• 0

Freelance, inschrijven bij KVK?

Beste leden,

 

Graag wil ik een beroep doen op jullie wijsheid.

 

Inmiddels ben ik al een tijdje afgestudeerd en heb ik sinds een tijdje een vaste baan voor 32 uur in de week in de internetbranche. Tijdens mijn studie was ik als freelancer actief, had zo nu en dan een opdracht (ongeveer 15-20 per maand werk). Destijds bij de KVK geweest, maar die vonden inschrijving niet nodig omdat het in hun ogen hobbymatig was wat ik deed. Ik voldeed dan ook niet aan de voorwaarden. Een BTW-nummer aanvragen en voldoen aan de bijbehorende verplichtingen was voldoende.

 

Ik wil graag het freelance gedeelte iets structureler maken, in ieder geval voor de overige 8 resterende uren in de week.

 

Is het raadzaam om bij de KVK langs te gaan en in inschrijving te doen? Of is het vooraf gezien al een kansloze missie?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Vincent,

 

De KvK registreert ondernemingen. De criteria of er sprake is van een onderneming staan op onze website. Voldoet u daaraan, dan kan inschrijving plaatsvinden.

 

Is dit na het lezen van de informatie nog niet duidelijk, schroom dan niet telefonisch met ons contact op te nemen. Wij helpen u graag verder.

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de Handelsregisterwet wat vreemd op dit vlak. Je bent verplicht om vlak voor of na het starten van je onderneming opgave te doen ter registratie in het Handelsregister. Dat heb je gedaan. De KvK kan vervolgens jouw inschrijving weigeren. Dat hebben zij gedaan. Wat er dan verder moet gebeuren, is niet duidelijk.

 

Je zou kunnen beweren dat je voor de verplichting om opgave te doen geen onderneming hebt, en nu mogelijk wel. Dan zou je nu pas verplicht zijn opgave te doen. Waarbij de KvK opnieuw jouw onderneming tegen het licht moet houden.

 

Het is allemaal een beetje vaag en het helpt ook niet dat de uitvoering in handen ligt van een vaak incompetente organisatie. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de KvK overbodig is, althans, op het vlak van het handelsregister. De vanwege verregaande incompetentie onder curatele gestelde belastingdienst zou het beter doen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

HI,

 

Ik zou het doen. Je hebt dan veel voordelen. Je kunt als freelancer/zzp-er als je een eigen kantoorruimte hebt thuis (dus vaak thuis werkt) de huurkosten dan ook verhalen op jouw onderneming. Ook gas, water, licht zit daarbij.

 

Groetjes,

 

Mod edit, geen links in je berichten aub

 

Afstudeerder

Blogger op BUX, ForexFox

Eigenaar van www.trademetlinda.nl

 

Volg mij op Twitter: @_Lindatran

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.