• 0

Activiteiten eenmanszaak overdragen naar BV partner

Momenteel heb ik een eenmanszaak waar ik diverse webshop in run en tevens diverse marketing activiteiten doe. Nu wil ik graag dingen gaan splitsen en ga ik mijn vrouw mijn lopende webshops verkopen.

 

De structuur waar ik aan zat te denken is dat we de webshop onder gaan brengen in een BV op naam van mijn vrouw, mijn vrouw gaat deze shop voornamelijk verder voortzetten naast haar ban.

 

Ikzelf zal de eenmanszaak blijven voortzetten, waar ik me meer ga concentreren op mijn marketing activiteiten. Voor de webshop zal ik wel de marketing activiteiten gaan doen en zal dan ook een factuur sturen naar de BV voor deze marketing werkzaamheden.

 

Het is me niet duidelijk of hier problemen met de fiscus van kunnen komen, omdat ik eerst deze webshops binnen de eenmanszaak deed, maar nu ze groter worden wil ik me weer meer gaan toeleggen op mijn core. Deze webshops worden overigens voor het grootste gedeelte gerund door een buitenlandse freelancer.

 

Mijn vrouw zal de DGA worden van de BV en ik heb daar verder geen werkzaamheden meer in, maar doe dus nog wel de marketing voor die webshops vanuit mijn eenmanszaak. Mijn vrouw zal waarschijnlijk extra shops gaan opzetten naast haar fulltime job.

 

Is er een risico dat de fiscus mij ook als onderdeel ziet van de nieuwe BV?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.