• 0

Onderneming zonder aandeelhouders

Ik wil een rechtspersoon oprichten met als doel winst te maken door beleggingen. Met name durfkapitaal of hypotheken voor kleine ondernemers, nu de banken niet meer scheutig zijn met het verstrekken van leningen. Lijkt me een gat in de markt.

 

Nu wil ik dat deze rechtspersoon zelf geen eigenaren heeft, het vermogen is dus echt van de rechtspersoon zelf. De rechtspersoon betaalt hierover zelf belastingen. Wel een bestuur/directie, al dan niet in loondienst. Kan dit en zo ja, hoe?

 

(Mijn vorige post was al op slot voor ik kon reageren. Mijn doel is duidelijk wél het verder ondernemen met vermogen, dat ik zelf netjes heb verdiend als ondernemer. Mijn doel is niet het ontduiken van belastingen of anderszins zaken doen die niet in de haak zijn. Ik wil het juist netjes regelen, maar ik wil niet dat die onderneming terug te vinden is op mijn aangifte IB. Alles wat ik via google vind is panama achtige constructies en dat is dus juist NIET wat ik wil).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik wil een rechtspersoon oprichten met als doel winst te maken door beleggingen.

 

Beste Klaas, de vraag anders formuleren maakt het niet ineens geschikt voor HL. Je vraag blijft een beleggingsvraagstuk.

 

Ps, nederlandse rechtsvormen voor wat je wilt, zijn er niet, hoewel een stiching in de buurt komt, maar die is niet geschikt om eigen vermogen in te storten. Dus kom je toch in het buitenland uit. Raadpleeg eens een groter advieskantoor zoals BDO of Loyens Loeff.

 

Hier gaat een slot op.

 

Groet

Joost,

HL admin

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.