• 0

Diensten binnen EU, BTW of niet

Hallo allemaal,

 

Voor een opdrachtgever leveren we diensten in Luxemburg, aan een bedrijf met een Luxemburgs BTW nummer. De BTW hadden we verlegd, maar nu komen de facturen terug met de vraag of we met 17% BTW willen factureren. Hoe moet ik dit dan aangeven tijdens de BTW aangifte? Moet ik deze BTW in Nederland afdragen of in Luxemburg?

 

Ik kwam er niet aan uit op deze manier.

 

Bedankt!

 

Eelco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Ben je fysiek aanwezig in Luxemburg, dan kan ik mij voorstellen dat het "werken in onroerende staat" zijn en dus Luxemburgse btw in rekening moet brengen. Echter mag je toch de btw verleggen aan een btw plichtige, misschien weet men dit laatste niet?

Dit is maar meedenken van mij, ik ben niet op de hoogte van speciale regels in Luxemburg. Wel van de Europese regels. En in mijn ervaring met mensen die niet (helemaal) op de hoogte zijn van de ingewikkelde materie en dan soms verkeerde conclusies trekken. Ben toch benieuwd.

Vriendelijke groet,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ben je fysiek aanwezig in Luxemburg, dan kan ik mij voorstellen dat het "werken in onroerende staat" zijn en dus Luxemburgse btw in rekening moet brengen. Echter mag je toch de btw verleggen aan een btw plichtige, misschien weet men dit laatste niet?

Dit is maar meedenken van mij, ik ben niet op de hoogte van speciale regels in Luxemburg. Wel van de Europese regels. En in mijn ervaring met mensen die niet (helemaal) op de hoogte zijn van de ingewikkelde materie en dan soms verkeerde conclusies trekken. Ben toch benieuwd.

Vriendelijke groet,

Mireille Coumans

 

Ja, we zijn daar fysiek aanwezig. Maar op diensten wil de opdrachtgever dus 17% BTW hebben, en op producten mag de BTW verlegd worden. Ik denk dat ik toch het beste de Belastingdienst eens kan bellen. En anders contact opnemen met de belastingdienst in Luxemburg. De opdrachtgever is een groot Europees bedrijf, dus ik verwacht dat die dit vragen met een reden. Toch wil ik graag weten hoe ik de BTW weer kan afdragen en aan wie.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ze zullen redeneren: "de producten zijn de grens over gegaan, dus verleggen". Maar normaal gezien (tenzij speciale regels in Luxemburg) mag een zelfstandige (onderneming) ook de btw op diensten verleggen, tenzij er sprake is van een vaste inrichting in dat andere land. Vraag inderdaad maar eens om uitleg.

Groet,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
  • 0
De BTW hadden we verlegd, maar nu komen de facturen terug met de vraag of we met 17% BTW willen factureren. Hoe moet ik dit dan aangeven tijdens de BTW aangifte? Moet ik deze BTW in Nederland afdragen of in Luxemburg?

 

Los van de vraag of incl. BTW correct is, als je 17% BTW gaat factureren is dat Luxemburgse BTW die je in Luxemburg moet afdragen. Je zult dan dus ook in Luxemburg voor de BTW geregistreerd moeten zijn en aangifte doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een opdrachtgever leveren we diensten in Luxemburg, aan een bedrijf met een Luxemburgs BTW nummer. De BTW hadden we verlegd, maar nu komen de facturen terug met de vraag of we met 17% BTW willen factureren. Hoe moet ik dit dan aangeven tijdens de BTW aangifte? Moet ik deze BTW in Nederland afdragen of in Luxemburg?

En wat zei de Rekenhulp Diensten in en uit het buitenland?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.