• 0

hoe kom ik van mijn schulden af?

Hallo lezer(es),

 

In 2008 ben ik gescheiden en sindsdien kamp ik met een oplopende schuld bij de bank vanwege ons toenmalig huis dat toen met veel verlies verkocht is (bracht veel minder op dan de hypotheek toen hoog was).

 

In die tijd is door kosten, rente en een geringe aflossing van mijn kant de schuld opgelopen van 135.000 naar nu 195.000 euro.

 

De laatste jaren ben ik zelfstandig ondernemer en op zich gaat dat financieel goed. Maar nog steeds los ik minder af dan dat er aan rente in rekening wordt gebracht.

 

Het incassokantoor legt me niet het vuur aan de schenen. Vraagt één keer per jaar een overzicht van mijn inkomsten en uitgaven en gaat akkoord met een in mijn ogen vrij laag bedrag wat ik maandelijks moet aflossen.

 

Wel draag ik die schuld als een last met me mee, aangezien ik er op deze manier nooit meer van afkom.

 

Zit er steeds meer aan te denken om te proberen in de schuldsanering te komen. Ben al eens bij de gemeente geweest maar die stuurden me gelijk weg omdat ik ondernemer ben.

 

Ik heb behoefte aan een stappenplan. Hoe ik het beste nu kan gaan handelen en wat me te wachten staat.

 

Alle informatie en tips zijn welkom!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe kom ik van mijn schulden af?

Door ze af te lossen!

 

Uit je verhaal komt een beetje naar voren dat je het op zich 'wel best' vind dat het incassokantoor 'akkoord gaat' met een veel te laag bedrag. Als je een beetje pro-actief bent, zorg je dat je ten minste de volledige rente betaalt. Op die manier loopt de schuld in ieder geval niet meer op. En vervolgens moet je uiteraard gewoon méér betalen dan de rente om de schuld weer te laten dalen. Dat is echt de enige manier.

 

Er is overigens al sinds 2003 een Geldboek voor Ondernemers. Misschien is dat in dit verband nog een tip, voor zover deze vraag als een ondernemersvraag is. Het NIBUD heeft trouwens ook een wellicht relevante website: Zelf je schulden regelen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Dat is een uiterst vervelende privésituatie. Naar mijn mening heeft deze vraag echter nauwelijks tot geen relatie met actief ondernemerschap. Ik denk dat je daarom beter kunt worden geholpen op een ander forum.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zoals Ron terecht al aangaf, dit is geen ondernemersvraag dus zet ik een slotje op dit topic.

 

Veel succes in deze vervelende situatie, probeer meer inkomsten te genereren, al dan niet als ondernemer, en betaal zoveel mogelijk af, alleen dan zul je de schuldenberg zien slinken.

 

Groet,

Marjan - moderator

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.