• 0

round trip fraude of grijs?

Situatie:

 

BV X met DGA bestuurders A&B is hoofdsponsor van een evenement dat wordt georganiseerd door stichting Y. BV X verantwoordt sponsoring kosten. De sponsoring bedraagt bijvoorbeeld 5000.

 

Stichting Y huurt de act van stichting Z in. Stichting Y betaalt Stichting Z voor de act 2500

 

Stichting Z wordt bestuurd door A&B&C (tevens DGA van A&B). A&B declareren kosten in de stichting

en C wordt betaald voor inzet als leider van de act (de andere deelnemers van de act zijn onwetende vrijwilligers)

 

Stichting Z is vrijgesteld van VPB.

 

Er is daadwerkelijk een advertentie gemaakt en getoont en de act heeft plaatsgevonden.

 

Vraag:

Kan dit als fraude gezien worden?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je zelf aandeelhouder van BV X bent, of bestuurder naast DGA's A en B, dan misschien wel.

 

Ik heb alleen de indruk dat iets anders je dwars zit:

 

De toneelvereniging treed op en voor de optredens wordt grif geld verdiend. De deelnemers weten dit niet en betalen zelfs nog contributie. Dit lijkt mij enigszins oneerlijk.
Link naar reactie
  • 0

Ja, maar als je het vanuit het perspectief van BV X bekijkt dan is het wel van toepassing voor het forum?

 

Nee want jij bent - op grond van eerdere berichten - niet de DGA van BV X (Edit: Ward was me net voor )

 

En daarmee gaat ook dit topic op slot. Wellicht kun je deze case voorleggen aan het rechtenforum of op goeievraag.nl

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.