• 0

China goederen over zee vergunning verplicht?

Hallo,

 

Ik wil goederen importeren van 2 fabrikanten, de expediteur heeft gezegd dat als ik meerdere fabrikanten in zee ga, en ik de goederen in een container stop. deze beide een export vergunning moeten hebben, en als ze dat niet hebben kost mij dat per fabrikant een paar honderd extra..

 

nou heb ik dit al eens eerder gedaan met een andere expediteur, ik stuurde de goederen van de ene fabrikant naar de andere fabrikant , en gezamenlijk werden ze hierheen gehaald zonder extra vergunning kosten..

 

Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit nou in elkaar zit?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Export vergunning is Chinese wetgeving, dat is van hieraf lastig te beoordelen. Klinkt op zich logisch als je maar één schipper hebt ook maar één exportvergunning nodig hebt. Voor de hand liggend antwoord is dat die Chinezen blijkbaar overal munt proberen uit te slaan. Toch niet jouw probleem dat die Chinees geen vergunning heeft en dus ook niet aan jou mag leveren?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wel als het Exworks gekocht gaat worden dan is het wel zijn probleem! Bij alles vanaf FOB niet meer. Plus de vergunningen zijn op commodity normaal gesproken, dus als het niet het zelfde is zou het zo maar kunnen dat ze niet kunnen exporteren.

 

Daarom zie je ook vaak export bedrijven ertussen zitten die hebben de vergunning wel en kunnen dan tegen betaling exporteren, of je vraagt zelf (in China) een eenmalige vergunning aan.

 

Maar allemaal afhankelijk van de commodity.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.