• 0

Bedrijfspand prive kopen en verhuren aan vader/broer

Beste allemaal,

Ik ben zelf geen ondernemer, maar mijn vader en broer zijn beide kleine ondernemers zonder personeel. Op het moment ben ik bezig om een bedrijfspand aan te kopen en ben ik 2 opties aan het bekijken:

1. Ik koop alleen en verhuur een deel aan mijn vader, en een deel aan mijn broer

2. Het pand samen kopen met mijn broer (beide prive) en een deel verhuren aan onze vader

Er is vrij weinig te vinden over hoe en wat met prive aankoop en verhuur. Bovendien is het volgens mij lastig om een bedrijfspand (loodsje van ca 100m2) op 2 namen te zetten?

Ik zou graag wat advies en andermans visie hierop krijgen, wat bijvoorbeeld fiscaal handig is, mbt BTW verrekening (het is een nieuw pand) en waarin de inkomsten komen te vallen (box 1 vs box 3).

Alvast bedankt voor jullie advies/tips.

Groet, Sven

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Sven,

Welkom op Higherlevel. Je wilt zo te lezen vanuit privé de loods kopen en verhuren. Dan is het geen ondernemersvraag.

Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

Wij hebben gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap. Dit houdt in dat vragen buiten deze focus niet worden toegestaan en worden gesloten of verwijderd.

Als je vader en/of broer op dit forum komen vragen hoe ze het beste een bedrijfspand kunnen huren zijn ze wat mij betreft van harte welkom.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar