• 0

Eenmanszaak...gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarden

Ben al een aantal jaren parttime ondernemer, maar nu de laatste jaren begin het meer serieuze vormen aan te nemen en wil ik ook volledig voor het ondernemerschap gaan.

 

Momenteel heb ik een eenmanszaak en is het nog niet interessant genoeg om over te stappen naar een BV. Echter ben ik getrouwd in gemeenschap van goederen en zit er aan te denken om het prive vermogen via huwelijkse voorwaarden bij mijn vrouw te leggen.

 

- Als ik ons prive vermogen bij mijn vrouw neerleg doormiddel van huwelijkse voorwaarden, ben ik dan gedekt als ik aansprakelijk wordt gesteld?

- Als ik aansprakelijk wordt gesteld in de toekomst voor iets wat zich heeft afgespeeld voordat de huwelijkse voorwaarden in gingen, zijn we dan alsnog voor ons complete vermogen aansprakelijk?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Echter ben ik getrouwd in gemeenschap van goederen en zit er aan te denken om het prive vermogen via huwelijkse voorwaarden bij mijn vrouw te leggen.

Ik weet natuurlijk niet wat je bedrijf doet, maar doorgaans is het statistisch gezien veel aannemelijker dat je huwelijk strand dan dat je privé aansprakelijk wordt gesteld voor een onverzekerbare claim. Goede huwelijkse voorwaarden kan ik je aanraden, maar eerder om je vermogen en onderneming te beschermen tegen post-echtelijke claims.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat zeggen veel accountants ook. Aan de andere kant, ik vind het echt niet overdreven om bijvoorbeeld je huis veilig te stellen. Als je bedrijf op welke wijze dan ook, kopje onder gaat, is het wel heel beroerd als je ook meteen dakloos bent.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet natuurlijk niet wat je bedrijf doet, maar doorgaans is het statistisch gezien veel aannemelijker dat je huwelijk strand dan dat je privé aansprakelijk wordt gesteld voor een onverzekerbare claim.

 

Hier moest ik even heeel hard om lachen, hahaha. ;D

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

- Als ik ons prive vermogen bij mijn vrouw neerleg doormiddel van huwelijkse voorwaarden, ben ik dan gedekt als ik aansprakelijk wordt gesteld?

- Als ik aansprakelijk wordt gesteld in de toekomst voor iets wat zich heeft afgespeeld voordat de huwelijkse voorwaarden in gingen, zijn we dan alsnog voor ons complete vermogen aansprakelijk?

 

Alvast bedankt.

 

Hoop dat mij iemand antwoord kan geven op deze vragen.

 

Link naar reactie
  • 0

(beroeps-)aansprakelijkheidsverzekering?

 

Wat als jullie huwelijk strandt als dit (overdracht of afstand doen van vermogen) al mogelijk is?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat zeggen veel accountants ook. Aan de andere kant, ik vind het echt niet overdreven om bijvoorbeeld je huis veilig te stellen. Als je bedrijf op welke wijze dan ook, kopje onder gaat, is het wel heel beroerd als je ook meteen dakloos bent.

 

Ik hoop dat je deze materie al gelezen hebt, want met een huis op naam van je vrouw ben je er niet alleen. Wie betaalt de hypotheek en waarvan? Als jij kostwinner bent en je vrouw geen inkomsten heeft om de hypotheek te betalen, mag je het wel heel goed regelen jaarlijks.

 

En dan is de kans dat je dakloos bent door je vrouw eerder aanwezig dan door je bedrijf. Verstandig is wel, mocht je kinderen hebben, om hier een noodplan voor te hebben. Ondernemen is risico en dat zijn ondernemers ook bereid, echter velen vinden het vervelend als de kinderen in meegaan.

 

Mijn kinderen hebben allemaal een eigen rekening en krijgen nu jaarlijks geld geschonken. Mocht het misgaan, dan kunnen ze zelf hun studie, kleding etc betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.