• 0

snoepwinkel beginnen!

Hallo allemaal!

 

Wij zijn van plan om een snoepwinkel te beginnen in het centrumpje van onze wijk. Bij de lidl, groenteboer slager bakker en drogisterij. Dit idee heb ik al lang omdat we zelf dit erg missen in de wijk. Er zit 1 basisschool en 1 grote school in de buurt en de wijk is aan het verjongen! Nu ben ik erg bang dat ik ergens overheen kijk waardoor het een mislukking word. Wij hebben zelf nog nooit een winkel gehad of iets dergelijks, maar het is wel onze grote droom.

Zijn er mensen met een snoepwinkel of met soortgelijke winkels die ons wat tips of handvaten kunnen bieden?

 

Groetjes!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

mijn hoofd zit vol met ideeën. het enige wat er hier in de stad is (3 km) jamin en een kleine snoepwinkel. er is uit onderzoek gebleken dat er 2500 klanten gemiddeld per dag in het centrum komen. Ik wil me vooral richten op de kinderen. Hoe leuk was het niet om vroeger zelf naar de snoepjeswinkel te mogen en geld uit te geven. Dit is hier niet mogelijk.

Ik vraag me alleen af, of dat realistisch is dat er dan meer kinderen komen. Ook vraag ik mezelf af of de school tegenover (leeftijd 12 t/m 18) een doelgroep is!

 

Is het rendabel om met de bezoekersaantallen winst te kunnen maken.. Of moeten we iets anders erbij verzinnen? (ijs of iets heel anders.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in een gemeente met een dikke 30.000 inwoners. Er is een mooi winkelcentrum met o.a. een C&A, Hema, Blokker, Intertoys en AH. Daar zat ook altijd een Jamin, maar die is een aantal jaar geleden vertrokken en daar is geen nieuwe snoepwinkel voor in de plaats gekomen. Waarschijnlijk was het dus niet rendabel genoeg om daar een snoepwinkel te runnen.

 

Of dat ook voor jouw woonplaats geldt weet ik natuurlijk niet, maar ik denk dat mensen tegenwoordig hun snoep gewoon bij de supermarkt halen. Ook winkels als Kruidvat verkopen (schep)snoep.

 

Je zou je natuurlijk kunnen richten op wat minder gangbaar snoepgoed maar ik denk dat je flink wat snoep moet verkopen om de vaste lasten die bij een winkel komen kijken te kunnen betalen.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in een gemeente met een dikke 30.000 inwoners.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie "30.000 dikke inwoners" las. ;D

 

Dat is misschien nog wel een punt voor de vragensteller. In hoeverre is er nog vraag naar een hoop snoep? Wat wordt je voorraad? Hoeveel marge maak je het snoep? Hoeveel moet je onverkocht weggooien? Wat zijn al je overige kosten? Het lijkt me sowieso handig om alle goed in te schatten: al je kosten, je verwachte omzet, je afzetgebied, gemiddelde uitgave per klant, etc.

 

Aan de positieve kant kun je misschien ook nog een andere doelgroep proberen te bereiken: juist de veel oudere klanten. Zwart/wit, zoethout, ik noem maar wat. Nostalgie! Maar ik ben het wel een beetje met de vorige posters eens. Ik heb ook de indruk dat het kopen van snoep de laatste jaren niet erg veel omzet genereert. Bij ons in de buurt zat ook altijd een Jamin, maar die is nu weg. Inmiddels is het schepsnoep te krijgen bij de Primera en het Kruidvat.

 

Als je het dus al van de grond krijgt, zul je er een echte beleving van moeten maken, waarmee je misschien zelfs mensen van buiten de plaats kunt trekken (ietwat 'toeristisch'). Bijvoorbeeld onbeperkt uitzoeken van talloze soorten voor een vaste prijs per kilo. Op die manier hoef je je niet zo druk te maken over individueel beprijzen en kunnen mensen alles zelfs per snoepje los kopen en zo alles proberen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Als ik in de supermarkt sta, zie ik meestal jongeren (zeg maar einde basisschool en voortgezet onderwijs) bij de supermarkt om voor de dag nog even goedkoop een blikje en een zak snoep/chips te halen voor de dag. Waarschijnlijk omdat het in de supermarkt goedkoper is dan uit de automaat op school.

 

Het lijkt me dat er kansen liggen voor de gelegenheidskoper (jongeren zijn uitermate impulsief, maar hebben ook weinig geld), of zoals eerder aangehaald moet je sfeer verkopen voor de koper in verstokte patronen. Anders wordt het gewoon concurreren met de supermarkt of de automaat op school. Het gevaar bestaat natuurlijk dat je weinig marge hebt op snoep, en dat je moet uitwijken naar andere goederen/diensten. Postpakket-punt lijkt me een haalbare combinatie. Of ijs-salon.

 

Haalbaarheidsonderzoek lijkt me aan te raden, maar hoe doe je dat nu weer, en hoe representatief kan zo'n test zijn (hoeveel geld wil je besteden voor zo'n onderzoek)?

 

Link naar reactie
  • 0

er is nog degelijk ruimte voor een snoepwinkel, alleen is Jamin een franchise met de bijpassende kosten.

Bij ons in de stad zit in het centrum een onafhankelijke snoepwinkel die draait als een trein.

 

zoals eerder genoemd is juist de nabijheid van scholen je probleem, die kids aan de kassa met die chips en energiedrank zijn de diabetespatiënten van de toekomst..

Overheidsbeleid gaat juist (logischerwijs) steeds meer in de richting van gezondheid in schoolkantines en dat zou best wel eens belemmerend kunnen gaan werken.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.