• 0

Software pakket verkopen

Hallo allemaal,

 

Ik wil een ERP systeem gaan verkopen speciaal op de hout en bouw handel gericht.

Hoe kan ik het best beginnen?

Bellen, mailen?

 

Ik ben al begonnen met een verkoopplan te maken door veel op internet te zoeken maar zou graag jullie mening/ervaring willen horen.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat ik het dan maar helemaal goed aanpakken 

Ik ben een 21 jaren jong en werk sinds twee weken bij een ict bedrijf.

Dit bedrijf levert al 21 jaar ict producten en diensten aan het MKB.

 

Ik heb de studie ict beheer niveau 4 afgerond op mbo. Vorig jaar begonnen aan hbo ict (verkoop), helaas kreeg ik te veel technische uitleg en bent ik gestopt met deze opleiding.

 

Nu heb ik bij mijn laatste stage op mbo aangegeven dat ik dus de verkoop kant in wil en hebben ze mij toen een kassasysteem laten verkopen. Ik ben gewoon begonnen met koude acquisitie en ze vonden dat ik het erg goed deed.

Toen ze hoorden dat ik was gestopt met mijn hbo studie vroegen ze of ik bij hun aan de slag wou als accountmanager/verkoper.

 

Ik moet nu zelfstandig een verkoopplan maken.

Dit is de opzet:

 

Formuleren van de verkoopdoelen

Vaststellen van activiteiten om doelen te realiseren

Het organiseren van de te ondernemen activiteiten

Uitvoering

Meten van resultaten en vergelijken met de normen

Beheersing en eventuele aanpassing

 

Elk hoofdstuk heeft al de nodige informatie, ga niet alles op het forum plaatsen, ik ben alleen benieuwd welke verkooptactiek ik het best kan gaan gebruiken.

 

Zelf zat ik te denken aan beginnen met koude acquisitie, ik heb al een overzicht gemaakt van potentiële klanten in de hout branche.

 

In het telefoongesprek wil ik vooral de klant aan het woord laten door vragen te stellen omtrent het automatiseren van bedrijfsprocessen en kijken of ik iets voor hun kan beteken met deze software.

Ik wil laten merken dat ik bel om te adviseren en niet om te verkopen.

 

Als de prospect een duidelijk beeld heeft over wat een erp systeem kan en ik heb een duidelijk beeld over hoe de klant momenteel werkt wil ik het even snel hebben over ons product.

Vervolgens wil ik gelijk proberen een afspraak te maken om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

 

Als ze dit niet willen vraag ik of ik ze wel wat informatie mag sturen over het programma en afspreken dat ik ze met een week terug bel om het te bespreken.

 

Mijn bel “script” is natuurlijk wel een stuk uitgebreider, vat het nu even kort samen. Ik wil het ook zeker niet voor gaan lezen maar kan sommige voorspelde vragen natuurlijk al wel voorbereiden op deze manier.

 

Let trouwens niet op de spelling en missende leestekens aub, eventjes snel getypt 

 

Link naar reactie
  • 0

Best Arjonnn,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Ik ben een 21 jaren jong en werk sinds twee weken bij een ict bedrijf.

(...)

Ik moet nu zelfstandig een verkoopplan maken.

Je bent dus werknemer en geen ondernemer? Uit de forumregels, waarmee je akkoord bent gegaan bij het aanmaken van een account:

 

We zijn een ondernemersforum. Vragen van werknemers worden niet behandeld.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.