• 0

Uitbreiden netwerk, binnenhalen opdrachten particuliere recherche / opsporing

Gast Verwijderd account

Ik heb veel ervaring en expertise in opsporing van diverse fraudesoorten. Ondertussen heb ik enige tijd een parttime officieel particulier recherchebureau, met vereiste vergunning ministerie etc.

 

Tot heden heb ik een aantal relatief kleine opdrachten met succes uitgevoerd, waar ik ook veel plezier aan heb beleefd. Ik richt mij onder andere op het screenen van personeel, huurders, vrijwilligers etc., bedrijfsdiefstal, verzuimfraude. Kortom, it's in the name: HRM Recherche

 

Maar nu wil ik meer opdrachten binnen halen....maar ik ben geen 'verkoper'. Ik gebruik Linkedin en mijn eigen netwerk. Enkele keer ga ik naar een zakelijke netwerk borrel. Ook heb ik enkele keren geadverteerd in diverse bladen. Zat te denken om een student small business te benaderen en tegen een fee te laten werken? Kortom, wie heeft er serieuze tips om mijn markt te vergroten en meer opdrachten te kunnen aannemen? En dit tegen geen of geringe kosten en tijdsbesparend.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kortom, wie heeft er serieuze tips om mijn markt te vergroten en meer opdrachten te kunnen aannemen?

 

Een paar tips:

 

[*]Richt je niet alleen op de eindklant, maar ook (of juist!) op het netwerk daaromheen. Benader dus accountants, verzekeringsadviseurs en externe HR-adviseurs of HR interim managers: dat zijn met name de partijen die de MBK-er bijstaan na diefstal of fraude, of adviseren bij het voorkomen ervan.

[*]Publiceer! De fraudecases van Hofman bedrijfsrecherche behoorden jarenlang tot de eerste en meest gelezen artikelen in vakbladen. Korte artikelen met een herkenbaar en concreet probleem, aanpak en oplossing.

[*]You don't do business sitting on your ass: dus blijf netwerken, maar doe dat wel slim en gericht: geen losse bitterballenborrels, maar bezoek eens een HRM-beurs (of wordt er standhouder) en/of wordt lid van een lokale ondernemersvereniging

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet, denk ik als ik naar je site kijk, beginnen met het in kaart van je markt: verdeel die in verschillende segmenten en mik je pijlen vervolgens op het aantrekkelijkste segment. Niet breed uitrollen (met advertenties in landelijke dagbladen en zo), maar eerst specialiseren. Geen shotgun- maar rifle-marketing.

 

Ik ken verschillende bestuurders en commissarissen die met grote regelmaat antecedentenonderzoek laten uitvoeren. Dat lijkt me bijvoorbeeld een aantrekkelijk en overzichtelijk segment: je hebt als zelfstandige vaak het meest aan een paar middelgrote tot grote ondernemingen die je een constante stroom opdrachten gunnen, want dan heb je een stabiele omzet en relatieve zekerheid. Zorg dat je bij een paar HRM-afdelingen vooraan in de spreekwoordelijke kaartenbak belandt.

 

Link naar reactie
  • 0

Eens met Ward: Bedrijven als geldtransporteurs, banken, Holland Casino etc. hebben vaak hun eigen interne 'politieapparaat', maar ik kan mij zomaar voorstellen dat externe hulp - onder de juiste condities uiteraard - welkom is. Als ik voor mijzelf spreek, behoort het interne apparaat bij zulke organisaties immers ook gewoon tot het eigen personeel. Ik hoef jou niet uit te leggen wat dat voor consequenties en risico's dat weer kan hebben... lijkt mij wel een punt dat je zou kunnen gebruiken in je propositie als bij hun hoofdkantoren binnenstapt.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Eens met Ward: Bedrijven als geldtransporteurs, banken, Holland Casino etc. hebben vaak hun eigen interne 'politieapparaat', maar ik kan mij zomaar voorstellen dat externe hulp - onder de juiste condities uiteraard - welkom is.

Zouden dat soort grote bedrijven zaken doen met een klein (startend) bedrijf? Naar mijn ervaring schakelen die liever een gevestigde naam in.Groot zoek groot, klein zoekt klein

Ik vermoed dat vraagsteller beter past bij MKB-bedrijven en zijn pijlen beter daar op kan richten

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zouden dat soort grote bedrijven zaken doen met een klein (startend) bedrijf?

Toegegeven, mijn interne kennis over 's lands enige vergunninghouder voor casinospelen is verouderd, maar ik weet wel dat ook 'in mijn tijd' regelmatig werd gekeken naar slimme outsourcing van bepaalde werkzaamheden.

 

Met het oog op de naderende verkoop van dat bedrijf en dientengevolge het opsplitsen in meerdere, kleine vergunninghouders/ondernemingen, zou ik een telefoontje naar hun hoofdkantoor best aandurven, als ik TS was. Soms kan een balletje raar rollen, ik ben er zelf later als ondernemer nog weleens op de koffie geweest om over een bepaald concept te praten.

 

Zo ook heb ik (staat hier op HL ook ergens iets over) ooit op hoog niveau Fortis meerdere malen bezocht inzake een gepatenteerd concept waar men wel oren naar had, zodanig dat men er een pilot voor wilde uitzetten. Dat dit toen plotsklaps niet doorging, had alleen maar te maken met de kort daarop genomen beslissing om ABN AMRO aan te kopen en dat daarom alle nieuw voorgenomen projecten van tafel moesten. De rest is geschiedenis... (bankencrisis)

 

Kortom, je moet m.i. misschien soms wel wat durf hebben en niets op voorhand uitsluiten.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen dat bepaalde branches altijd een vorm van screening van iedereen nodig hebben. Ik denk meer aan middelgrote organisaties die dat alleen voor specifieke functies doen, dus ondernemingen die wel groot genoeg zijn voor een volwaardige HRM-afdeling, maar klein voor deze expertise. Je kunt soms ook beter een grote opdrachtgever van een klein bedrijf zijn...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen begin met het opstellen van een marketingplan.

 

Herken je markt en concurrentie

- Zijn er segmenten binnen de markt die onder bediend zijn?

- Is het segment waarin jij actief bent groot genoeg om geld te verdienen?

- Hoe groot is de concurrentie binnen jouw segment?

- Hoe groot moet jouw marktaandeel zijn om geld te verdienen?

- Is er wel vraag naar wat jij aanbiedt?

 

Herken je klant

- Waarom zou iemand jou inhuren en niet iemand anders?

 

Vind een niche waarin jij je specialiseert. Maak een doelstelling voor jezelf hoeveel je in een jaar wilt verkopen en hoeveel mensen je wilt bereiken.

 

Bepaal je marketingbudget en welke media je wilt gaan gebruiken om je doelgroep te bereiken.

 

Verder zou ik zeggen blijf vooral doorgaan met netwerken, maar doe het wel doelgericht. Maak gebruik van sociale media, daarmee bedoel ik niet adverteren op facebook, maar echt actief en interactief bezig zijn op twitter, facebook, linkedin etc om prospects aan te trekken.

 

Daarnaast zal je toch echt moeten verkopen. Je bedrijf zal niet groeien als je niet verkoopt. Als je een beeld hebt van wie jouw doelgroep is kan je makkelijk bedrijven bellen of mailen en je dienst aanbieden. Ik weet dat cold calling niet leuk is maar het is toch echt wel een effectieve manier voor verkopen, vooral als je nog een klein bedrijf bent. Je zal de aandacht op de een of ander manier moeten trekken. Als bellen niks voor je is dan kan je ook e-mailen (cold mailing). Je kan bijv op een zondag middag meerdere bedrijven mailen en jouw dienst aanbieden. OP het internet zijn er verschillende templates te vinden voor effectieve cold emails.

 

Maar als je ECHT niet zelf wilt of kan verkopen dan zou je kunnen denken om je sales uit te besteden aan een salesbureau.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
  • 1

Als bellen niks voor je is dan kan je ook e-mailen (cold mailing). Je kan bijv op een zondag middag meerdere bedrijven mailen en jouw dienst aanbieden. OP het internet zijn er verschillende templates te vinden voor effectieve cold emails.

Het verbaast mij dat er nog altijd suggesties gedaan worden voor cold e-mailen, terwijl dat inmiddels toch al een tijdje verboden is ...

 

Link naar reactie
  • 0

Moet je als risico vervolgens in persoon nog het hele land afreizen om in persoon koude introductie te doen...

 

...dit soort dienstverlening vindt naar mijn inschatting plaats op vertrouwensbasis. Kun je beter 'hot leads' bewerken.

 

Het idee van publiceren van Norbert vind ik tot nog toe de aardigste...

 

'fraude medewerker' als je je richt tot ondernemers of werkgevers wordt bij constatering slecht geadresseerd, mogelijk loont een goed, breder zoekwoordenonderzoek als je ook op online acquisitie in wilt zetten.

 

Persoonlijke introductie en presentatie op de website vind ik niet sterk. Humanresourcesmanagement bestaat niet en/of is verkeerd gespeld. Bureau dat/wat etc. Netwerk van/met niet aan. En zo staan er tientallen stijl-, interpunctie- en taalfouten of storende tekstfragmenten op de website. Even uitbesteden dus als je midden en hoger management serieus aan wil spreken.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. je LinkedIn-profiel of bedrijfspagina is vanuit HL onbereikbaar (nogmaals over zorgvuldigheid of eerste indruk gesproken)

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.