Jump to content
RONDJE
Verberg

round trip fraude of grijs?

vraag

Situatie:

BV X met DGA bestuurders A&B is hoofdsponsor van een evenement dat wordt georganiseerd door stichting Y. BV X verantwoordt sponsoring kosten. De sponsoring bedraagt bijvoorbeeld 5000.

Stichting Y huurt de act van stichting Z in. Stichting Y betaalt Stichting Z voor de act 2500

Stichting Z wordt bestuurd door A&B&C (tevens DGA van A&B). A&B declareren kosten in de stichting

en C wordt betaald voor inzet als leider van de act (de andere deelnemers van de act zijn onwetende vrijwilligers)

Stichting Z is vrijgesteld van VPB.

Er is daadwerkelijk een advertentie gemaakt en getoont en de act heeft plaatsgevonden.

Vraag:

Kan dit als fraude gezien worden?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Als je zelf aandeelhouder van BV X bent, of bestuurder naast DGA's A en B, dan misschien wel.

Ik heb alleen de indruk dat iets anders je dwars zit:

De toneelvereniging treed op en voor de optredens wordt grif geld verdiend. De deelnemers weten dit niet en betalen zelfs nog contributie. Dit lijkt mij enigszins oneerlijk.
  • 0
  • Rate this answer

Ja, maar als je het vanuit het perspectief van BV X bekijkt dan is het wel van toepassing voor het forum?

Nee want jij bent - op grond van eerdere berichten - niet de DGA van BV X (Edit: Ward was me net voor )

En daarmee gaat ook dit topic op slot. Wellicht kun je deze case voorleggen aan het rechtenforum of op goeievraag.nl

Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 12 leden online en 188 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept