• 0

Export / import / verkoop textielproducten van Peru naar Nederland

Goedendag,

 

Ik ben opzoek naar wat up to date ervaringen van mensen die spullen, met name textiel producten, vanuit Peru naar Nederland exporteren en of verkopen.

 

Zelf ben ik aan het beginnen samen met mijn Peruaanse vriendin en heb al een leuk starters kapitaal. Maar legaal en logistiek is het echt een jungle. Oftewel we hebben 0 ervaring op het gebied. Haar vader heeft twintig jaar lang peruaanse gebreidde truien en mutsen verkocht over de hele wereld maar dat was in de 70s en 80s.

 

Is het met het post 9/11 handelsklimaat nog een beetje te doen om als een soort van rondreizende handelaar te leven?

 

Ons plan is om te beginnen in Nederland en wellicht daar ons bedrijf en merk te vestigen en vandaaruit rond te gaan reizen en haar vader ons de handelswaren opstuurt naar waar we dan ook zijn op dat moment.

 

We hebben de kvk, belastingdienst en al dat soort sites al helemaal doorgespit en hebben al een berg aan informatie, we zijn nu vooral op zoek naar persoonlijke ervaring.

 

Dus mochten er nog mensen intersante informatie te delen hebben staan onze oren wagenwijd open!

 

Alvast bij voorbaat bedankt en saludos uit Peru!

 

Roy en Diana

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hola Roy en Diana,

 

Er zijn al redelijk wat Ecuadoraanse en Peruaanse verkopers die Europa doorreizen met hun kraam, vaak met uitvalbasis Spanje (mensen uit Ecuador) en Duitsland (voornamelijk mensen uit Peru). Ze staan dan op markten van alle soort. Ik weet niet of er nog echt geld aan te verdienen is, zal wel veel uren maken relatief weinig verdienen zijn. Verder verwacht ik dat je vaak te veel zult betalen als je overal en nergens wil importeren om te verkopen. Maar ... Wie niet waagt wint niet.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hola mede Roy,

 

Bedankt voor de supersnelle reactie!

 

Goed om te horen dat er nog steeds mensen bezig zijn, ik had namelijk begrepen dat (vooral Peru) het beetje in een winterslaap terecht was gekomen wegens weinig stimulatie van de overheid en inderdaad veel betalen vanwege dat iedereen zijn voordeel wilt trekken in het proces. Enig idee hoeveel we ongeveer praten? Ik kan me herinneren dat in de tijd van haar vader dat hij altijd met ongeveer 5 mensen was. Of beter zelfs, ken jij, of toevallig iemand anders, een van deze mensen?

 

Weet je toevallig ook wat precies de voordelen zijn van een uitvalbasis in Duitsland of Spanje? Zijn we erg benieuwd naar.

 

Ook zijn we opzoek naar marken, dus als iemand tips heeft dan mega kudos naar die persoon! 8)

 

Veel uren en weinig verdienen is opzich geen probleem voor ons aangezien veel uren inhoud dat je nieuwe landen leert kennen en investeert in de Peruaanse cultuur, zolang we maar genoeg verdienen om rond te komen en onze producenten nieuwe truien kunnen laten breien. :)

Link naar reactie
  • 0

Hola Roy,

 

In Spanje wonen veel mensen die vanuit Ecuador daar zijn gaan wonen ivm werk (en de taal uiteraard als voordeel tov de rest van Europa). In Duitsland wonen veel mensen uit Peru (en Ecuador) doordat er redelijk wat Duitsers getrouwd zijn (of samenwonen) met mensen uit Peru. Ik ken alleen mensen uit Ecuador die hier lokale producten verkopen. De echte marktkoop mensen ken ik niet persoonlijk.

 

Succes,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.