• 0

Starten met importeren Indonesie: leverancier met handgeschreven factuur

Hallo allemaal,

 

Na hier en op google geprobeerd een antwoord op mijn vraag te vinden, open ik toch maar een nieuw onderwerp.

 

Ik ga binnenkort voor het eerst officieel importeren uit buiten de EU, Indonesie om precies te zijn, en nu zit ik met een aantal vragen.

 

De leverancier waar ik zaken mee doe maakt alleen handgeschreven facturen. Zijn deze inkoopfacturen geldig en nodig voor de belastingdienst in Nederland? Zo ja, wat moet er op deze handgeschreven factuur zeker staan?

 

Moet er een commercial invoice worden bijgesloten bij de pakketzending naar Nederland of volstaat de naar juistheid ingevulde informatie op het formulier van de vervoerder (DHL, EMS)?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me slim om deze vraag zelf aan de douane te stellen, misschien staat er iets over op de website van hen. Een vervoerder moet elektronisch aangifte doen dus lijkt me dat die niet op handgeschreven facturen zit te wachten waardoor de medewerking matig teleurstellend kan zijn. Zending moet immers eerst worden uitgeklaard om vervolgens in Nederland te worden ingeklaard. Als de waarde nihil is kan Post de beste oplossing zijn. Die hebben wat meer vrijheden bij invoer. Mogelijk kan de Customer Service van TNT Express of DHL je ook al helpen. Iedere factuur moet aan bepaalde voorwaarden voldoen en die kunnen ze (de inhoud) zo oplepelen. Succes gewenst.

Succes & Groet, Ton

 

Consulting & forwarding in de logistiek, transportanalyses, inkoop (benchmark) van transport, ondersteunend of sturend in tenders/ aanbestedingen & salesondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Als je voor het bepalen van de douanewaarde de transactiewaarde gebruikt moet je een factuur hebben. Er is nergens in de wet bepaald dat deze niet handgeschreven mag zijn, wel moet er op de factuur minimaal het volgende staan:

 

naam, adres en woonplaatsgegevens van de verkoper

 

naam, adres en, woonplaatsgegevens van de koper

 

gegevens over de goederen: hoeveelheid, prijs, kwaliteit en leveringsvoorwaarden en betalingscondities

 

De taal is ook niet van belang, al kan de douane wel een vertaling eisen.

 

Of het handig is om met een handgeschreven factuur aan te geven is een andere discussie......

Link naar reactie
  • 0

Een handgeschreven factuur van de leverancier is voor mijn eigen administratie / boekhouding wel voldoende? Moet op deze factuur ook mijn complete bedrijfsgegevens inclusief BTW nummer vermeld staan?

 

Mijn partner in Indonesië regelt de verzending en kan wel een commercial invoice opmaken door alle gegevens over te nemen van de handgeschreven factuur. Ik neem aan dat de officiële factuur niet met het pakket mee gezonden hoeft te worden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.