• 0

Mail uit China, fake?

Hallo,

 

Zelf denk ik dat het fake is, maar ik post het toch maar even hier om jullie meningen te horen.

 

Ik ben ook benieuwd hoe het verhaal verder zou gaan moest ik er op reageren? Dwz: wat valt er voor hen te winnen om zo'n mails te versturen?

 

------

Dear Sir/Madam

 

About the "evelo". We are the department of Asian Domain Registration Service in China. Here I have something to confirm with you. We formally received an application on October 25th, 2016 that a company claimed "Caraping Company" were applying to register "evelo" as their Net Brand and some "evelo" Asian countries top-level domain names through our firm.

 

Now we are handling this registration, and after our initial checking, we found the name were similar to your company's, so we need to check with you whether your company has authorized that company to register these names. Since now the cyber-squatting events and domain name abuse are very serious, in order to avoid such incidents cause unnecessary loss of benefits to your company. So we need to check with you whether your company has authorized that company to register these names. If you authorized this, we would finish the registration at once. If you did not authorize, please let us know within 7 workdays, so that we could handle this issue better. After the deadline we will unconditionally finish the registration for "Caraping Company" Looking forward to your prompt reply.

 

(It's very urgent, so please transfer this email to your CEO or appropriate person. Thanks a lot.)

 

Best Regards,

 

Matt Feng

 

Senior Adviser Manager

---

 

In relatief goed Engels opgesteld, voor zover ik kan oordelen, in tegenstelling tot andere spam op mijn mailadres arriveert.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ok dan zat ik fout. Ik ben ook eens op deze manier benaderd. Weet echt niet meer of het dezelfde naam was. Heb aangegeven dat ik er geen bezwaar tegen had en vervolgens heb ik geen aanbod ontvangen om zelf aziatische domeinen te kopen.

 

Maar duidelijk. Heb de naam zelf even door google gehaald en resultaat is duidelijk..:-)

 

Link naar reactie
  • 0

Maar wat ze hiermee willen bereiken is mij een raadsel.

Simpel - tegen een vergoeding willen ze dat domein wel even voor je registreren zodat die ander dat niet meer kan doen. En het moet snel, dus alleen zij kunnen dat, en blablabla

 

Na lezing van wat berichten naar aanleiding van jouw "Google eens op..."-tip werd me dat ook snel duidelijk. Bedankt.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoveel moeite vanuit China om een simpele registratie te verpatsen...vul daar uw dagen mee...

 

Die eerste mail zal waarschijnlijk wel automatisch verstuurd worden maar wat met de eventuele vervolgcommunicatie? Er moet toch iemand die mails lezen veronderstel ik.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Zoveel moeite vanuit China om een simpele registratie te verpatsen...vul daar uw dagen mee...

 

Die eerste mail zal waarschijnlijk wel automatisch verstuurd worden maar wat met de eventuele vervolgcommunicatie? Er moet toch iemand die mails lezen veronderstel ik.

 

Tuurlijk, en met als met elke scam, als er genoeg suckers zijn, dan wordt het lucratief

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zoveel moeite vanuit China om een simpele registratie te verpatsen...vul daar uw dagen mee...

 

Die eerste mail zal waarschijnlijk wel automatisch verstuurd worden maar wat met de eventuele vervolgcommunicatie? Er moet toch iemand die mails lezen veronderstel ik.

 

die simpele domeinregistratie kan je zelf voor een 7 dollar doen. bij hun kost het dan waarschijnlijk ineens honderden dollars.

zelf ook in de afgelopen jaren tientallen van dit soort mails gehad.

zelfs wel eens via de telefoon benaderd met dit soort zaken.

Link naar reactie
  • 0
die simpele domeinregistratie kan je zelf voor een 7 dollar doen. bij hun kost het dan waarschijnlijk ineens honderden dollars.

 

Waarom zou het bij hen honderden dollars kosten? Ze boren een markt aan waar ze eerst geen toegang tot hadden. Ze kunnen best marktconforme tarieven hanteren en nog steeds goede winsten maken.

 

Wel zou je kunnen segmenteren naar hoe bang je klanten zijn en hoeveel die domeinnaam hun waard is. Dus misschien niet zeggen "kost een tientje", maar "doe eens een bod". Al kan het zijn dat je dan je klant kwijt bent.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

were applying to register "evelo" as their Net Brand and some "evelo" Asian countries top-level domain names through our firm.

 

Het gaat niet over een paar euro's bij topleveldomeinen, maar om 100.000 euro. Het is niet evelo.com, evolo.hk o.i.d. maar xxxxx.evelo.

Ik denk het niet - "evelo" Asian countries top-level domain names, dus eerder evelo.cn, etc.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat niet over een paar euro's bij topleveldomeinen, maar om 100.000 euro. Het is niet evelo.com, evolo.hk o.i.d. maar xxxxx.evelo.

Het gaat bij topleveldomeinen meestal nooit om top domeinen (gewilde domeinen). Verwarring over een technische term; TLD

 

Zoals geconstateerd is er een industrie ontstaan door het anticiperen op gewilde domein-namen en deze alvast te claimen, in de hoop ze voor veel meer geld door te verkopen; Cybersquatting of in het Nederlands domeinkapen. Of een afgeleide daarvan zoals hier geconstateerd, via bangmakerij.

 

Om de industrie van Cybersquatting tegen te gaan, worden bij nieuwe TLD's (denk aan .amsterdam, .game, etc) eerst gelegenheid gegeven aan merknaamhouders, alvorens publieke vrijgave (landrush). En zelfs dan zijn populair geachte namen nog steeds geblokkeerd (de zogenaamde Domains Protected Marks List) en enkel beschikbaar na een forse betaling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.