finvr Geplaatst: 19 oktober 2016 finvr 8 0 Geplaatst: 19 oktober 2016 Beste Forumleden, Ik heb een vraag over het afschrijven van een energienetwerk. (kabels en leidingen in de grond). Het netwerk is gekocht (helemaal nieuw) en deze willen wij nu gaan afschrijven. Vragen: 1. In hoeveel jaar dient het energienetwerk af geschreven te worden. Ik heb iemand anders gesproken die geeft aan 5 jaar, maar de levensduur van het energienetwerk is min. 15 jaar tot 30 jaar. Dus volgens mij mag je dit niet zien als bedrijfsmiddelen zoals inventaris. 2. Kan ik een energienetwerk zien als materiele vaste activa - bedrijfsgebouwen en terreinen? Of valt een energienetwerk onder een andere rubriek binnen de jaarrekening. Weet iemand onder welke rubriek ik het energienetwerk kan laten vallen? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt, Link naar reactie
0 Cosara Geplaatst: 19 oktober 2016 Cosara 6,2k 18 907 Geplaatst: 19 oktober 2016 Per 1 januari 2007 zijn de regels voor afschrijven op een aantal punten gewijzigd. Alle onderdelen van een bedrijfsgebouw (ook onderhoud en renovatie) worden voortaan als één geheel gezien. De afschrijving van (grondgebonden) kabels en leidingen volgen de regels voor afschrijving van het pand. Een en ander houdt in dat de boekwaarde van het pand per jaar kan wijzigen. Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link naar reactie
finvr
finvr
Beste Forumleden,
Ik heb een vraag over het afschrijven van een energienetwerk. (kabels en leidingen in de grond).
Het netwerk is gekocht (helemaal nieuw) en deze willen wij nu gaan afschrijven.
Vragen:
1. In hoeveel jaar dient het energienetwerk af geschreven te worden.
Ik heb iemand anders gesproken die geeft aan 5 jaar,
maar de levensduur van het energienetwerk is min. 15 jaar tot 30 jaar.
Dus volgens mij mag je dit niet zien als bedrijfsmiddelen zoals inventaris.
2. Kan ik een energienetwerk zien als materiele vaste activa - bedrijfsgebouwen en terreinen?
Of valt een energienetwerk onder een andere rubriek binnen de jaarrekening.
Weet iemand onder welke rubriek ik het energienetwerk kan laten vallen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag