn. dus makkelijker als je een juiste ingang weet.

Nu zal dat binnenlopen bij een klein hotel nog wel werken, maar bij grotere hotels/ketens niet vermoed ik.

Link naar reactie
  • 0

Een minibar is voor een hotel al tamelijk arbeidsintensief (elke keer controleren, aanvullen en hopen dat je het verbruik tijdig in rekening kan brengen) en fraudegevoelig, dus om daar nou een tweede arbeidsintensieve en fraudegevoelige dienst aan toe te voegen is wel veel gevraagd.

 

Wie draait op voor de kosten als de gast de hele box in zijn koffer kiept, zonder iets te zeggen?

 

Dan is een centrale vending machine (maxibar) een beter alternatief. Of wellicht smart minibars.

 

 

Voor wat betreft contacten: ga eens praten bij de minibar-manager van een grotere keten. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou mijn product graag aan Hotels aanbieden die dit vervolgens weer aan hun gasten kunnen verkopen via roomservice.

Dat zou lekker makkelijk zijn, als zij het voor je gaan verkopen. Het is niet belangrijk dat jij dat graag wilt, het draait erom of die hotels dat graag zouden willen. Waarom zouden die hotels jouw product willen verkopen? Als je product interessant is, nemen ze met jou contact op.

heel kort: vanwege de goede verdienste daarop voor het hotel.

ze zullen niet snel contact met mij opnemen, a doordat bedrijf nog niet operationeel is, b omdat ze niet direct aan dit product zullen denken om via roomservice aan te bieden.

en sinds wanneer is het een goed idee om te gaan wachten tot klanten jouw benaderen terwijl je ze ook zelf actief kan benaderen? ;)

Om even mee te denken... Is er al grote consumentenvraag naar je product? Gaan ze van jouw product grote hoeveelheden verkopen? Kunnen ze op jouw product een fijne marge krijgen? Kunnen ze exclusiviteit krijgen? Kun je nog goedkoper leveren dan de leveranciers van vergelijkbare producten? Kunnen ze je product krijgen via hun bestaande groothandels, zodat ze niet een extra leverancier krijgen? Is jouw product anders interessant dan geld, bijvoorbeeld door nieuwswaarde of imagoverbetering? Merk op dat het meedenklijstje geen enkel productkenmerk bevat, daar gaat het namelijk niet om.

 

Ja er is een grote consumentenvraag naar de producten, maar in Hotels wordt het in Nederland nog weinig verkocht (in buitenland wel al wat meer). het is geen musthave product maar een luxe product dat verblijf kan veraangenamen.

Of het goedkoper kan... tja.... ik zal het zelf samenstellen. gaat om een luxe cadeau/verwen box. dus mooie luxe doos en een inhoud van luxe producten. kunnen meerdere varianten van de box gemaakt worden. kan ook speciaal voor een betreffend hotel samengesteld worden, eventueel een speciale box voor betreffende hotel (voor b.v. grotere ketens).

Het product is interessant omdat daarmee een extra iets aan de klant aangeboden wordt wat zijn verblijf kan veraangenamen. een luxe service naar de gast toe. Voor een hotel zelfs nog mogelijk om daar meer omheen te bouwen kwa dienstverlening waardoor een speciaal arrangement aangeboden kan worden waar die box onderdeel van is.

 

Link naar reactie
  • 0

Een minibar is voor een hotel al tamelijk arbeidsintensief (elke keer controleren, aanvullen en hopen dat je het verbruik tijdig in rekening kan brengen) en fraudegevoelig, dus om daar nou een tweede arbeidsintensieve en fraudegevoelige dienst aan toe te voegen is wel veel gevraagd.

 

Wie draait op voor de kosten als de gast de hele box in zijn koffer kiept, zonder iets te zeggen?

 

Dan is een centrale vending machine (maxibar) een beter alternatief. Of wellicht smart minibars.

 

 

Voor wat betreft contacten: ga eens praten bij de minibar-manager van een grotere keten. ;)

 

er zijn meerdere varianten mogelijk, van een box met losse producten waar de klant iets uit kan zoeken tot een luxe box die in zijn geheel gekocht kan worden. die complete box valt dus vrij makkelijk aan te prijzen en dan bij roomservice te bestellen, die losse producten is wat lastiger besef ik me kwa controlle.

Verdienste voor een hotel kunnen tot enkele tientallen euro's per box oplopen.

Link naar reactie
  • 1

Vraagsteller geeft een minibar als voorbeeld. Maar het adverteren in klappers en op het centrale TV systeem doet mij sterk twijfelen of het hier wel om eten of drinken gaat; het zou bijvoorbeeld ook kleding (sokken, ondergoed, stropdassen) of ""speelgoed voor volwassenen""kunnen zijn.

Edit: inmiddels ingehaald / achterhaald door recente reacties TS

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

en sinds wanneer is het een goed idee om te gaan wachten tot klanten jouw benaderen terwijl je ze ook zelf actief kan benaderen? ;)

Je mist mijn punt. Inkopers benaderen kan behoorlijk lastig zijn, dus je kunt ook de vraag bij de eindklant creëren en stimuleren. De tussenhandel weet jou dan vanzelf te vinden. Als er wat te verdienen valt, komen ze namelijk wel in beweging.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
...je kunt ook de vraag bij de eindklant creëren en stimuleren. De tussenhandel weet jou dan vanzelf te vinden. Als er wat te verdienen valt, komen ze namelijk wel in beweging.
Dat is de klassieke push- versus pull-marketing. Push via groothandel naar detailhandel, pull via reclame en promotions (sampling) of zelfs alternatieve verkoopkanalen die vraag opstuwen.

 

Is in deze context wat lastig te gebruiken. Wellicht als je een fanbase kan opbouwen: ik ga alleen naar een hotel als ze aanbieden. Is denkbaar wanneer X een selectieve doelgroep aanspreekt, dan kun je zelfs via social media een buzz in beweging brengen.

 

Vraag is: welke X brengt jouw in beweging?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vraagsteller geeft een minibar als voorbeeld. Maar het adverteren in klappers en op het centrale TV systeem doet mij sterk twijfelen of het hier wel om eten of drinken gaat; het zou bijvoorbeeld ook kleding (sokken, ondergoed, stropdassen) of ""speelgoed voor volwassenen""kunnen zijn.

Edit: inmiddels ingehaald / achterhaald door recente reacties TS

 

het betreft inderdaad een non food product.

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet eerst de punten oplossen uit je vorige topic? Dus een passende rechtsvorm regelen en die zelf genoemde 200 b2b aanvragen gaan beleveren? Dan komen de hotels - als zij de meerwaarde van je product in de praktijk zien - waarschijnlijk vanzelf.

 

dit is iets wat onder ideale omstandigdheden onderdeel van dat bedrijf zou uitmaken.

Maar dit is ook heel goed los te lanceren en heeft zo goed als geen investering nodig (heb luxe cadeauboxen nodig en de inhoud kan ik bij wijze van speken per box inkopen. dan enkel nog een domeinnaam en eenvoudige website.

is dus iets wat ik los van het ander zou kunnen lanceren zonder investering en zonder dat daarvoor dus een bv en alle bijkomende "ellende" zou hoeven komen kijken. Dit zou ik volgende week actief kunnen hebben.

Link naar reactie
  • 0

en sinds wanneer is het een goed idee om te gaan wachten tot klanten jouw benaderen terwijl je ze ook zelf actief kan benaderen? ;)

Je mist mijn punt. Inkopers benaderen kan behoorlijk lastig zijn, dus je kunt ook de vraag bij de eindklant creëren en stimuleren. De tussenhandel weet jou dan vanzelf te vinden. Als er wat te verdienen valt, komen ze namelijk wel in beweging.

de behoefte bij eindgebruiker is er wel dus, maar de kans dat een hotel zomaar bij mij terecht komt als ik hier mee start is niet groot. De eindgebruiker zal er bij een hotel ook niet snel om gaan vragen waardoor hotel opzoek gaat daarnaar. Beetje lastig uit te leggen maar zal echt actief bij hotels aangeboden moeten gaan worden.

Link naar reactie
  • 0

...je kunt ook de vraag bij de eindklant creëren en stimuleren. De tussenhandel weet jou dan vanzelf te vinden. Als er wat te verdienen valt, komen ze namelijk wel in beweging.
Dat is de klassieke push- versus pull-marketing. Push via groothandel naar detailhandel, pull via reclame en promotions (sampling) of zelfs alternatieve verkoopkanalen die vraag opstuwen.

 

Is in deze context wat lastig te gebruiken. Wellicht als je een fanbase kan opbouwen: ik ga alleen naar een hotel als ze aanbieden. Is denkbaar wanneer X een selectieve doelgroep aanspreekt, dan kun je zelfs via social media een buzz in beweging brengen.

 

Vraag is: welke X brengt jouw in beweging?

 

het betreft dus een luxe product, als hotel het aanbied zullen ze verkopen, maar niet snel dat iemand daar om zal gaan vragen dus en niet snel dat een hotel opzoek zal gaan naar een leverancier hiervan. ook niet iets wat ze bij hun standaard leveranciers zullen gaan tegenkomen.

zijn zover ik kan vinden 2 hotels in Nederland die iets dergelijks aanbieden en bij 1 van de 2 zijn verkoopcijfers bekend en loopt het goed. Voor de rest van Nederland moet het dus nog geheel in de markt gezet worden en hotels erop gewezen worden.

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet eerst de punten oplossen uit je vorige topic? Dus een passende rechtsvorm regelen en die zelf genoemde 200 b2b aanvragen gaan beleveren? Dan komen de hotels - als zij de meerwaarde van je product in de praktijk zien - waarschijnlijk vanzelf.

 

dit is iets wat onder ideale omstandigdheden onderdeel van dat bedrijf zou uitmaken.

Maar dit is ook heel goed los te lanceren en heeft zo goed als geen investering nodig (heb luxe cadeauboxen nodig en de inhoud kan ik bij wijze van speken per box inkopen. dan enkel nog een domeinnaam en eenvoudige website.

is dus iets wat ik los van het ander zou kunnen lanceren zonder investering en zonder dat daarvoor dus een bv en alle bijkomende "ellende" zou hoeven komen kijken. Dit zou ik volgende week actief kunnen hebben.

 

Wat houd je tegen om dan direct te beginnen met ondernemen? Koop en vul die doos, bouw en lanceer die website, maak voor 5 euro bij een online printer een visitekaartje en neem die doos onder je arm en ga naar die hotels. En als het zo is als jij denkt, heb je over twee weken je eerste dozen aan een hotel gesleten.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje afhankelijk van het product, maar in het algemeen zou ik een bakkie koffie(thee) gaan drinken.

Vragen of de manager aanwezig is, zo ja, of hij tijd voor je wil vrijmaken.

Zo nee, of je een afspraak kan maken.

 

Zo de hotels afgaan totdat de koffie je keel uitkomt, dan ga je over op thee.

 

De manager zal je, afhankelijk van het product, door kunnen verwijzen of zelf over kunnen beslissen. Vaak zal hij/zij gaan overleggen met andere van het hotel.

 

Laat eventueel een exemplaar van het product achter en je kaartje om op de website meerdere exemplaren te kunnen zien.

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet eerst de punten oplossen uit je vorige topic? Dus een passende rechtsvorm regelen en die zelf genoemde 200 b2b aanvragen gaan beleveren? Dan komen de hotels - als zij de meerwaarde van je product in de praktijk zien - waarschijnlijk vanzelf.

 

dit is iets wat onder ideale omstandigdheden onderdeel van dat bedrijf zou uitmaken.

Maar dit is ook heel goed los te lanceren en heeft zo goed als geen investering nodig (heb luxe cadeauboxen nodig en de inhoud kan ik bij wijze van speken per box inkopen. dan enkel nog een domeinnaam en eenvoudige website.

is dus iets wat ik los van het ander zou kunnen lanceren zonder investering en zonder dat daarvoor dus een bv en alle bijkomende "ellende" zou hoeven komen kijken. Dit zou ik volgende week actief kunnen hebben.

 

Wat houd je tegen om dan direct te beginnen met ondernemen? Koop en vul die doos, bouw en lanceer die website, maak voor 5 euro bij een online printer een visitekaartje en neem die doos onder je arm en ga naar die hotels. En als het zo is als jij denkt, heb je over twee weken je eerste dozen aan een hotel gesleten.

 

als dat dus de beste manier is dan ga ik dat doen, maar dat probeer ik hier dus uit te vinden of gewoon onaangekondigd langsgaan goed werkt bij hotels of dat dat juist averechts werkt en echt beter is eerst via telefoon/post product aan te bieden.

Moet vooral even opzoek gaan naar mooie luxe verpakking. geen idee of die zo van de plank af te kopen zijn of dat ik die op maat moet laten maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ga eens met een dozendrukker (congreskoffertjes) praten. Vraag de drukker om enkele tientallen proefexemplaren te maken. Vul die met de producten die je wil aanbieden. Neem ook een stapeltje folders mee, of van die vouwsetjes die je op het nachtkastje kan zetten. Ga langs bij een hotel die je al in de hotelvakpers tegenkwam omdat ze innovatief zijn en jouw doelgroep bedienen. Bied ze een test aan. Laat twintig dozen achter. Of veertig. Op basis van achteraf afrekenen.

 

Bel na een week hoe het gaat.

 

Pas je proef aan op basis van de resultaten.

 

Schaal op als je systeem werkt.

 

Kan je aanvankelijk prima zonder website opzetten. Op dat tv-kanaal hoef je ook niet meteen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje afhankelijk van het product, maar in het algemeen zou ik een bakkie koffie(thee) gaan drinken.

Vragen of de manager aanwezig is, zo ja, of hij tijd voor je wil vrijmaken.

Zo nee, of je een afspraak kan maken.

 

Zo de hotels afgaan totdat de koffie je keel uitkomt, dan ga je over op thee.

 

De manager zal je, afhankelijk van het product, door kunnen verwijzen of zelf over kunnen beslissen. Vaak zal hij/zij gaan overleggen met andere van het hotel.

 

Laat eventueel een exemplaar van het product achter en je kaartje om op de website meerdere exemplaren te kunnen zien.

koffie komt me nu de neus al uit, al 20 jaar niet meer gedronken;-)

maar goed ook van jou het advies gewoon bij hotel binnen te lopen en naar de manager te vragen.

Vooral dus eerst kleine hotels uitkiezen die niet onder een keten vallen.

 

misschien iemand tips voor zo een verkoop gesprek? namelijk 0,0 ervaring met persoonlijke 1 op 1 verkoop. enkel verkoop ervaring vai internet.

 

Link naar reactie
  • 0
misschien iemand tips voor zo een verkoop gesprek? namelijk 0,0 ervaring met persoonlijke 1 op 1 verkoop
investeer in een verkoopgesprek training... :)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Ga eens met een dozendrukker (congreskoffertjes) praten. Vraag de drukker om enkele tientallen proefexemplaren te maken. Vul die met de producten die je wil aanbieden. Neem ook een stapeltje folders mee, of van die vouwsetjes die je op het nachtkastje kan zetten. Ga langs bij een hotel die je al in de hotelvakpers tegenkwam omdat ze innovatief zijn en jouw doelgroep bedienen. Bied ze een test aan. Laat twintig dozen achter. Of veertig.

 

Bel na een week hoe het gaat.

 

Pas je proef aan op basis van de resultaten.

 

Schaal op als je systeem werkt.

 

Kan je aanvankelijk prima zonder website opzetten. Op dat tv-kanaal hoef je ook niet meteen.

 

Dozen achterlaten, zeker hoeveelheden zou weer op investering uitkomen van 25 to 60 euro per box.

 

Hoef niet direct op tv kanaal inderdaad, zeker niet als ik in begin echt bij vooraf samengestelde boxen hou.

Wel is de drempel dan wat groter voor de eindgebruiker. Bij losse producten zou hij product beginnende bij 7 euro kunnen kopen. Vooraf samengestelde box zou ergens bij 60 a 70 euro starten.

Maar de boxen zijn wel makkelijker te organiseren en in de markt te zetten.

 

Bedrijf zonder website? nee dat kan naar mijn mening echt niet. je wil toch dat als je langs geweest bent en er geen directe interesse is ze nog even op je website kunnen kijken om meer info op te zoeken. geen website staat voor mij persoonlijk in hetzelfde rijtje als bedrijven die een hotmail adres als contact adres hebben.

Maar de website is heel eenvoudig op te zetten met een domeinnaam (ehhh nog wel even een geschikte naam verzinnen voor deze losse dienst dus) en een mooie template voor wordpress. dan enkel de teksten en foto's nog.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.