• 0

Kan de werkgever een vergoeding betalen voor het privégebruik van de auto?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan de werkgever een vergoeding betalen voor het privégebruik van de auto? En als dit zo is en de werknemer is dezelfde persoon als de werkgever (BV constructie), is dit dan voordeliger of maakt dat niets uit?

Van wie is de auto?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik ben werkzaam voor BV1 waar ik ook DGA ben. Daarboven zit een werkmaatschappij (BV2)

De werkmaatschappij krijgt elke maand een managment-fee factuur. BV1 betaalt elke maand mijn loon.

De auto staat op naam van BV1. En BV1 stuurt elke maand een factuur naar BV2 voor de km'ers. Totaal 29cent.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben werkzaam voor BV1 waar ik ook DGA ben. Daarboven zit een werkmaatschappij (BV2)

De werkmaatschappij krijgt elke maand een managment-fee factuur. BV1 betaalt elke maand mijn loon.

De auto staat op naam van BV1. En BV1 stuurt elke maand een factuur naar BV2 voor de km'ers. Totaal 29cent.

Ok, met die 29 cent / km tussen bv's is op zich niets mis. Dat is gewoon omzet voor BV1 en zijn kosten voor BV2. Als er geen sprake is van een fiscale eenheid voor de vennootschapsbelasting, dan moet er nog wel btw over worden berekend.

 

Maar in dit verband snap ik dan niet je vraag. Waarom zou de werkgever (BV1) een vergoeding betalen voor het privégebruik door de DGA van de auto van nota bene BV1 zelf? Als je als werknemer de auto van de zaak gebruikt, dan moet eerder de werknemer een vergoeding betalen aan de BV1. Dat gebeurt overigens meestal niet, maar dan is er uiteraard nog sprake van bijtelling in de loon- en/of inkomstenbelasting.

 

Of bedoelde je iets anders met je vraag?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.