• 0

eigen KvK inschrijving over extra handelsnaam onder KvK inschrijving partner

Hallo,

 

Ik ben mij aan het oriënteren op het overnemen van een bestaande webshop. Dit wil ik naast mijn huidige fulltime job gaan runnen, dus meer als hobby. Bijkomstigheid is dat mijn baan hoogstwaarschijnlijk komt te vervallen door een reorganisatie begin 2017.

 

Mijn vrouw heeft echter een eigen kleine eenmanszaak die staat ingeschreven in de KvK.

 

Wat is dan verstandig, mijzelf inschrijven bij de KvK of een extra handelsnaam toevoegen aan de KvK inschrijving van mijn vrouw? Wat zijn de gevolgen als ik begin 2017 geen baan meer heb?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is dan verstandig, mijzelf inschrijven bij de KvK of een extra handelsnaam toevoegen aan de KvK inschrijving van mijn vrouw?

Ben je in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden getrouwd?

In gemeenschap van goederen.

 

Ik stel deze vraag omdat ik wil weten wat de consequenties zijn als ik mijn baan verlies en aanspraak moet maken op een WW uitkering. Wat zijn dan gevolgen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Jakob,

 

Je wilt weten wat er gebeurt als je werkloos wordt en je werkt daarnaast als zelfstandige.

 

UWV kijkt hierbij naar de 26 weken voordat je werkloos werd. Het gemiddeld aantal uren dat je in deze periode per week werkte als zelfstandige zijn de vrijgestelde uren. Deze vrijgestelde uren worden niet van de WW-uitkering afgetrokken.

Hoe je staat ingeschreven bij de KvK is hierop niet van invloed.

 

Actuele informatie over een WW-uitkering als je ook zelfstandige bent vind je hier.

 

Met vriendelijke groet,

 

Yvonne

UWV Webcare Team

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.