• 0

Ondernemen in China

We zijn een bedrijf dat nu 2 jaar bestaat. We leveren ICT diensten voornamelijk in Nederland. Hiervoor is een werkmaatschappij in de vorm van BV opgezet. Een jaar geleden hebben we een opdracht in China gekregen. De Facturatie loopt via de Nederlandse BV.

 

De opdracht is een blijvertje en daarnaast willen we kijken of we meer opdrachten kunnen vinden in China.

 

Na wat onderzoek ben ik van mening dat er andere internationale fiscale legale constructies zijn die ervoor zorgen dat je minder belasting betaald. Je houd dan meer geld over om te ondernemen of uit te keren naar privé.

 

Een Ltd opzetten in HongKong is een goede optie. In China een bedrijf beginnen zie ik niet als een optie. Wel een JV maar dan moet eerst een betrouwbaar partij gevonden worden. Dit kost tijd. Daarnaast is het lastig om geld van China naar Nederland te krijgen vanwege fiscale restricties in China.

De nieuwe Ltd wordt de contracthouder met het bedrijf in China.

Vanuit deze constructie hoeft de Ltd in HongKong geen fiscale belastingen te betalen zolang het geld in HongKong op de rekening blijft.

 

 

De vraag is nu wie de eigenaar wordt van de Ltd:

1. Is dit de Nederladse BV. Geld van de Ltd kan via Facturatie gaan of via dividend betalen in HongKong.

daarnaast zal je ook in Nederland dividend betalen indien je geld privé uitkeerd. DGA salaris is al geregeld.

 

2. Als privé persoon eigenaar worden van de Ltd. Als je nu geld privé uitkeerde, betaal je 1 keer dividend.

 

De bedoeling is om te ondernemen maar ook thuis moet de schoorsteen roken en het liefst op een efficiënte legale manier.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zult toch wel company tax in HK moeten betalen en hebt een secretaris daar nodig die voor jou in HK de boekhouding en de de aangiftes doet. Hiervoor heb je een accountant/advocaat nodig en die werken ook niet voor niks.

 

Ik denk dat je het gewoon te gecompliceerd gaat maken, denkt dat het allemaal eenvoudig is en niets kost. Uiteindelijk wil je het geld hier naar Nederland halen. Dan moet je het toch bij de belastingen hier aangeven. Trouwens, over hoeveel geld spreken we? Zijn de totale jaarlijkste kosten voor een Ltd in HK met de kosten voor de accountant/advocaat niet hoger dan je besparingen?

 

Ik heb ook een Ltd in HK gehad en ben daar van teruggekomen. De besparingen waren niet zo groot dat de hele rompslomp werkelijk loonde.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Dit betreft een ingewikkelde materie. Je kunt het beste overleggen met een expert op dit gebied in Nederland en HongKong. Zelf heb ik zo'n constructie in India.

 

De praktijk is dat het ingewikkeld is, veel tijd en geld kost en het bedenken leuker is dan de uitvoering.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.