• 0

Innovatieve en multifunctionele verpakking

Beste forum bezoeker,

 

Het afvalprobleem is vandaag de dag een serieus probleem. Wetten worden anders en de consument wordt er ook steeds vaker op geattendeerd om hier duurzamer mee om te gaan maar helaas lukt dat nog niet altijd. Als startende ondernemer wil ik daar graag op in spelen door de toekomstige generatie op een creatieve en innovatieve manier kennis te laten maken met het afvalprobleem.

 

Maar waar is de toekomstige generatie en wat houdt hen zoal bezig? Het antwoordt daarop zijn festivals. Op dit moment zijn festivals hip en is er voor elk genre muziek wel een speciaal festival te vinden. Maar hoe wil ik het afvalprobleem verminderen en de toekomstige generatie kennis laten maken met dit probleem? De oplossing:

 

Een multifunctionele en innovatieve festival verpakking die gemak biedt voor twee snacks en een drankje! Goed voor het milieu, handig in gebruik en communiceert met de gebruiker dankzij informatie op de verpakking.

 

Graag zou ik aan jullie willen vragen wat jullie gedachten zijn over dit idee en of er mensen zijn waarmee ik contact op kan nemen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jochem Nijland

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jochem,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Een multifunctionele en innovatieve festival verpakking die gemak biedt voor twee snacks en een drankje!

Ik wil je dag niet bederven, maar heb je via Google ook gezien dat duizenden anderen ook beweren milieuvriendelijke verpakkingen te verkopen? Zelfs al zou jouw idee nog net ietsje beter zijn, dan kom er je er waarschijnlijk niet tussen in deze markt. Of je moet wel iets heel erg bijzonders in handen hebben, maar je schrijft niets over je product zelf. Je kunt je ook afvragen waarom je al die andere milieuvriendelijke producten in de praktijk nog maar mondjesmaat ziet.

 

Afgezien daarvan: de horeca op festivals door door een grote hoeveelheid kleine ondernemers uitgevoerd. Die zul je dan stuk voor stuk moeten overhalen. Als je dit wil najagen kun je misschien beter kijken naar evenementen waar de catering centraal wordt uitgevoerd.

 

Nog even een huishoudelijke vraag: gaat het hier om een onderneming of een studieopdracht?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Best Ron van der Kolk,

 

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie.

 

Het is mij inderdaad opgevallen dat er velen zijn die beweren een milieuvriendelijke verpakking te verkopen, daar heeft u gelijk in. Daarnaast is de markt erg lastig te betreden vandaar mijn bericht op dit forum.

 

Desondanks denk ik dat het product wat ik op de markt wil brengen wel degelijk anders en dus onderscheidend is dan de rest. Dit heeft ermee te maken dat recyclen/herbruikbaarheid niet het enige probleem is wat ik wil gaan oplossen. Met name de variatie in het aantal verschillende vormen/maten/materialen bakjes zou ik willen beperken tot 1 a 2. Dit in combinatie met de mogelijkheid een fles/beker drinken te gebruiken als houder maakt het in mijn ogen uniek.

 

Om terug te komen op uw vraag of het om een onderneming of studieopdracht gaat dan moet ik melden dat het voor beiden geldt. Op dit moment volg ik de minor ondernemerschap waarbij ik mijn eigen onderneming wil gaan oprichten. Dit ben ik ook van plan waardoor het op dit moment nog een studieopdracht is maar hopelijk over een tijdje een echte onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Met name de variatie in het aantal verschillende vormen/maten/materialen bakjes zou ik willen beperken tot 1 a 2. Dit in combinatie met de mogelijkheid een fles/beker drinken te gebruiken als houder maakt het in mijn ogen uniek.

Dat het uniek is, is op zich geen verkoopargument. Dat een horeca uitbater minder verschillende bakjes op voorraad hoeft te houden misschien wel. Aan de andere kant, het is voor de consument misschien wel prettiger om verschillende bakjes te hebben zie perfect bij de snack passen, zoals dat nu is. Onderzoek zal dat uit moeten wijzen.

 

Dit ben ik ook van plan waardoor het op dit moment nog een studieopdracht is maar hopelijk over een tijdje een echte onderneming.

Mijn glazen bol zei al zoiets. Saxion? Uit de forumregels, waarmee je akkoord ging bij het maken van een account:

 

We zijn een ondernemersforum. (...) Ben je student? Aan huiswerk-, studie-, afstudeer-, stagevragen en afstudeerscripties doen wij niet.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron van der Kolk,

 

Inderdaad Saxion.

 

Mijn excuses. Ik was in veronderstelling dat het wel was toegestaan in combinatie met mijn eigen onderneming die binnen enkele dagen officieel bekend is bij de Kamer van Koophandel.

 

Zo niet, dan wil ik u hartelijk danken voor uw reacties en informatie die u heeft gegeven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jochem Nijland

Link naar reactie
  • 0

Een multifunctionele en innovatieve festival verpakking die gemak biedt voor twee snacks en een drankje! Goed voor het milieu...

Begin maar eens met dat wollig taalgebruik. Gebakken lucht stoot mensen af.

 

In een plastic papieren zakje kan ik ook twee snacks en een drankje kwijt. Misschien heb je een eierdoosvorm met reclame-opdruk bedacht voor je six-pack two-snack, maar goed voor het milieu is helemaal geen enkele verpakking. Snelle afvalverwerking is een beter argument.

 

Volgens mij is een club die in heel Nederland foodtruckersfestivals organiseert. Misschien dat die interesse hebben.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit in combinatie met de mogelijkheid een fles/beker drinken te gebruiken als houder maakt het in mijn ogen uniek.

Een koud drankje als houder voor warme snacks? Moet je dan niet iets verzinnen als isolerende scheiding waardoor het weer meer afval wordt en dus ook minder milieuvriendelijk?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.