• 0

Overstappen van opencart naar magento

Hallo,

 

Dit is mijn eerste post na een tijd lang meelezen, fantastisch forum voor ondernemers! (Wou ik toch even gezegd hebben).

 

Ik draai mijn webwinkel nu op opencart, met 2000+ producten. Als beginnende webshop werd magento mij enigszins afgeraden vanwege het iets complexere en zwaardere systeem, maar nu de webshop zo gegroeid is merk ik dat ik steeds meer naar magento toegroei vanwege de betere ondersteuning, en de betere optie's die er zijn.

 

Is er iemand hier die ervaring heeft met het overstappen naar magento? Zijn er betrouwbare bedrijven die dit doen? Ik kan wel wat vinden via google, maar dat lijkt niet altijd kwalitatief even hoogstaand en ik vind het wel belangrijk dat dit heel goed uitgevoerd wordt.

 

Ook heb ik voor magento een betere server nodig, welke hostingbedrijven staan hier goed bekend?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste David,

Een eerste vraag: waarom zou je graag Magento willen? De community edition is zeer uitgebreid, maar zonder échte ondersteuning. Open Source, dus je moet veel zelf uitvinden, of het laten doen door een Magentobouwer.

 

De enterprise edition krijgt 100% support van Magento zelf, maar daarvoor moet je een hele eigen infrastructuur bouwen, misschien wel met meerdere servers om magento core en databases van elkaar gescheiden te laten draaien ivm perfomance issues. Voor de enterpise edition zie ik vanafprijzen van €15.000,- tot €40.000,- op basis van SLA en modules.

 

Is een andere oplossing niet beter?

 

Groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

het overstappen naar Magento moet niet het doel op zich zijn...

Ik ken opencart niet maar woocommerce kan webshops met 2000 producten makkelijk aan, 2000 producten voor een webshop is nou niet zo heel erg veel.

 

Vergis je niet, magento is echt een draak, je moet echt goed weten wat je doet of iemand betalen (duur) die alles voor je doet...

 

Waar loop je nu speficiek tegen aan dan?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi David,

 

Voor een startende webwinkel is Magento inderdaad vrij complex. Maar als je het over meer dan 2K producten hebt, dan denk ik dat je wel toe bent aan een professioneel pakket als Magento.

 

 

We zijn met een website onlangs overgestapt van Magento 1 naar Magento 2. Reken er op dat bij een dergelijke grote overstap (van Magento 1 naar Magento 2, maar net zo goed van Opencart naar Magento) een budget van 10K niet veel is. En dan moet je er van uit gaan dat je zelf de data in het juiste formaat aanlevert zodat de bouwer dit kan importeren, dat je zelf de websitestructuur uitdenkt, etc.

 

Qua hosting: Byte en Skyberate zijn volgens mij de leidende Magento hosters in Nederland. Byte komt op mij over als de leider in de markt voor Magento hosting, o.a. door initiatieven als https://www.magereport.com (kun je je Magento site checken op kwetsbaarheden).

Skyberate host volgens mij echter meer Magento websites in Nederland. Ik heb zelf ook prima ervaring met Skyberate, host er sinds 2011 een andere website op een shared hosting pakket van ze.

 

Mocht je nu overstappen naar Magento, dan zie ik Magento 2 als je enige optie. De support voor Magento 1 stopt binnen 2-3 jaar. Houd er wel rekening mee dat er nog aardig wat bugs in Magento 2 zitten. Soms behoorlijk frustrerend. Denk aan:

- favicon niet kunnen uploaden, Magento 2 accepteert geen .ico bestanden (oplossing, favicon uploaden als png of handmatig op de server zetten)

- bij het aanmaken van configureerbare producten, reset Magento 2 de prijs van de onderliggende producten naar 0 euro (oplossing: taalinstelling backend op Engels zetten bij het aanmaken van configureerbare producten)

 

De meeste bugs zijn echter wel te overzien of zelf (lees: door de websitebouwer waarmee je samenwerkt) op te lossen.

 

mod-edit: links naar eigen sites verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Beste David,

 

Overstappen van het ene platform naar de andere, is altijd een draak. Persoonlijk heb ik géén ervaring met Opencart maar wel met Magento. Zo heb ik twee webshop waarvan één op maat gemaakt is, en de ander op opensource.

 

De tweede die op opensource is gemaakt, heeft een kleine twee jaar op Magento gedraaid, en geloof me met veel issues van dien. Vooral op het gebied van URL structuren en duplicate content omdat hij verschillende URL paden aan sprak.

 

Dit probleem 100 procent tackelen kan praktisch niet, tenzij je er of heel veel geld tegen aan gooit, of een webshop op maat gaat maken.

 

Echter is mijn advies wel dat als je goed vaart, en aangezien je wilt uitbreiden ga ik daar nu even van uit, je een webshop op maat laat maken.

 

Een gewaagd advies; want een shop op maat laten maken brengt ook risico's met zich mee. Zo ben je enorm afhankelijk van de partij waar je het neerzet, en heb je dus totaal geen vrijheid meer.

 

Met mijn eerste webshop zijn we overigens van Magento over gestapt naar Prestashop. Daar ben ik aardig over te spreken qua gebruiksvriendelijkheid, maar de back-end kan zeer traag zijn.

 

Hoe dan ook, succes en sterkte!

Vriendelijke groet,

 

Kevin van Dijk - Mooibier

https://www.mooibier.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Qua hosting: Byte en Skyberate zijn volgens mij de leidende Magento hosters in Nederland. Byte komt op mij over als de leider in de markt voor Magento hosting, o.a. door initiatieven als https://www.magereport.com (kun je je Magento site checken op kwetsbaarheden).

Skyberate host volgens mij echter meer Magento websites in Nederland. Ik heb zelf ook prima ervaring met Skyberate, host er sinds 2011 een andere website op een shared hosting pakket van ze.

 

 

Even gekeken naar Skyberate; ze zijn erg duur voor wat je krijgt; zet daar echt een top hoster als TransIP tegen over en dan lach je je kapot over die prijzen. Hosting van hun eigen website doen ze niet zelf; is bij ander bedrijf in Doetichem genaamd NovoServe die ook VPS-en aan bied voor 1/10e van de prijs (zijn aparte bv's op een ander adres, maar heb niet uitgezocht of er niet de zelfde persoon achter zit). Kosten zullen 'm vooral zitten in de support dan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.