• 0

Vraag met betrekking tot opslag en invoer drank uit Duitsland onder 15% volume

Goedemiddag iedereen,

 

 

Ik zit al een tijdje op dit forum om alleen informatie te vinden maar ik loop nu tegen een stuk aan waar ik net geen concreet antwoord kan vinden, daarom heb ik dus een account gemaakt.

 

 

Als ik een webshop wil beginnen die honingwijn importeert uit Duitsland, aan welke accijns vergunningen moet ik dan denken?

 

Deze wijn bevat rond de 7-11 % alcohol, wij willen alleen binnen Nederland verkopen.

 

Wij willen niet meer dan 1000 flessen importeren per jaar, en wij willen onze webshop op een huis adres vestigen.

 

 

Op de douane site vind ik info dat je bij 40.000 liter een vergunning moet hebben, en op meerdere posts op dit forum zie ik dat je voor import een online formulier moet invullen als de accijns al zijn betaald in Duitsland bij de fabrikant van de goederen.

 

 

Ik heb dus al redelijk wat info gevonden maar ik wil niet beginnen totdat ik alles concreet weet.

 

 

Ik hoor het graag, en alvast hartelijk dank voor elk stuk informatie wat jullie kunnen inbrengen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Kevin,

 

informatie over accijns vind je op de site van de Belastingdienst .

 

Let op de regels rond een bedrijf aan huis .

 

Ik naam aan dat je aan consumenten gaat verkopen? Dan vind je alle regels rond verkoop via Internet in ons stappenplan .

Zie stap 9 voor de verkoop van alcohol.

 

Vriendelijke groet, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Kevin,

 

informatie over accijns vind je op de site van de Belastingdienst .

 

Let op de regels rond een bedrijf aan huis .

 

Ik naam aan dat je aan consumenten gaat verkopen? Dan vind je alle regels rond verkoop via Internet in ons stappenplan .

Zie stap 9 voor de verkoop van alcohol.

 

Vriendelijke groet, Miki

 

 

Beste Miki,

 

 

Hartelijk dank voor uw bericht.

 

Deze informatie had ik inderdaad gevonden, maar het enige deel wat ik eerlijk gezegd niet snap is het accijns gedeelte.

 

Als de producent de goederen maakt en het percentage is onder de 15% en de accijns zijn al betaald in Duitsland.

 

Wat moet ik dan hebben, heb ik hier per import opdracht een vergunning voor nodig, en als ik een kleine hoeveelheid wil opslaan is een vergunning dan ook nodig?

 

Ik kan hier niet met zekerheid uitkomen.

 

Mvg,

Kevin

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens naar dit draadje, en bel anders de douanetelefoon: 0800 0143

 

Vriendelijke groet, Miki

 

Beste Miki,

 

 

Bedankt voor de feedback en de link.

 

Dit verteld mij al een hoop en ik denk dat we er nu uitkomen.

 

Omdat onze leverancier niet accijns verplicht is moeten wij hier een aangifte voor doen bij import.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.