• 0

Zorgverzekering affiliate website - Zou jij overstappen?

Omschrijving van je concept:

Op Verzekern.nl willen wij de bezoekers de mogelijkheid bieden om verzekeringen te vergelijken op een simpele en overzichtelijke manier. Ik kom zelf uit Groningen en zal mij dus ook enkel focussen op de gehele provincie. De reden hiervoor is dat ik ervan overtuigd ben dat lokaal ondernemen ook zeker interessant kan zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik zelf heb de gehele website gemaakt, en blijf deze updaten en verbeteren. Ik plaats nieuwsberichten die betrekking hebben op verzekeringen om zo mijn bezoekers up to date te maken. De algemene voorwaarden heb ik laten maken bij een jurist, foto's (royalty free) bewerk ik, en ga zo maar door. Na mijn idee zal een website nooit af zijn en is er altijd de mogelijkheid om te verbeteren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Natuurlijk gaat straks het overstappen weer gebeuren voor de zorgverzekering, hierom heb ik een aantal website's benaderd die mijn website gaan promoten op hun facebook pagina's. Deze pagina's hebben van 5000 tot 15000 likes en hoop hiermee toch gevonden te worden. Mijn doel is om de website bekend te maken binnen de gehele provincie Groningen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is niet zo zeer anders, het is en blijft natuurlijk een affiliate business. Maar een gerichte vergelijkingssite voor de provincie Groningen is er niet, de meeste websites zijn overigens voor heel het land.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

- Tips en tricks hoe je lokaal beter gevonden kunt worden (offline en online)

- Feedback kwa uitstraling van de website

- Is de website overzichtelijk?

- Is het laden van de website snel en makkelijk?

 

all uw feedback is welkom!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Waarom niet? Dat is zowel voor de gebruiker als voor ts de enige echte toptaak, dat is waar mensen voor op de site komen en wat je wilt dat ze gaan doen. Dat zou ik dus zeker niet van de homepage schrappen...

 

Klopt, ik wil de homepage nu laten voor de zorgverzekering-vergelijker, deze zal nog wat uitgebreid worden met top 5 en logo's van de verzekeraars.

 

De focus is zorgverzekeringen, na de overstapperiode zal ik deze weer vervangen met de originele home page.

 

 

[Mod edit: quote & diverse typefouten hersteld. Graag iets meer aandacht aan de inhoud: 4 grote typefouten in 1 zin leest niet prettig

 

Link naar reactie
  • 0

Je weet binnen een paar maanden of je opzet meer oplevert dan het kost.

 

Grap is dat zo'n Komparu-module de (sub)affiliatie vrijwel helemaal niets aan kost aan vaste kosten: een percentage / afslag van de online omzet en de kosten van je hosting en dataverkeer dus. En je site-design en content, if any... ;)

Gevolg is ook dat vergelijkingssites met Komparu-modules als paddenstoelen omhoog schieten: iedereen kan (zonder vergunning) z'n eigen vergelijkingssite starten! Op dit moment zijn er 2.726 websites met een Komparu module (voor verzekeringen, energie en/of telecom)

 

Ben erg benieuwd wat de uiteindelijke revenuen per site zijn. Veel meer dan de inkomsten van een gemiddelde MLM-er zal het vermoedelijk niet zijn :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Komparu-module

Dan moet de topicstarter toch nog wat aan zijn privacyverklaring doen.

Om te beginnen … er eentje toevoegen.

Komparu verstrekt de software en data via een SaaS-model. Alle data wordt opgeslagen zodat Komparu gedrag van gebruikers kan analyseren en de customer journey in de breedte kan optimaliseren.

 

 

 

Top ga ik doen, maar moet ik dus aangeven dat ik de persoonsgegevens verwerk als ik met een vergelijkingstool werk? of dat Komparu bijvoorbeeld dat verwerkt?

 

Ik wil via de site, veiliginternetten.nl een privacy verklaring maken. Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil via de site, veiliginternetten.nl een privacy verklaring maken. Iemand ervaring mee?

Ja, dat is een overheidsinitiatief en levert - als jij de correcte gegevens invult - een correcte privacy verklaring af.

 

Maar in dit geval biedt jouw site toegang tot de gegevensverwerking van een andere site. Misschien zou je dus (ook) de privacy verklaring van Komparu moeten vermelden?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil via de site, veiliginternetten.nl een privacy verklaring maken. Iemand ervaring mee?

Ja, dat is een overheidsinitiatief en levert - als jij de correcte gegevens invult - een correcte privacy verklaring af.

 

Maar in dit geval biedt jouw site toegang tot de gegevensverwerking van een andere site. Misschien zou je dus (ook) de privacy verklaring van Komparu moeten vermelden?

 

 

 

Bedankt voor uw antwoord, ik denk dat ik dan het beste dit kan voorleggen bij hen. Dat is na mijn idee het beste.

Link naar reactie
  • 0

Ben erg benieuwd wat de uiteindelijke revenuen per site zijn. Veel meer dan de inkomsten van een gemiddelde MLM-er zal het vermoedelijk niet zijn :)

 

Ik vraag het me ook af. Bovendien vind je er niet de goedkoopste verzekeringen, wellicht omdat die tarieven er nog niet in zitten, maar Independer komt bijvoorbeeld voor een restitutiepolis met een goedkoper resultaat (Ditzo, 93.85).

 

Voor de consument is dit natuurlijk niet optimaal, zeker niet als diezelfde komparu module op duizenden websites gebruikt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Voor de consument is dit natuurlijk niet optimaal, zeker niet als diezelfde komparu module op duizenden websites gebruikt wordt.

 

What's new? Een vergelijkingssite is zelden of nooit objectief (*): er wordt verdiend aan doorverwijzen, dus worden vooral partijen vergeleken die daar een vergoeding voor bieden. Dat geldt voor Komparu én voor Achmea Independer

 

(*) = maar als je goed leest beweren of suggeren die sites dat ook niet. Alleen Independer doet dat onderbewust met haar slim gekozen maar totaal de lading niet dekkende naam.

 

Wil je als consument een redelijk compleet beeld krijgen van een bepaalde dienst of product, dan moet je meerdere vergelijkingssites vergelijken.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

En dan vervolgens degene met de beste deal direct benaderen en nog wat extra korting regelen omdat ze geen bemiddelaar hoeven te betalen. ;)

Een affiliate is geen bemiddelaar, maar je kunt het altijd proberen uiteraard. (En soms, dankzij de rekendata en ip, krijgt de affiliate toch nog een leadvergoeding)

Ikzelf ben van een direct writer naar een bemiddelaar (volmacht) overgestapt, betere dekking en stukken goedkoper (wat maar weer eens aantoont dat een bemiddelaar niet automatisch duurder is dan een directe aanbieder)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe je het noemt maakt mij ook niet zoveel uit.

 

Er zijn verzekeraars die geen vergoedingen betalen voor leads, en/of niet in vergelijkingen terecht willen komen omdat ze zich richten op een specifieke (low risk) doelgroep. Denk aan merken als Promovendum (label van VGZ). Uiteraard hebben ze allemaal een acceptatieplicht voor de basisverzekering, maar je mag best proberen niet gevonden te worden door klanten die je liever niet hebt.

 

Ik vraag me overigens af of ze kunnen afdwingen niet getoond te worden door vergelijkkingssites. Ergens lijkt me van niet, maar geen leadvergoeding betalen werkt vast ook heel goed ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.