• 0

Extra Handelsnaam

Zoals sommigen hier misschien weten ga ik binnenkort een debat festival organiseren. Nu willen wij graag een handelsnaam hiervoor vastleggen, vooral zodat we "handelend onder" bij de bank kunnen gebruiken.

 

Nu zou ik deze naam best via mijn bedrijf willen registreren, middels een bedrijfswijziging (formulier 14): onderdeel "handelsnaam toevoeging".

 

Nu mijn vragen:

- hoeveel kost dit extra?

- is dit de slimste manier

- moet ik mijn bedrijfsactiviteiten wijzigen bij de KvK (ik ben webdevelopment bedrijf, en dit is dus een debat-festival. we hebben geen winstoogmerk, maar ook geen groot budget)?"

- heeft iemand misschien tips voor ons? die handelsnaam is vooral zodat we een rekeningnummer kunnen openen met de naam van het festival, of kan dat nu ook al?

 

bedankt alvast!

 

 

Technisch innovator.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze vraag kun je ook gewoon bij de KvK stellen. Bij KvK Utrecht noemen ze dat een Servicecenter.

 

Ik kan alleen uit eigen ervaring putten. Ik heb gewoon twee extra handelsnamen bij hetzelfde Servicecenter laten vastleggen, ongeveer zoals met het door jou genoemde formulier (maar dan 'gewoon' met een mailtje). Die zijn opgenomen in het Handelsregister. KvK gaat zelf na of de extra namen teveel lijken of klinken als reeds opgenomen namen (niet verwarren met handelsmerkenregistratie). Ik heb niet moeten aangeven of mijn bedrijfsactiviteiten onder die nieuwe namen anders (zouden) zijn dan mijn eerste naam. Geen extra kosten, hoogstens een nieuw uittreksel.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

Deze vraag kun je ook gewoon bij de KvK stellen. Bij KvK Utrecht noemen ze dat een Servicecenter.

 

Ik kan alleen uit eigen ervaring putten. Ik heb gewoon twee extra handelsnamen bij hetzelfde Servicecenter laten vastleggen, ongeveer zoals met het door jou genoemde formulier (maar dan 'gewoon' met een mailtje). Die zijn opgenomen in het Handelsregister. KvK gaat zelf na of de extra namen teveel lijken of klinken als reeds opgenomen namen (niet verwarren met handelsmerkenregistratie). Ik heb niet moeten aangeven of mijn bedrijfsactiviteiten onder die nieuwe namen anders (zouden) zijn dan mijn eerste naam. Geen extra kosten, hoogstens een nieuw uittreksel.

 

Oké, daar heb ik wat aan :)

Met die bedrijfsactiviteiten bedoel ik de bedrijfsactiviteiten in het algemeen. De nieuwe handelsnaam zal dan niets te maken hebben met mijn huidige bedrijfsactiviteiten. Het is meer om het vastgelegd te hebben. Mag dit?

 

Morgen zal ik anders even langs de KvK gaan (Leiden (Rijnland))

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Een extra handelsnaam mag je best vastleggen bij de KvK. Het brengt je echter niet veel als je de naam niet daadwerkelijk gebruikt in het maatschappelijk verkeer. Je zal pas werkelijk handelsnaambescherming genieten voorzover je de naam werkelijk als eerste en uniek genoeg gebruikt. Wat dat betreft zou je kunnen overwegen om een mailing de deur uit te doen naar 50 kennissen met die handelsnaam erbij na inschrijving daarvan :P Dat geeft je meer armslag als er ooit een discussie komt met een derde over de handelsnaam.

Link naar reactie
  • 0

Een extra handelsnaam mag je best vastleggen bij de KvK. Het brengt je echter niet veel als je de naam niet daadwerkelijk gebruikt in het maatschappelijk verkeer. Je zal pas werkelijk handelsnaambescherming genieten voorzover je de naam werkelijk als eerste en uniek genoeg gebruikt. Wat dat betreft zou je kunnen overwegen om een mailing de deur uit te doen naar 50 kennissen met die handelsnaam erbij na inschrijving daarvan :P Dat geeft je meer armslag als er ooit een discussie komt met een derde over de handelsnaam.

 

Ik ga die handelsnaam weldegelijk veel gebruiken, alleen niet voor mijn bedrijfsactiviteiten, maar voor de organisatie van het festival.

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.