• 0

Waar vind ik een investeerder zonder in het 'openbaar' te pitchen?

Beste leden,

 

Sinds 2 weken ben ik op zoek naar een informal investor voor mijn nieuw te ontwikkelen business product.

 

Waar ik alleen iedere keer tegen aan loop zijn de ''Dealmaking Dinners'' en dergelijke ontmoetingen. Ik wil mijn idee en plan niet gaan pitchen om op die manier aandacht te trekken. Dit is juist het tegenovergestelde van wat ik zoek omdat ik mijn idee niet in deze fase in de etalage wil uitstallen.

 

Er moet toch een manier kunnen zijn dat ik een juiste investeerder kan vinden zonder dat ik het voor een groep moet pitchen.. toch?

 

Hierbij vraag ik om jullie hulp waar ik het beste terecht kan. Family, Friends and Fools zijn helaas geen optie. ???

 

mod-edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond SE,

 

je noemt zelf al het kernwoord 'branche'. Zoek iemand binnen jouw/jullie branche met middelen.

 

Wat is jouw kapitaalbehoefte? En hoe duurzaam is de onderneming als niks te beschermen valt?

 

Dan is het misschien eerder een handel(tje) waarvoor je zelf financiering moet zien te verkrijgen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat is tegenwoordig nog bescherming. Volgens mij is de enige bescherming die je kan krijgen is door de eerste te zijn. Kijk naar apple, coca cola naja je kent ze wel. een octrooi of nda stellen tegenwoordig niks meer voor.. >;(

 

Om even wat meer duidelijkheid te scheppen,

 

Het gaat hier om een nog niet bestaand business product. Het ondernemings plan is compleet en ik zoek 1 informal investor. Het gaat hier niet om een ''handeltje'' maar om een investeringsbehoefte van 300-500k met een omzetverwachting van minimaal de investering per jaar na het eerste jaar. De markt is vele malen groter dan deze cijfers en dit is pas de start..

Link naar reactie
  • 0

Sinds 2 weken ben ik op zoek naar een informal investor voor mijn nieuw te ontwikkelen business product. Waar ik alleen iedere keer tegen aan loop zijn de ''Dealmaking Dinners'' en dergelijke ontmoetingen. Ik wil mijn idee en plan niet gaan pitchen om op die manier aandacht te trekken.

Je zoekt dus een willekeurig iemand die niet van dineren houdt en die geen pitch hoeft te horen om jou een zak geld te geven. If you succeed in doing this, tell me how.

 

Natuurlijk kun je de golfbanen in 't Gooi afgaan, maar misschien toch beter eerst even denken vanuit het perspectief van de potentiële investeerder: waarom zouden zij geld in je plan stoppen?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn weinig investeerders die omzet, winst en ROI met elkaar verwarren bij dit soort bedragen.

 

Ik zou 'te ontwikkelen business product' als advies écht per direct schrappen in alle vormen van communicatie.

 

Track record?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sinds 2 weken ben ik op zoek naar een informal investor voor mijn nieuw te ontwikkelen business product. Waar ik alleen iedere keer tegen aan loop zijn de ''Dealmaking Dinners'' en dergelijke ontmoetingen. Ik wil mijn idee en plan niet gaan pitchen om op die manier aandacht te trekken.

Je zoekt dus een willekeurig iemand die niet van dineren houdt en die geen pitch hoeft te horen om jou een zak geld te geven. If you succeed in doing this, tell me how.

 

Natuurlijk kun je de golfbanen in 't Gooi afgaan, maar misschien toch beter eerst even denken vanuit het perspectief van de potentiële investeerder: waarom zouden zij geld in je plan stoppen?

 

 

De juiste persoon krijgt van mij een onvergetelijke pitch hoor ;) haha. Misschien zit er in die golfbanen wel een kern van waarheid. Echter hebben zij ook geen bordje om de nek hangen met achtergrond informatie.

 

Als ik de persoon kan vinden die investeringsbereid is en met het juiste netwerk en achtergrond komt het buyin bedrag vanzelf achteraan.

 

Link naar reactie
  • 2

Ik kan je maar één advies geven.

 

Een eeuwigheid geleden schreef Ties van der Laan één van de mooiste series columns op Higherlevel.

 

Ties is helaas niet meer onder ons, maar zijn columns over venture capital, informal investors etc. zijn er gelukkig nog wel.

 

Alles wat je denk ik wil weten komt hier wel aan bod

 

En lees dan ook deze, met links naar diverse relevante sites, zoals investormatch, en nvp

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste leden,

 

Sinds 2 weken ben ik op zoek naar een informal investor voor mijn nieuw te ontwikkelen business product.

Als je niet wil pitchen voor onbekenden, zul je moeten netwerken. En dat lukt in de regel niet in 2 weken en de mensen die de contacten hebben zullen ook niet blind contact gaan leggen, maar ook eerst iets van vertrouwen willen hebben voor ze dat doen.

Link naar reactie
  • 0

Er moet toch een manier kunnen zijn dat ik een juiste investeerder kan vinden zonder dat ik het voor een groep moet pitchen.. toch?

 

Jaheurr. En je zoekt geen investeerder, maar een durfinvesteerder. Jouw business is namelijk nog geen business, maar een idee.

 

Pak de Quote 500 eens. Zoek deze mensen op internet en controleer of ze ook professioneel investeren. Zoja, stuur ze een mailtje en probeer een afspraak te maken.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.