amien90 Geplaatst: 18 oktober 2016 amien90 56 0 Geplaatst: 18 oktober 2016 En als dit zo is en de werknemer is dezelfde persoon als de werkgever (BV constructie), is dit dan voordeliger of maakt dat niets uit? Link naar reactie
0 Roel J Geplaatst: 18 oktober 2016 Roel J Retired Mod 7,5k 29 1424 Geplaatst: 18 oktober 2016 je mag als werkgever 19 cent per kilometer betalen het maakt niet uit of het een werknemer of de DGA is. Link naar reactie
0 prinsrachid Geplaatst: 18 oktober 2016 prinsrachid 3,4k 16 687 Geplaatst: 18 oktober 2016 Kan de werkgever een vergoeding betalen voor het privégebruik van de auto? En als dit zo is en de werknemer is dezelfde persoon als de werkgever (BV constructie), is dit dan voordeliger of maakt dat niets uit? Van wie is de auto? The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 18 oktober 2016 Highio 11,3k 466 Geplaatst: 18 oktober 2016 Ik denk dat het een aardig idee is om jouw situatie en bijbehorende vraag even uitgebreider te omschrijven. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 amien90 Geplaatst: 18 oktober 2016 Auteur amien90 56 0 Geplaatst: 18 oktober 2016 Ik ben werkzaam voor BV1 waar ik ook DGA ben. Daarboven zit een werkmaatschappij (BV2) De werkmaatschappij krijgt elke maand een managment-fee factuur. BV1 betaalt elke maand mijn loon. De auto staat op naam van BV1. En BV1 stuurt elke maand een factuur naar BV2 voor de km'ers. Totaal 29cent. Link naar reactie
0 prinsrachid Geplaatst: 18 oktober 2016 prinsrachid 3,4k 16 687 Geplaatst: 18 oktober 2016 Ik ben werkzaam voor BV1 waar ik ook DGA ben. Daarboven zit een werkmaatschappij (BV2) De werkmaatschappij krijgt elke maand een managment-fee factuur. BV1 betaalt elke maand mijn loon. De auto staat op naam van BV1. En BV1 stuurt elke maand een factuur naar BV2 voor de km'ers. Totaal 29cent. Ok, met die 29 cent / km tussen bv's is op zich niets mis. Dat is gewoon omzet voor BV1 en zijn kosten voor BV2. Als er geen sprake is van een fiscale eenheid voor de vennootschapsbelasting, dan moet er nog wel btw over worden berekend. Maar in dit verband snap ik dan niet je vraag. Waarom zou de werkgever (BV1) een vergoeding betalen voor het privégebruik door de DGA van de auto van nota bene BV1 zelf? Als je als werknemer de auto van de zaak gebruikt, dan moet eerder de werknemer een vergoeding betalen aan de BV1. Dat gebeurt overigens meestal niet, maar dan is er uiteraard nog sprake van bijtelling in de loon- en/of inkomstenbelasting. Of bedoelde je iets anders met je vraag? The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 18 oktober 2016 Norbert Bakker Moderator 17,9k 34 1963 Geplaatst: 18 oktober 2016 Daarboven zit een werkmaatschappij (BV2) Ik neem aan dat je daaronder bedoelt? Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes? → Contact Link naar reactie
0 amien90 Geplaatst: 19 oktober 2016 Auteur amien90 56 0 Geplaatst: 19 oktober 2016 Daaronder / Daarboven .. ik vind dat altijd lastig :) BV2 doet zaken met de buitenwereld en BV1 doet dat niet. Althans alleen naar mij prive :) Dank voor alle antwoorden. Het is me duidelijk Link naar reactie
amien90
amien90
En als dit zo is en de werknemer is dezelfde persoon als de werkgever (BV constructie), is dit dan voordeliger of maakt dat niets uit?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag