• 0

Kosten vanwege fout advies bank

Hierbij dan mijn tweede post, ik loop al een paar weken met iets rond.

 

Op weg naar de financiering van mijn onderneming heb ik een tijdje geleden een gesprek gehad met de ING bank in Utrecht.

 

Op zich een heel prettig gesprek, en alles zag er rooskleurig uit. Nu wil het geval dat ik na twee weken eens bel om te kijken hoever ze zijn met de aanvraag enz, blijkt dat ze nog niks hadden gedaan...ze waren me vergeten.

 

Dat op zich zou nog kunnen, maar de accountmanager gaf telefonisch aan dat ze een accountantsverklaring voor de cijfers nodig had om verder te kunnen. Ik heb dus mijn accountant het ondernemingsplan na laten kijken en daar heeft hij een verklaring voor opgesteld dat de prognoses reeel en uitvoerbaar zijn.

 

Nu zou ik op vrijdagmiddag een afspraak hebben om het nagekeken plan te bespreken en wordt ik vrijdagochtend opgebeld door de accountmanager dat ik 's middags niet hoef te komen want ze gaan het niet doen.

 

Op mijn vraag waarom ik dan die accountantsverklaring moest opstellen antwoord ze dat ik die toch nodig heb om een borgstellingskrediet aan te vragen.

 

Maar de bank waarmee ik nu al ver in de onderhandeling ben wil een haalbaarheidsonderzoek, en geen accountantsverklaring.

 

Rest mij de logische vraag, kan ik de ING bank aansprakelijk stellen voor de 1.500 Euro onnodige kosten die ik heb gemaakt door hun advies te volgen? Of is dit gewoon 'ondernemersrisico'?

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.