• 0

Welke software voor boekhouding, salarisadministratie en facturatie?

De eerste 5 jaar in het aanloopfase van mijn bedrijf wil ik de administratie niet uitbesteden. Dit houdt in dat ik de volgende taken zelf onder mijn beheer ga nemen:

- De boekhouding.

- Salaris administratie ( minder dan 10 medewerkers)

- Facturering.

 

Binnen 2 jaar wil ik ook een webshop starten.

 

Ik ben op zoek naar een programma dat het liefst alles aan kan maar ook losse programma's behoren tot de mogelijkheid.

 

Welke programma's gebruiken jullie en wat zijn voor jullie de voor en nadelen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt daaruit de conclusie trekken dat de verwachte winst in doemscenario groot genoeg is om de kosten te dekken. Wat niet betekent dat ik dan op de kosten wil gaan gokken, ik wil meteen de koers vastzetten.

 

Prima, dat heb je herhaaldelijk en helder aangegeven en daarom herhaal ik ook maar even: 'Wellicht is het beter dat je eerst het plan in concept helemaal uitwerkt en dan met concrete vragen hier terug komt...'

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het handig dat je dit topic laat voor wat het is want ik vind deze vraag nu wel nuttig ookal komt er een eenmansaak of een bv uit.

Of ik een topic laat voor wat het is maak ik zelf uit of anders altijd nog een moderator, ik vraag mij wel af welk antwoord je nog zoekt. Je geeft summiere informatie, maar had intussen al best zelf wat kunnen uitzoeken op basis van de zeer nuttige antwoorden die je hebt gekregen.

 

Je kunt eenvoudig niet verder geholpen worden als je zetten blijft herhalen. Beter is het dan om met jouw ondernemingsplan héél ver uit de startfase te komen en dan met concrete vragen hier terug te komen. Zo simpel is het... Want wat ben jij nu geholpen met het antwoord van Ron, als je niet eens feedback daarop geeft?

 

Oké, ik gebruik e-boekhouden, heb je daar wat aan? Tuurlijk niet, ga aan de slag!

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
En wat zijn de voor en nadelen van dat programma in het gebruik?
oordeel zelf: http://e-boekhouden.nl

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Zelf overweeg ik Acumulus of e-Boekhouden, dat zal o.a. afhangen van de boekhouder die ik mijn boekhouding zal laten controleren. Omdat ik voor het grootste deel met marge goederen ga werken.

 

Je kan daar ook facturen maken, maar omdat ik niet veel met facturen zal werken ga ik die zelf doen, dat zal geen probleem zijn.

Voor de kosten hoef je dat niet te laten, en denk dat het goede programma's zijn.

 

Zodra er personeel aan te pas gaat komen ga ik dat niet zelf doen, ga ik op 100% uitbesteden.

Ook ik ben nog steeds met me plan bezig, en veel kan je echt wel zelf uitzoeken.

Het voordeel van zelf zoeken is dat het beter blijft hangen, en kom ik er echt niet uit dan zal ik me vraag stellen.

 

Het zal mij ook niet altijd om de kosten gaan, het moet voor mij goed en werkzaam zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn ervaring is het met uitbesteden van de administratie (bijna) altijd zo dat de boekhouder ervaring heeft met 1 soms 2 boekhoudprogramma's. Dan ben je beperkt in je keuze.

 

Wat ik zelf ook gedaan heb in het verleden, is zelf de boekhouding en dit vervolgens door een boekhouder na laten kijken. Scheelt tijd en geld, maar is overigens ook heel handig voor je eigen boekhoudkennis en het overzicht van je inkomsten en uitgaven. Let wel op dat je een boekhouder hebt die echt er verstand van heeft er zit veel shit tussen.

 

E-boekhouden heb ik geen ervaring mee, lijkt wel goed volgens deze review Mod edit, link naar eigen site verwijderd

Exact wel, is niet het meest gebruiksvriendelijke (om mee te starten) uit ervaring.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf samen met BIZZcounter. Een online administratie tool voor weinig met extra functionaliteiten zoals het versturen van nieuwsbrieven, uren registratie en digitale facturen. Kost een tientje per maand en je hebt geen boekhoudkennis nodig, dus ook geen boekhouder. Salarisadministratie zou ik uitbesteden ivm steeds veranderende wetgeving en voor je het weet wordt je aansprakelijk gesteld door je eigen personeel...

Link naar reactie
  • 0

De meeste boekhoudprogramma’s waren ontwikkeld voor boekhouders. Tegenwoordig zijn de programma's ook steeds meer ingericht om door eindgebruikers (zzp'ers, mkb'ers, webshophouders) te gebruiken. Denk hierbij aan E-boekhouden, Exact Online of Twinfield.

De software houdt er rekening mee dat jouw onderneming kan groeien en biedt daarbij functies als salarisadministratie, buitenlandse belastingregels, grootboekrekeningen en extra opties voor accountants en boekhouders. Een grote BV kan hier ook al zijn zaken in kwijt. Alhoewel er weinig op de software van deze aanbieders is aan te merken is het soms wel wat complex voor een kleine eenmanszaak, die niet dagelijks hiermee werkt.

Eigen bedrijf starten - https://www.boekhoudprogramma-vergelijken.com/ - Zzpvrienden.nl - Opdrachten - Marketing - Verzekeringen -

Link naar reactie
  • 0

Beste Zzpvrienden, het is je in een eerder topic al door een moderator verzocht om te stoppen met het omhoog kicken van oude topics: https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/administratie-en-verzekeringen/aantal-btw-vragen-506783?start=15#msg586915

 

Houd je daar aan, s.v.p. Jouw storm aan reacties op oude meuk vergalt het leesplezier van menig forumdeelnemer

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.