• 0

product in de markt zetten

Dag allemaal,

 

mijn naam is Barrie en ik ben nieuw op dit forum.

Ik lees al een tijdje mee met discussies maar heb me er tot op het heden niet actief mee bemoeid.

Ik ben startende ondernemer en kan daarom nu nog niet veel helpen ivm mijn geringe ervaring.

 

Ik ben bezig met een project.

Ik heb een bril ontwikkeld die ik graag op de markt wil gaan brengen.

De bril is speciaal geschikt voor autobestuurders, maar kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden.

Er zijn veel mensen die volgens mij baat hebben bij het product.

 

Nou heb ik lang nagedacht hoe ik dit zou gaan aanpakken.

Voor de hand liggend zou zijn om de brillen via een webshop te gaan verkopen.

Alleen zijn de kosten voor reclame en de kosten voor de fulfillment, die ik zou moeten uitbesteden,

dusdanig hoog dat er weinig winstmarge over zou blijven.

 

Daarom heb ik besloten het over een andere boeg te proberen, namelijk grotere hoeveelheden te verkopen aan grote bestaande firma's, om zodoende de kosten en tijd van de webshop activiteiten te besparen.

 

Als ik zou mogen kiezen zou ik graag mijn product willen aanbieden bij de ANWB, Shell of andere benzine pompen en Kwikfit. Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen hoe ik mezelf in een positie kan brengen dat ik mijn product kan presenteren.

 

Ik zie uit naar jullie (kritische) commentaren,

 

Groeten Barrie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Barrie,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Hamvraag: bevat jouw product een unieke nieuwe door jou bedachte eigenschap waardoor het patenteerbaar is?

 

Want zo niet, dan loop je de kans dat - als je product aanslaat - er binnen 3 maanden volkomen legale copycats bij de ANWB, Blokker en benzinepompen liggen tegen een prijs waar jij niet mee kunt concurreren.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

ANWB heeft echte winkels, productpagina's in de Kampioen en een webshop. Heb je al eens gezocht wie de inkoop doet en gewoon gebeld?

 

Heb je al bedacht dat je recensie-exemplaren kan sturen naar redacties (Kampioen) of individuele auteurs?

 

Alle landelijke en regionale dagbladen doen online deals (die gepromoot worden in de krant) waarvoor ze bijzondere producten zoeken. ADR Nieuwsmedia, TMG!

 

Elke variant heeft zijn eigen struikelblokken. Als je er 10.000 kan verkopen via je eigen webshop verdien je meer dan 10.000 in één keer via een derde partij. Maar bij 10 stuks is het andersom.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.