• 0

Boekhouding in Excel

Beste forumleden,

 

2 weken geleden een topic aangemaakt over boekhouden in e-boekhouden. Deze afspraak is inmiddels verzet, dus ben ik in de tussentijd de boekhouding aan het proberen in Excel.

 

Ik ben deze excel sheet aan het testen en het bevalt mij eigenlijk wel, echter stuit ik natuurlijk weer op 1 probleempje.

 

Na het importeren van mijn producten krijg ik een factuur van TNT die er als volgt uitziet:

 

Vracht 0.00

BTW bij invoer 29.44

Douane Administratie Kosten 15.00

 

Totaal niet belastbaar BTW 44.44

 

Vraag 1) Welk bedrag kan ik nu terugvragen van de belasting?

Vraag 2) Hoe kan ik dit het beste inboeken in excel, want ik kan bij de bedragen die ik invoer alleen 0, 6 of 21% btw kiezen.

 

Bvd

Administratie.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De douanekosten zijn gewoon precies dat.. kosten.. je kunt dus alleen de btw terugvragen

veel boekhoudpakketten hebben moeite met dit type facturen. wat ik meestal doe is voor diezelfde factuur 2 regels invoeren 1x met een het factuurbedrag (ca 140,19) en btw percentage 21% zodat in btw kolom 29,44 komt te staan op de tweede regel zet je dan het factuurbedrag negatief maar met btw percentage 0% daardoor vraag je per saldo de btw terug maar heb je geen extra kosten.

 

Let er wel op dat je bij dit soort facturen ook goed vastlegt bij welke inkoopfactuur die btw hoort want dat is je formele grondslag om te mogen terugvragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.