• 0

goed idee op de markt brengen... hoe?

Gast Verwijderd account

Hallo mensen,

 

Ik heb al jaren een heel goed idee waar elk huishouden zeker een aantal keer zal aanschaffen.

Ik loop er al heel lang mee rond en heb al het één en ander uitgezocht,

maar als ik ermee op de proppen kom is het zó van me gepikt.

Het is een product wat in de winkel ONDER de 1 euro zal gaan kosten.

Het is altijd al een streven geweest om iets uit te vinden waar iedereen iets aan heeft en wat iedereen ook kan betalen.

 

Weet iemand hoe ik nu verder kan om het product op de markt te brengen?

 

[edit mod] titel aangepast [edit/]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin eens met het lezen van de faq over Innovatie en intellectueel eigendom.

 

Je zult eerst uit moeten zoeken of je idee eventueel te beschermen is, en op welke manier.

Daar hoort ook octrooionderzoek aan vooraf te gaan.

Vervolgens ga je kijken of het te maken is , en wat dit gaat kosten voor het in de winkel ligt.

 

Voordat je echt een investering gaat doen, moet je nog uitzoeken of er markt voor is.

 

Aan iets goedkoops voor in de huishouding denk ik gelijk aan Blokker, en dat zijn grote spelers op deze markt

 

Verder kun je het eens voorleggen aan de mensen van de NOVU.

 

Je zou dit boekje eens kunnen lezen; "Ik heb een goed idee. Wat nu?" ISBN: 9021541378

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt voor jullie reacties, wat bedoel je met counter-strategie?

 

Het probleem is dat het veel geld gaat kosten om octrooi aan te vragen en om de mal te maken>

 

Verkopen zal echt wel gaan

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties, wat bedoel je met counter-strategie?

 

Het probleem is dat het veel geld gaat kosten om octrooi aan te vragen en om de mal te maken>

 

Verkopen zal echt wel gaan

 

Toch maar eens contact opnemen met de NOVU.

Daar is veel kennis op het gebied van kunststoffen.

Door allerlei ontwikkelingen hoeft een mal niet erg duur meer te zijn.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het lijkt mij ondenkbaar dat het idee niet word overgenomen, het lijkt mij dus om met het product een goede eerste klap te maken en aan de hand van leveringscontracten kan je de afnemer toch voor een tijd binden.

En zolang het product en de prijs goed is, is de kans dat iedereen weggaat niet zo groot.

 

Ik heb het natuurlijk niet over tonnen investering, maar met een goede eerste afzet is dat wel te verdienen.

concurentie komt er toch.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bovendien is er genoeg ruimte voor meerdere leveranciers, zolang wij maar de eerste zijn met de meeste kansen en afzetmogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

oké, vind ik wel een goeie, ik kan er in ieder geval vast een naam aangeven waar kan ik die naam registreren en wat gaat dat ongeveer kosten?

 

bedankt voor je reaktie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al jaren een heel goed idee waar elk huishouden zeker een aantal keer zal aanschaffen.

 

Huishoudens schaffen geen ideeën aan. Een goed idee moet vertaald worden in een goed product dat voor een goeie prijs op de goeie plek te verkrijgen is. Als je dat nu allemaal niet zelf kan regelen, dan zul je tenminste goeie partners moeten vinden. En alvast gaan nadenken over je reactie op een beter idee.

 

Heb je al een prototype?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja ik heb al een prototype en het werkt perfect.

 

een goede partner vinden is meer een probleem

Op commercieel gebied heb ik zelf veel ervaring en kom overal binnen, dat is het probleem niet.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb al een prototype en het werkt perfect.

 

een goede partner vinden is meer een probleem

Op commercieel gebied heb ik zelf veel ervaring en kom overal binnen, dat is het probleem niet.

 

Een goede partner zal in ieder geval een business plan willen zien, met een gedegen marktonderzoek.

 

Of denk je meer aan een coach ?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk aan een partner die samen met mij dit verder wilt uitzoeken en dit op de markt brengen.

 

ik heb een onderzoekje gedaan naar het product en er zijn een aantal varianten, maar niet in de vorm en ook niet voor het doel waar ik het voor hebt gemaakt.

 

het is voor jullie natuurlijk moeilijk voor te stellen zonder dat je weet wat het is, maar de mensen aan wie ik heb laten zien en ook laten testen zijn super enthausiast, het is simpel, goedkoop, makkelijk in gebruik en zal te verkrijgen zijn in alle doe-het-zelf zaken en nog véél meer winkels.

 

 

Link naar reactie
  • 0

marktonderzoek is duur - ga met je prototype naar blokker ed. (zorg ervoor dat je met de juiste persoon praat!) - laat ze natuurlijk wel een geheimhoudingspapiertje ondertekenen. vraag of ze het produkt evt. in hun assortiment zouden willen opnemen. in totaal zo'n 15 bedrijven bezoeken. daarvan leer je al veel over de kansen op de markt.

 

als je dan een paar potentielle kopers hebt kun je een verkoopsprognose maken - en daarmee een kostprijs en verkoopsprijs bepalen. dat is nodig voor een businessplan.

 

dan moet je het produkt goedkoop gaan produceren - neem een vliegtuig naar china ;-)

 

sukses.

 

 

Link naar reactie
  • 0

marktonderzoek is duur - ga met je prototype naar blokker ed. (zorg ervoor dat je met de juiste persoon praat!) - laat ze natuurlijk wel een geheimhoudingspapiertje ondertekenen. vraag of ze het produkt evt. in hun assortiment zouden willen opnemen. in totaal zo'n 15 bedrijven bezoeken. daarvan leer je al veel over de kansen op de markt.

 

als je dan een paar potentielle kopers hebt kun je een verkoopsprognose maken - en daarmee een kostprijs en verkoopsprijs bepalen. dat is nodig voor een businessplan.

 

dan moet je het produkt goedkoop gaan produceren - neem een vliegtuig naar china ;-)

 

sukses.

 

 

 

Voordat je bij Blokker gaat praten zou ik in ieder geval ook zorgen dat je een patent aanvraag ingedient hebt.

Je hebt dan even tijd om met potentiele afnemers te gaan praten.

 

Marktonderzoek kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Er zijn echter meer factoren die meespelen.

 

Zoals ik al eerder gemeld heb, ga eerst maar eens bij de NOVU praten voor je met allerlei marktpartijen gaat praten.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met een nieuwheidsonderzoekje. Ik heb zelf heel vaak, voor mijn gevoel fantastische, ideeën voor nieuwe consumentenproducten.

Een snelle zoektocht in de octrooiliteratuur maakt meestal duidelijk dat ik niet de eerste ben met dat idee. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je niets met het idee kunt (afhankelijk van de landen waarvoor het gevonden octrooi geldt), maar de onderhandelingspositie met een eventuele licentienemer wordt zwakker.

Als je zelf niet vertrouwd bent met het zoeken in octrooidatabases, dan kun je bijvoorbeeld contact opnemen met www.uitvinders.nl

Ik heb ooit begrepen dat je door hen voor ongeveer € 100 al een verkennend onderzoek kunt laten doen.

Succes

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn met de B.A. ook met iets dergelijks bezig en hebben inmiddels contacten voor de verkoop met een aantal grote winkelketens en sommigen hebben het ook al daadwerkelijk gekocht.

 

Edit bericht aangepast

www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.