• 0

consumentenproduct bij hotels krijgen

Voor bedrijf welke ik wil opzetten heb ik nog een doelgroep in gedachte waarmee ik nog geen ervaring heb.

Dat betreft Hotels.

Ik zou mijn product graag aan Hotels aanbieden die dit vervolgens weer aan hun gasten kunnen verkopen via roomservice.

Dat kan zijn dat de gast in de klapper op zijn kamer informatie vind over product en vervolgens een box met producten vraagt waarna deze box op zijn kamer bezorgd wordt en hij daar iets uit kan uitzoeken. De rest van de box gaat weer terug en hij betaald enkel wat hij uitgezocht heeft (via hotel rekening net als uit b.v. de minibar).

Of er is op de tv een informatie kanaal waar hij de betreffende producten kan vinden waarna hij direct een specifiek product besteld dat op zijn kamer afgeleverd wordt.

 

Mijn vraag is hoe ik nu het beste bij hotels binnen kom, moet ik dan specifiek naar bepaald persoon sturen die over roomservice producten gaat of hoe werkt dat?

Zomaar een ongeadresseerde folder sturen (dus zonder specifiek geadresseerd persoon binnen het Hotel) lijkt me kans groot dat direct bij oud papier gaat.

En die centrale tv systemen voor hotels, gebeurd dat per keten zelf of zijn daar speciale bedrijven voor die dat organiseren?

 

Kortom hoe vind ik de juiste ingang om een product bij hotels als roomservice artikel te krijgen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eens met John B,

 

60 à 70€ per 'box'? En is dat dan je eigen aankoopprijs of verkoopprijs?

 

Ik zou me dan eerder richten op de kleine luxe B&B's en hotels. De eigenaar/beslissingsnemer is dan mogelijk ook wat bereikbaarder.

Voor minder dan 30% comissie zullen die waarschijnlijk geen moeite willen doen vermoed ik.

 

Nadeel kan dan mogelijk wel de logistiek zijn: die zullen geen 100 boxen in voorraad houden, misschien max. 5. Dus moet je meerdere keren een klein aantal leveren wat duurder uitkomt.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Eens met John B,

 

60 à 70€ per 'box'? En is dat dan je eigen aankoopprijs of verkoopprijs?

dat is de verkoopprijs

 

Ik zou me dan eerder richten op de kleine luxe B&B's en hotels. De eigenaar/beslissingsnemer is dan mogelijk ook wat bereikbaarder.

Voor minder dan 30% comissie zullen die waarschijnlijk geen moeite willen doen vermoed ik.

Dat is ander goed punt, zou met commissie kunnen werken waarbij ik een product dus bij ze neerzet en zij mij dus betalen als ze verkocht hebben - hun commissie (consignatie als ik goed zeg) maar denk meer aan gewoon laten inkopen waarna ze bij verkoop de winst in eigen zak steken. de winstmarge daarop zal naar mijn idee zeker de moeite zijn voor de hotels.

Naar mijn idee is een winst van een 20 tot 60 euro (zo even hele ruwe schatting) voor een hotel toch best de moeite terwijl ze weinig voor hoeven doen.

Misschien dat ik een leuke aanbieding maak dat als ze eerste 3 pakketten afnemen ze die met een hele flinke korting krijgen (net boven kostprijs ofzo) als probeer aanbieding.

Of ik bied aan dat als ze de boxen na x maanden niet verkocht hebben ze deze mogen teruggeven.

Nadeel kan dan mogelijk wel de logistiek zijn: die zullen geen 100 boxen in voorraad houden, misschien max. 5. Dus moet je meerdere keren een klein aantal leveren wat duurder uitkomt.

dan komt er gewoon 6 euro verzendkosten bij, en bij afname van 15 boxen ofzo gratis verzending.

 

Link naar reactie
  • 1

Nou, beginnen zou ik zeggen. Stappenplan:

 

1. Leuke naam verzinnen.

2. Domeinnaam registreren.

3. WP template uitkiezen, website online.

4. Visitekaartje bestellen.

5. Bij Paardekooper of Jongeneel Verpakkingen een kekke doos uitkiezen.

6. Doos vullen.

7. Aan de hand van hier gegeven tips en adviezen je hotels uitkiezen.

8. Eventueel een verkooptraining volgen.

9. Op pad gaan en je eerste opdrachten binnenhalen.

10. ...

Link naar reactie
  • 0

Veel hotels willen de gasten zo veel mogelijk in het restaurant / bar hebben en liefst alleen voor het slapen in de kamer. Als jouw doos de mensen op de kamer houdt zal dat niet alleen omzet kosten van de bar maar ook extra rommel opleveren en als ik mijn fantasie de vrije loop laat (kaarsjes, masageolie op de lakens) ook extra risico. Het moet dus in het concept van de hotelier passen. Dus bijvoorbeeld in hotels waar geen restaurant of bar aanwezig is, of waar verwennerij (spa, sterrenrestaurant) bij het verblijf hoort. En men moet zelf al niet iets soortgelijks aanbieden, zoals dit hotel waar we een tijdje geleden verbleven toen ze dit arrangement nog niet hadden (aanrader!).

 

Helemaal eens met Twabla dat je een en ander gewoon moet uitproberen en vervolmaken. Moet je de doos met de kamer verkopen in een arrangement of mensen in een spontane bui een box laten bestellen? Het zal vooral aankomen op juist segmenteren en vervolgens ontzorgen in de zin dat het wel heel gemakkelijk is om bij jou te bestellen tegen een aantrekkelijke prijs. Je moet ook proberen om het zo te doen dat het niet eenvoudig is om hetzelfde te doen en proberen de toetreders, die bij succes zeker komen, een stap voor te blijven.

 

Link naar reactie
  • 0

Haha. Dit hotel is echt heel speciaal als je een keertje naar Gent wil gaan. Aan het water, midden in het centrum en met parkeerplaatsen. Op loopafstand van alle goeds wat deze stad te bieden heeft, en dat is een hoop. Dit leek me een typisch hotel wat zoiets zou kunnen gebruiken en bij een blik op de site blijken ze dat al aan te bieden.

Dat is natuurlijk vaker het geval. TS heeft het wellicht ergens gezien of iets wat er op lijkt en ziet een markt. Prima, want zo gaan heel veel zaken. De kans op succes is natuurlijk groter als iets ergens anders zijn/haar waarde al heeft bewezen. Het is vooral zaak om door te pakken voor dat je chagrijnig moet constateren dat anderen er succes mee hebben omdat jezelf bleef twijfelen.

 

TS zou in ieder geval op kosten van de zaak verkennend marktonderzoek kunnen doen in Gent. Wat dan privé of zakelijk geboekt kan worden weet jij weer. ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, beginnen zou ik zeggen. Stappenplan:

 

1. Leuke naam verzinnen.

2. Domeinnaam registreren.

3. WP template uitkiezen, website online.

4. Visitekaartje bestellen.

5. Bij Paardekooper of Jongeneel Verpakkingen een kekke doos uitkiezen.

6. Doos vullen.

7. Aan de hand van hier gegeven tips en adviezen je hotels uitkiezen.

8. Eventueel een verkooptraining volgen.

9. Op pad gaan en je eerste opdrachten binnenhalen.

10. ...

mooi lijstje :-)

Link naar reactie
  • 0

Veel hotels willen de gasten zo veel mogelijk in het restaurant / bar hebben en liefst alleen voor het slapen in de kamer. Als jouw doos de mensen op de kamer houdt zal dat niet alleen omzet kosten van de bar maar ook extra rommel opleveren en als ik mijn fantasie de vrije loop laat (kaarsjes, masageolie op de lakens) ook extra risico. Het moet dus in het concept van de hotelier passen. Dus bijvoorbeeld in hotels waar geen restaurant of bar aanwezig is, of waar verwennerij (spa, sterrenrestaurant) bij het verblijf hoort. En men moet zelf al niet iets soortgelijks aanbieden, zoals dit hotel waar we een tijdje geleden verbleven toen ze dit arrangement nog niet hadden (aanrader!).

het is wel voor gebruik op de kamer, maar hoeft niet perse van tijd op de andere plekken af te gaan. maar wel iets om nog eens goed over na te denken.

Bied naar mijn mening ook kansen voor hotel om een heel arrangement omheen te maken met luxe champagne ontbijt op kamer enz. iets in de trant van hotel dat je noemt ja.

Helemaal eens met Twabla dat je een en ander gewoon moet uitproberen en vervolmaken. Moet je de doos met de kamer verkopen in een arrangement of mensen in een spontane bui een box laten bestellen?

kan dus zowel in een arrangement mee besteld worden als spontaan op de kamer besteld worden als een gast er is.

Weet 1 heel bekend hotel dat een degelijke box standaard op elke kamer heeft staan. kan je kiezen om hem wel of niet te gebruiken, gebruik je hem betaal je dus, gebruik je niet betaal je niet. die verkoopt er een stuk of 20 per maand tegen prijs van 130 per stuk.

 

Het zal vooral aankomen op juist segmenteren en vervolgens ontzorgen in de zin dat het wel heel gemakkelijk is om bij jou te bestellen tegen een aantrekkelijke prijs. Je moet ook proberen om het zo te doen dat het niet eenvoudig is om hetzelfde te doen en proberen de toetreders, die bij succes zeker komen, een stap voor te blijven.

 

segmenteren zal een kwestie van uitproberen worden en met feedback van hotels aanpassingen doen.. Bestellen is ook heel makkelijk, via website gewoon aantal van elke gewenste box selecteren en bestelling afronden en wordt 1 a 2 dagen later afgeleverd.

ja concept is natuurlijk (altijd) makkelijk te kopiëren maar dat wordt kijken hoe ik dat kan voorblijven.

Link naar reactie
  • 0

Haha. Dit hotel is echt heel speciaal als je een keertje naar Gent wil gaan. Aan het water, midden in het centrum en met parkeerplaatsen. Op loopafstand van alle goeds wat deze stad te bieden heeft, en dat is een hoop. Dit leek me een typisch hotel wat zoiets zou kunnen gebruiken en bij een blik op de site blijken ze dat al aan te bieden.

Dat is natuurlijk vaker het geval. TS heeft het wellicht ergens gezien of iets wat er op lijkt en ziet een markt. Prima, want zo gaan heel veel zaken. De kans op succes is natuurlijk groter als iets ergens anders zijn/haar waarde al heeft bewezen. Het is vooral zaak om door te pakken voor dat je chagrijnig moet constateren dat anderen er succes mee hebben omdat jezelf bleef twijfelen.

 

TS zou in ieder geval op kosten van de zaak verkennend marktonderzoek kunnen doen in Gent. Wat dan privé of zakelijk geboekt kan worden weet jij weer. ;D

 

Ik heb het zelf bedacht maar was niet in de gelegenheid om er wat mee te doen, pas veel later toevallig ook wat over tegengekomen dat ander dit ook bedacht had en mijn concept daar iets op aangepast.

 

Mijn probleem met doorpakken zit hem vooral in financiële speelruimte, zodra ik ook maar iets in die richting doe stopt wwb en zit ik dus zonder inkomsten. dat moet dus wel heel snel ook wat opleveren. Nu kan en mag ik (naar verwachting aangezien ik nog weer op goedkeuring wacht) in December wel dit uitvoeren zonder dat wwb direct stopgezet wordt (wordt dan enkel die maand niet uitgekeerd maar zou ik toch al niet gehad hebben door hoge inkomsten van partner die maand).

Link naar reactie
  • 0

Zowel in deze draad en het andere topic, begint het erop te lijken dat de ondernemer uit Nijmegen steeds weer nieuwe beren op de weg ziet.

 

Met alle adviezen die hier zijn gegeven moet het nu toch wel mogelijk zijn om elke beer te ontwijken, te starten met ondernemen en hopelijk geld te verdienen zodat je geen uitkering meer nodig hebt.

Link naar reactie
  • 0

Zowel in deze draad en het andere topic, begint het erop te lijken dat de ondernemer uit Nijmegen steeds weer nieuwe beren op de weg ziet.

 

Met alle adviezen die hier zijn gegeven moet het nu toch wel mogelijk zijn om elke beer te ontwijken, te starten met ondernemen en hopelijk geld te verdienen zodat je geen uitkering meer nodig hebt.

niet zozeer beren op[ de weg maar ben door schade en schande wel voorzichtig geworden. kan het me simpelweg niet permitteren om maanden zonder inkomsten te zitten. niet erg als je alleen bent maar wel als je een gezin hebt die ook moet eten (zelf kan ik nog wel wat interen ::) )

 

ga nu zo en zo hard werken om in elkgeval in december te kunnen starten met dit deel van mijn plannen. dat is relatief eenvoudig om te starten zonder grote investeringen. heb ik heel december om te kijken of ik dit een beetje in de markt kan krijgen.

 

Verder uitzoeken of ik voor die tijd al zou kunnen starten en eventueel ook januari zodat ik 2 a 3 maanden heb om te kijken of ik hier iets van kan maken dat kwa inkomen mijn (aanvullende) wwb uitkering kan vervangen.

Link naar reactie
  • 0

......................... Dit zou ik volgende week actief kunnen hebben.

 

.....................

ga nu zo en zo hard werken om in elkgeval in december te kunnen starten met dit deel van mijn plannen. dat is relatief eenvoudig om te starten zonder grote investeringen. heb ik heel december om te kijken of ik dit een beetje in de markt kan krijgen.

 

.........................

 

Over 1 week is het nog steeds september :P

Ik denk dat je in december zult ontdekken dat ze het te druk hebben om met jou te praten en dat je eigenlijk voor december al jouw idee in de praktijk moet hebben gebracht (en in de hotels).

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

......................... Dit zou ik volgende week actief kunnen hebben.

 

.....................

ga nu zo en zo hard werken om in elkgeval in december te kunnen starten met dit deel van mijn plannen. dat is relatief eenvoudig om te starten zonder grote investeringen. heb ik heel december om te kijken of ik dit een beetje in de markt kan krijgen.

 

.........................

 

Over 1 week is het nog steeds september :P

Ik denk dat je in december zult ontdekken dat ze het te druk hebben om met jou te praten en dat je eigenlijk voor december al jouw idee in de praktijk moet hebben gebracht (en in de hotels).

 

volgende week is misschien net wat te optimistisch (ben al hele ochtend opzoek naar mooie betaalbare dozen).

Maar belangrijkste is dat ik deze maand mijn wwb uitkering niet kan missen, anders simpelweg geen geld voor huur/eten. December krijg ik die wwb zo en zo niet en maakt het dus ook niet uit en kan ik gewoon zonder straf hieraan werken.

 

maar je zou goed gelijk kunnen hebben dat ze december dus geen tijd hebben.

en ja zou graag eerder mee aan de slag gaan maar eten en huur voor gezin gaan voor wat ik wil.

Link naar reactie
  • 0

Eens met John B,

 

60 à 70€ per 'box'? En is dat dan je eigen aankoopprijs of verkoopprijs?

dat is de verkoopprijs

 

Ik zou me dan eerder richten op de kleine luxe B&B's en hotels. De eigenaar/beslissingsnemer is dan mogelijk ook wat bereikbaarder.

Voor minder dan 30% comissie zullen die waarschijnlijk geen moeite willen doen vermoed ik.

 

Naar mijn idee is een winst van een 20 tot 60 euro (zo even hele ruwe schatting) voor een hotel toch best de moeite terwijl ze weinig voor hoeven doen.

 

Ik heb geen idee wat erin zit, maar een verkoopprijs van 70 euro en een winst van 60 euro lijken mij een lastige combinatie voor een fysiek product. Nu zijn dingen in hotels vaak wel heel erg overpriced (de inhoud van de minibar bijvoorbeeld) maar dit lijkt me wel erg gortig.

 

Link naar reactie
  • 0

Eens met John B,

 

60 à 70€ per 'box'? En is dat dan je eigen aankoopprijs of verkoopprijs?

dat is de verkoopprijs

 

Ik zou me dan eerder richten op de kleine luxe B&B's en hotels. De eigenaar/beslissingsnemer is dan mogelijk ook wat bereikbaarder.

Voor minder dan 30% comissie zullen die waarschijnlijk geen moeite willen doen vermoed ik.

 

Naar mijn idee is een winst van een 20 tot 60 euro (zo even hele ruwe schatting) voor een hotel toch best de moeite terwijl ze weinig voor hoeven doen.

 

Ik heb geen idee wat erin zit, maar een verkoopprijs van 70 euro en een winst van 60 euro lijken mij een lastige combinatie voor een fysiek product. Nu zijn dingen in hotels vaak wel heel erg overpriced (de inhoud van de minibar bijvoorbeeld) maar dit lijkt me wel erg gortig.

 

let op, zou starten bij een 60 tot 70 euro en 20 tot 60 euro winst. Dus niet een box van 70 euro met 60 euro winst.

Ben nu aan het uitwerken wat voor boxen ik wil aanbieden, zit nu op 50,00 - 80,00 - 100,00 en 130,00 euro

winstmarge zal nog wat afhangen van wat ik erin stop. pakket wat ik nu b.v. voor de box van 130 in gedachten heb zou los al snel een verkoop waarde van 190 euro hebben. moet dus goed de juiste producten erbij zoeken zodat pakket toch mooi is en er ook voor zowel mij als het hotel een mooie marge overblijft.

In begin zal dat wat moeilijker zijn (vooral mijn marge) maar als beter loopt kan ik ook gerichter en groter inkopen waardoor de marge er flink op vooruit kan gaan.

Link naar reactie
  • 0

Is best een lastig verhaal,

maar kan wel.

 

Zorg eerst voor een killer website, met alle info.

dit geeft geloofwaardigheid. Om bij een klant/hotel binnen te komen moet je referenties hebben,

dus de eerste keren iets gratis weg geven om binnen te komen, en deze namen als referentie gebruiken, met toestemming natuurlijk.

 

Meer praktisch; even bellen, hallo, wie gaat er bij jullie over de inkoop ?

en je word zeker naar de juiste persoon doorverbonden.

 

sukses !

Expert in poffertjes, pannenkoeken en stroopwafels.

Wereldwijde export van grondstoffen, apparatuur en kennis.

Link naar reactie
  • 0

Is best een lastig verhaal,

maar kan wel.

 

Zorg eerst voor een killer website, met alle info.

dit geeft geloofwaardigheid. Om bij een klant/hotel binnen te komen moet je referenties hebben,

dus de eerste keren iets gratis weg geven om binnen te komen, en deze namen als referentie gebruiken, met toestemming natuurlijk.

 

Meer praktisch; even bellen, hallo, wie gaat er bij jullie over de inkoop ?

en je word zeker naar de juiste persoon doorverbonden.

 

sukses !

website wordt ondertussen aan gewerkt.

Verder druk aan het bedenken hoe ik dat het beste kan doen kwa promoties om bij eerste hotels binnen te komen, hoop nuttige tips gehad hier.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Out of the box gedachten (er van uit gaande dat de producten niet direct bij winkels te koop zijn en dus wel onderscheidend genoeg zijn): is het een idee om de box direct bij de consument aan te bieden? Dus, niet in hotels, maar onder het mom "hotelgevoel thuis". En dan via je website de consument laten kiezen welke luxe producten men thuis bezorgd wil hebben om daar het hotelgevoel te creëren? Óf zijn het alleen producten die je op vakantie gebruikt/wenst? Dan heeft consument alsnog de optie om de box bij jou te bestellen en de producten mee op reis nemen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Out of the box gedachten (er van uit gaande dat de producten niet direct bij winkels te koop zijn en dus wel onderscheidend genoeg zijn): is het een idee om de box direct bij de consument aan te bieden? Dus, niet in hotels, maar onder het mom "hotelgevoel thuis". En dan via je website de consument laten kiezen welke luxe producten men thuis bezorgd wil hebben om daar het hotelgevoel te creëren? Óf zijn het alleen producten die je op vakantie gebruikt/wenst? Dan heeft consument alsnog de optie om de box bij jou te bestellen en de producten mee op reis nemen.

 

De producten zijn los gewoon op vele plekken verkrijgbaar. Ik maak er een box van met een luxe verpakking.

Kan die boxen uiteraard aan consumenten aanbieden maar dat wil ik niet, wil geen B2C verkoop meer doen maar volledig B2B verkoop.

Het is ook niet zo dat door het kopen van de box men een hotel gevoel krijgt.

Het gaat om producten die veel mensen nu ook wel thuis hebben maar als je in een hotel zitten de overnachting net wat leuker kunnen maken.

 

Als ze thuis hebben kunnen ze van daaruit ook meenemen, maar gaat er net om dat de mensen die het niet van huis meegenomen hebben er toch in het Hotel van kunnen genieten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.