• 0

Webshop dropshipping artikelen uit China / Hongkong

Hallo,

 

De laatste tijd kom ik steeds meer winkels tegen die vanuit china producten dropshippen die iedereen ook zelf kan bestellen op de betreffende website's, een voorbeeld hiervan is dennisdeal (.) com

 

Wat mij opvalt is dat de site volledig Nederlands is, een HongKong adres heeft maar als ik de betaal opties bekijk en afreken met Paypal bij IWAB Solutions BV een Nederlands bedrijf uit kom.

 

De producten worden in de webshop aangeboden zonder BTW.

 

Hoe kan dit zijn geregeld? Je kunt toch niet zo maar producten zonder BTW verkopen als je onderneemt vanuit Nederland? Of zijn hier constructies voor? Heb een aantal niches waarbij dit voor mij interessant kan zijn maar met de BTW erboven op direct een stuk minder interessant is.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

[...]

Hoe kan dit zijn geregeld? Je kunt toch niet zo maar producten zonder BTW verkopen als je onderneemt vanuit Nederland? [...]

Klopt maar zij zitten blijkbaar in China en niet in NL. dat ze een nederlandstalige site en nederlandse payment provider gebruiken betekent niet zoveel dan. De douane zou dan de BTW moeten vorderen, in principe importeer je als klant van deze website dus zelf.

 

Ik snap trouwens je vraag over BTW niet, als je ondernemer bent (voor de OB) kun je die toch gewoon als voorbelasting aftrekken? Dan maakt het geen verschil, of je nu zonder BTW koopt of met BTW en die BTW aftrekt.

 

Als je verkoopt moet je in elk geval wel BTW rekenen.

 

Link naar reactie
  • 0
Je kunt toch niet zo maar producten zonder BTW verkopen als je onderneemt vanuit Nederland?

BTW volgt in principe de goederen, niet de verkoper..... Met of zonder BTW aanbieden hangt in dit geval ook nog af van de leveringsconditie. Als je er zelf voor moet zorgen dat het pakketje door de douane komt moet jij BTW afdragen aan de douane/belastingdienst (tenzij je onder grens zit voor de vrijstelling).

 

Dat er zonder BTW aangeboden wordt wil niet zeggen dat er verderop in het traject geen BTW geheven wordt.

Link naar reactie
  • 0

[...] Als je er zelf voor moet zorgen dat het pakketje door de douane komt moet jij BTW afdragen aan de douane/belastingdienst (tenzij je onder grens zit voor de vrijstelling).[...]

 

Dat verwachten ze inderdaad: https://www.dennisdeal.com/pages/invoerrechten

 

/edit/

de toegevoegde waarde van de website is daarmee echt 0,0... gewoon lekker via aliexpress bestellen

/edit/

 

Link naar reactie
  • 0

[...] Als je er zelf voor moet zorgen dat het pakketje door de douane komt moet jij BTW afdragen aan de douane/belastingdienst (tenzij je onder grens zit voor de vrijstelling).[...]

 

Dat verwachten ze inderdaad: https://www.dennisdeal.com/pages/invoerrechten

 

/edit/

de toegevoegde waarde van de website is daarmee echt 0,0... gewoon lekker via aliexpress bestellen

/edit/

 

Snap ik het nu goed dat ze de invoerrechten dan door de klant laten betalen, en in hun boekhouding waarschijnlijk alle inkomende gelden zonder BTW invoeren?

 

Is dit een constuctie die je als Nederlandse ondernemer kan hanteren en toegestaan is?

Link naar reactie
  • 0
Snap ik het nu goed dat ze de invoerrechten dan door de klant laten betalen, en in hun boekhouding waarschijnlijk alle inkomende gelden zonder BTW invoeren?

 

Als je verkoopt zonder BTW ontvang je geen BTW. Je kunt in je boekhouding (BTW aangifte) geen BTW opvoeren die je niet ontvangen hebt......

 

Link naar reactie
  • 0

De inkomsten komen blijkbaar wel op een betalingsaccount van een Nederlandse BV binnen, de paypal betalingen zijn namelijk gericht aan "IWAB Solutions BV" als ik probeer een test bestelling te doen.

 

Zou ik belastingtechnisch gezien een KVK kunnen aanvragen en producten zo kunnen aanbieden zoals dennisdeal dat doet?

 

- Klanten kopen een product en rekenen bij mij geen BTW af.

- Ik koop het product voor ze in bij mijn leverancier in China.

- China levert het product aan de klant

- Klant betaald de invoerrechten/BTW aan de postbezorger indien van toepassing.

 

Worden dergelijke inkomsten dan geboekt onder Leveringen/diensten met 0% of niet bij u belast?

 

Of is dit echt een no-go en niet aan beginnen, gewoon verkopen met 21% BTW?

 

Link naar reactie
  • 0
geen idee wat ze precies doen maar het gaat hier niet om een NL ondernemer!

Dat maakt voor de invoer/BTW verder niets uit. Een NL bedrijf kan ook best uit China producten halen en ze door hun afnemers door de douane laten brengen. Vraag van TS gaat meer in de richting van "ik ben een NL bedrijf, moet ik dan bij alles wat ik verkoop NL BTW in rekening brengen " (tenminste zo lees ik hem). Antwoord daarop is gewoon nee, dat hangt dus van de situatie af.

Link naar reactie
  • 0

Wat Dennisdeal doet (wat ze er over schrijven is dan weer wat minder....) klopt. Ze verkopen niet-ingeklaarde goederen en laten de inklaring doen door de afnemers. Die betalen dan invoerrechten en BTW aan de douane. Ik moet het even checken v.w.b. de BTW aangifte maar dit soort handel vindt in principe buiten NL/de EU plaats en is voor de BTW "out of scope".

Wat niet kan is 21% BTW factureren en toch de afnemer de inklaring laten doen, die betaalt dan 2x BTW.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Dennisdeal inderdaad van uit gaat dat de plaats van dienst buiten de EU ligt. Op die manier de betaling van BTW / Douane rechten laat afhandelen via de post / koeriers bedrijven. Op die manier verkopen ze inderdaad zonder BTW en wordt in heel veel gevallen er ook geen BTW of douane rechten in rekening gebracht omdat veelal er gebruikt kan worden van de vrijstellingen.

 

Verder staat op hun website dat ze vanuit China versturen, in China(Hong Kong) zijn gevestigd. Dat ze een Nederlandse payment provider hebben doet daar niet zo veel aan af. Kan mij voorstellen dat een Chineese payment provider geen Ideal kan aanbieden.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.